MacBook early 2008: OS X opnieuw installeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1195

Topicstarter
Om eens te proberen of een Macbook bij me past, heb ik tweedehands een opgesnord. Een "early" 2008 model. Ik wil beginnen met een verse installatie, dus druk ik bij het opstarten op cmd+R. Als ik er vervolgens voor probeer te kiezen Lion opnieuw via wifi te installeren, zegt hij na het invoeren van mijn apple ID dat het product tijdelijk niet beschikbaar is. Even googlen leert dat dit zou kunnen omdat mijn apple-ID niet gekoppeld is aan dit OS (?).

Nu schijnt het ook mogelijk te zijn via een bootable USB-schijf lino te installeren, maar dan moet ik deze eerst via de apple store downloaden en daar is hij niet (meer?) te vinden. Nieuwere versies (yosemite bijv) schijnen niet te draaien op mijn oude MacBook.

Hoe krijg ik nu een verse installatie op mijn Macbook? Ik ben nog niet zo thuis in de Macwereld….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enjee
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-05 07:41
Anoniem: 1195 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:40:
Om eens te proberen of een Macbook bij me past, heb ik tweedehands een opgesnord. Een "early" 2008 model. Ik wil beginnen met een verse installatie, dus druk ik bij het opstarten op cmd+R. Als ik er vervolgens voor probeer te kiezen Lion opnieuw via wifi te installeren, zegt hij na het invoeren van mijn apple ID dat het product tijdelijk niet beschikbaar is. Even googlen leert dat dit zou kunnen omdat mijn apple-ID niet gekoppeld is aan dit OS (?).

Nu schijnt het ook mogelijk te zijn via een bootable USB-schijf lino te installeren, maar dan moet ik deze eerst via de apple store downloaden en daar is hij niet (meer?) te vinden. Nieuwere versies (yosemite bijv) schijnen niet te draaien op mijn oude MacBook.

Hoe krijg ik nu een verse installatie op mijn Macbook? Ik ben nog niet zo thuis in de Macwereld….
Heb hetzelfde probleem gehad met oude macbook van mijn vriendin waar ze jaren alleen windows ( 8)7 ) op had draaien.

Uiteindelijk heb ik het opgelost door een DVD te branden (Os x lion) vanaf een andere mac.
Officieel ( ;) ) kan je alleen aan zo'n dvd komen in de app store.

Via USB kan ook, dat werkt eigenlijk op dezelfe manier. Booten en 'c' ingedrukt houden.

http://osxdaily.com/2014/...rsion-from-mac-app-store/

Als je geen account hebt waar je ooit officieel die versie hebt gekocht dan zou iemand anders je moeten helpen met hoe je er legaal aan kan komen. (Hier een linkje die ik toevallig vond naar 10.6 http://store.apple.com/uk...mac-os-x-106-snow-leopard)

[ Voor 11% gewijzigd door enjee op 08-02-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 17:18
Je kan OS X lion niet installeren omdat Apple de downloadservers voor Lion offline gehaald heeft. Ik weet niet of je een MacBook, MacBook Pro of MacBook Air hebt. Maar je kan gewoon een DMG bestand downloaden van Lion en die op een USB installeren. De MacBook opstarten met alt en dan de USB selecteren.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Om te kijken of een MacBook bij je past neem je er eentje uit 2008 met een antieke OS X?

Dat is ongeveer kijken of Windows bij je past door Windows Vista te draaien op een IBM laptopje van 7 jaar oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 22:08
@bosmonster ik snap hem heel goed. Als deze mac een beetje is zoals hij verwacht kan hij dan overwegen een nieuw model aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:41
icter-tje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:40:
Je kan OS X lion niet installeren omdat Apple de downloadservers voor Lion offline gehaald heeft. Ik weet niet of je een MacBook, MacBook Pro of MacBook Air hebt. Maar je kan gewoon een DMG bestand downloaden van Lion en die op een USB installeren. De MacBook opstarten met alt en dan de USB selecteren.
Dit is niet waar. Je kunt Lion gewoon nog downloaden zolang je deze een keertje hebt aangeschaft toen deze uit was. Dat kan alleen nu niet meer en kan alleen nog voor Yosemite.
TS: zoek iemand die Lion in zijn appleID heeft staan dan kan die hem voor je installeren op je Macbook.
Anders zijn er andere manieren om de DMG te downloaden.
Pagina: 1