Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De laatste tijd heb ik bij herhaling problemen met de draadloze router. van Sitecom780C3F.
Een paar keer per dag heb ik geen verbinding met dit toegangspunt.
Het vreemde is dat soms geen verbinding is met één device terwijl de andere wel bereik hebben maar soms heeft geen van de devices verbinding. Het probleem kan worden opgelost door de stroom van de Sitecom kort te onderbreken en dan weer aan te sluiten.
Ik zoek verbinding met:
een Android tablet
een Ipad mini
een Ipod Touch
een desktop PC met Windows 7
een laptop met Windows 7
een laptop met Windows 8.1
een NAS van Seagate

Ik heb het gevoel dat het probleem is ontstaan nadat ik de app Anna op de Ipad heb geinstalleerd. Deze app zoekt via WIFI naar de gegevens van de thermostaat Anna van de NLE.

Kan de router overbelast zijn?

Is er iemand die licht op dit probleem kan laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 09:13
- Hoe oud is de Sitecom?
- Wat is het exacte model nr. van de sitecom? het nr. dat jij noemt vind ik niks over..

'Geen verbinding met het toegangspunt'
bedoel je hiermee dat er geen WiFi verbinding mogelijk is
of
Wel WiFi verbinding maar geen internet toegang?
in dit geval:
- kan je nog wel de sitecom benaderen? bijv. door te pingen?
- het internet benaderen?

[ Voor 16% gewijzigd door Cpt_ZakLamP op 08-02-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarschijnlijk is je Sitecom gewoon stuk. Crashes zorgen er voor dat nieuwe WPA auths falen.
Weggooien dat ding en geen Sitecom rommel meer kopen.

Neem een Asus, Cisco, TP-Link, Netgear, D-Link, Linksys o.i.d.

Wat je "Sitecom780C3F" betreft: dat is je SSID, en niet je modelnummer. Daar hebben wij hier dus niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad er is sprake van een ander modelnummer:Het modelnummer is : WL-341

En ja er is geen sprake meer van een verbinding met WiFi. Maar wat ik wel vreemd vind is dat als één device geen verbinding heeft of kan krijgen. Andere devices wel verbinding krijgen.

Windows probleem oplossing geeft geen soelaas, maar als ik de sitecom los maak van de stroomtoevoer en daarna wel weer aansluit is het probleem voorlopig weer verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 09:13
Dat sitecom geval is toch al weer wat jaartjes oud denk ik zo correct?
wat dat betreft deel ik johnkeates mening dat hoopje hopeloos gewoon weg te pleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste kunt u even contact opnemen met onze supportafdeling hierover. Noem hierbij even het exacte model (bv. WL-341 v2 001). Stuur tevens een kopie van het log mee van een moment na uitval en voor herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:54:
Inderdaad er is sprake van een ander modelnummer:Het modelnummer is : WL-341

En ja er is geen sprake meer van een verbinding met WiFi. Maar wat ik wel vreemd vind is dat als één device geen verbinding heeft of kan krijgen. Andere devices wel verbinding krijgen.

Windows probleem oplossing geeft geen soelaas, maar als ik de sitecom los maak van de stroomtoevoer en daarna wel weer aansluit is het probleem voorlopig weer verholpen.
Respect dat ze de moeite nemen om hier op T.net te komen reageren, maar helaas, sitecom apparatuur is gewoon instabiele bende en gaat vaak binnen enkele jaren ditsoort gedrag vertonen. Een herstart helpt inderdaad eventjes als je router gecrashed is, maar dat wordt je op een gegeven moment ook zat.
Ik woon in een flat en help daar geregeld mensen met internetproblemen, en het zijn echt standaard de sitecom producten die problemen geven, die ook als sneeuw voor de zon verdwijnen als ze een betere router aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een paar dagen verder en schiet niet veel op.
Maar het is me opgevallen dat ik nu bij het opstarten van een cumputer het bekende icoontje van het netwerk krijg maar met gedoofde streepjes en een wit sterretje aan de bovenkant.
Heeft iemand een idee wat dit betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:12
Dat betekent er geen verbinding is met je wifi-netwerk. Mogelijk is je netwerk niet in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:25:
Maar het is me opgevallen dat ik nu bij het opstarten van een cumputer het bekende icoontje van het netwerk krijg maar met gedoofde streepjes en een wit sterretje aan de bovenkant.
Zoals eerder vermeld:
"Neem een Asus, Cisco, TP-Link, Netgear, D-Link, Linksys o.i.d."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:25:
Is er nog wat nuttigs vanuit sitecom gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De medewerker van Sitecom die mij terzijde staat doet hevig zijn best, maar tot nu toe nog geen verbetering. Op dit moment is er een advies, dat ik niet goed begrijp, dus wacht ik nog weer even af. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het toch goed gaat komen. Sitecom heeft zich ongevraagd gemeld en een bedrijf als Sitecom kan het zich toch niet permiteren om hier een teleurgestelde gebruiker op dit forum achter te laten. Dus heb ik er alle vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Je zou de eerste niet zijn die teleurgesteld wordt door een sitecom product dus daar zou ik niet te hard op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ze bij Sitecom wel ver zijn gegaan met hun poging om de router weer goed te krijgen maar tenslotte moesten ze erkennen dat het apparaat niet goed meer functioneerde. Had ik mij op de juiste wijze geregistreerd bij Sitecom dan zou ik een beroep kunnen doen op de garantie. Maar omdat ik dat niet had gedaan was daar geeen sprake van.
Ik was het allang beu en ben maar naar de winkel gegaan en heb een nieuwe gekocht. Het is een TP-Link Archer C5 geworden waarover ik na 3 dagen praktijk wel tevreden ben. Installatie niet zo moeilijk, zij het dat de Sitecom toentertijd plug en play werd geinstalleerd en er nu toch een wizard moest worden gedraaid. Maar goed tot nu toe tevreden en blij dat ik niet meer te maken hen met de regelmatige uitval. Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 22:12
laat dit een les zijn om ver uit de buurt van sitecom te blijven :)
Pagina: 1