Toon posts:

Wifi gaat niet aan (macbook pro)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi iedereen, ik heb een probleempje wat ik nog niet eerder ben tegen gekomen. Ik heb een macbook pro uit 2010, i7, 15 inch. Van de een op andere dag deed mijn WiFi het niet meer.

Je ziet boven in de balk nog wel het icoontje (lijkt op een... pizzapunt _O- ) maar geen wifi signaal strepen. Als ik naar mijn netwerk voorkeuren ga, kan ik normaal gesproken op "Schakel wifi in" klikken.

Dit kan ik nu ook, maar er gebeurt werkelijk niets. Bij mijn instellingen zie ik wel dat hij de ariportkaart herkent. Acties doe ik tot nu toe heb ondernomen:

PRAM reset
SMC reset
Kabel vervangen van airport kaart naar moederboard
Schone installatie van Yosemite, daarvoor Mavericks
Wifi in netwerkvoorkeuren verwijderd (incl bestanden in de /library/preferences/system/ netwerk.plist bestanden die de configuratie van de kaart en netwerk bevatten)

Gisteren heb ik een usb dongle gekocht, deze herkent de mac ook. Alleen nog steeds zelfde probleem..

Heeft iemand een oplossing? Ik zou namelijk even niet meer weten hoe ik mijn wifi weer werkende kan krijgen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:00
Heb je een wifi router of modem waar je gebruik van maakt ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
modem. Heb op meerdere locaties naar dit probleem gekeken (werk en thuis) maar probleem ligt echt in de macbook zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:00
Oh dan gaat mijn simpele opmerking herstart je modem eens niet werken >:)
Heb je al de drivers opnieuw erop gezet ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha.. nee dat werkt helaas niet :) Drivers installeert hij opnieuw met deze actie: Wifi in netwerkvoorkeuren verwijderd (incl bestanden in de /library/preferences/system/ netwerk.plist bestanden die de configuratie van de kaart en netwerk bevatten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 01:34
heb je al naar dit probleem gezocht op google, en dan vooral de yt filmpjes. ik denk dat dit hier het prbleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja, die pizzapunt klopt als WiFi uit staat. Je hebt wel een heel vreemd probleem, aangezien de USB dongle het ook niet doet en wel wordt herkent........

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@electric Brainz: yes.. heb ik gedaan. Ben er al de hele week mee bezig, haha. Helaas nog geen resultaat, ook niet op de youtube flimpjes een oplossing kunnen vinden :(

@OgWok: Ja echt heel raar dit, heb aardig wat dingen gefixt aan wat macbooks maar dit heb ik ook nog nooit meegemaakt. Denk wel dat het softwarematig is maar een schone install (op geformatterde schijf) heeft dus ook niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:42
USB dongle werkt normaal toch niet met het AirPort menu, moet daar geen third party app voor gedraaid worden?

If not, wat doet hij zonder wifi kaart maar mét dongle?

Doet hij het wel in Bootcamp? Heb je al een andere miniPCIe kaart getest?

Wifi kabel is meer een 2011 issue, 2010 speelde dat niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Houd alt ingedrukt en klik op de "pizzapunt" > open wireless diagnostics
cmd+2 indrukken. Wat zegt de output ?

Klik linksboven op het appletje > "over deze mac" > system report > Wi-Fi. Ziet ie de hardware ? (ook van je dongle)

In Programmas > hulp programma's > console. Zie je daar iets aan "vreemde" meldingen ? Laat deze open staan probeer wifi aan te zetten, kijk of er meldingen in de console verschijnen.

[ Voor 16% gewijzigd door z1rconium op 10-02-2015 09:34 ]

Pagina: 1