Om eens te proberen of een Macbook bij me past, heb ik tweedehands een opgesnord. Een "early" 2008 model. Ik wil beginnen met een verse installatie, dus druk ik bij het opstarten op cmd+R. Als ik er vervolgens voor probeer te kiezen Lion opnieuw via wifi te installeren, zegt hij na het invoeren van mijn apple ID dat het product tijdelijk niet beschikbaar is. Even googlen leert dat dit zou kunnen omdat mijn apple-ID niet gekoppeld is aan dit OS (?).
Nu schijnt het ook mogelijk te zijn via een bootable USB-schijf lino te installeren, maar dan moet ik deze eerst via de apple store downloaden en daar is hij niet (meer?) te vinden. Nieuwere versies (yosemite bijv) schijnen niet te draaien op mijn oude MacBook.
Hoe krijg ik nu een verse installatie op mijn Macbook? Ik ben nog niet zo thuis in de Macwereld….
Nu schijnt het ook mogelijk te zijn via een bootable USB-schijf lino te installeren, maar dan moet ik deze eerst via de apple store downloaden en daar is hij niet (meer?) te vinden. Nieuwere versies (yosemite bijv) schijnen niet te draaien op mijn oude MacBook.
Hoe krijg ik nu een verse installatie op mijn Macbook? Ik ben nog niet zo thuis in de Macwereld….