PHP session time

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09 06:30
Hallo,

Ik heb een invul formulier gemaakt in html en beveiligd met php sessies. De php verwerkt deze informatie en vervolgens wordt het in een mysql database opgeslagen. Dit werkt allemaal. Het formulier is vrij groot en kost dus een hoop tijd om in te vullen. Als het eenmaal is ingevuld en op de knop verzenden wordt gedrukt is de php sessie verlopen en moet er opnieuw worden ingelogd en alle ingevulde informatie verloren. Ik wil dat de tijd voor deze pagina oneindig wordt en de sessie pas verloopt als de browser wordt afgesloten. Nu staat de session.cookie_lifetime = 0. Hier kan ik dus niks aan veranderen. Wat moet ik doen om de sessie tijd te verlengen? Kan session.gc_maxlifetime = 1440 een probleem opleveren? Of ligt dit ook aan de client side?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je overal wel je sessie geinitieerd? Op Stackoverflow is de vraag ook al beantwoord: http://stackoverflow.com/...-session-after-30-minutes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Klinkt inderdaad alsof de sessie niet wordt geïnitieerd op de vervolg pagina. Volgens mij staat de sessie standaard op weg gooien als de browser wordt afgesloten dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 22:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

tj.jackel schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:49:
...Kan session.gc_maxlifetime = 1440 een probleem opleveren?
Als het invullen meer dan 24 minuten (= 1440 seconden) duurt wel.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euwas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 23:09
Is het een optie om het formulier in meerdere stappen in te vullen? Als het verdeelt wordt over meerdere pagina's wordt de sessie steeds ververst. Ook is het voor een gebruiker fijn dat als er een fout optreed hij niet 24 min+ aan werk kwijt raakt. Erg frustrerend om zoiets opnieuw in te vullen. Bij veel online enquêtes zie je ook dat je stapsgewijs door de vragenlijst heen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10 14:33

Saven

Administrator

zet je session time gewoon op 0, dus zodra de browser wordt gesloten wordt de sessie pas verwijderd.

en zorg idd dat je session_start() op elke pagina aanroept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

tj.jackel schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:49:Wat moet ik doen om de sessie tijd te verlengen? Kan session.gc_maxlifetime = 1440 een probleem opleveren? Of ligt dit ook aan de client side?
Wat had je zelf gevonden toen je op zoek ging naar antwoorden? Als je zoekt op session.gc_maxlifetime is de documentatie van PHP de eerste hit en die is aardig duidelijk over wat die setting doet. Googlen op "increase session.gc_maxlifetime" heeft óók bij de eerste hit al een antwoord. Had je die al geprobeerd? Zo nee: waarom open je dan eerst een topic? Zo ja: wat ging er mis? En waarom staat dat dan niet in je topicstart?

Ik heb je er al eens op aangesproken dat je GoT alleen weet te vinden als je weer eens tegen een probleem aanloopt en hoewel ik je niet kan dwingen om ook anderen te helpen kan ik je wél verzoeken om zelf eerst wat moeite te steken in het oplossen van je eigen probleem voordat je ons erbij haalt. Zie ook De Quickstart. Dus: vertel eens wat je allemaal al gedaan hebt om tot een oplossing te komen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1