Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Systeem instabiel, hoe verder?

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Ik heb een redelijk oud systeem wat sinds een maand ofzo continu blijft hangen: niks reageert meer behalve dan soms muis cursor, die blijft gewoon netjes naar de muis luisteren. maar niet altijd. De specs:
Asus P5NE-sli
Core2duo E6600 @2,4GHz
Geforce GTX560Ti
OCZ Vertex 64GB
580Watt Tagan PSU
Windows 7 Home 64bit

Ik heb de deze dingen gedaan:
  • Drivers updaten (mobo, video kaart etc..)
  • Geheugen gechecked: memtest via usb gedraaid een nachtje zonder problemen. Ook heb ik geheugen slotjes gewisseld.
  • Alle optische drives log getrokken: windows booten zonder dvd, dvd booten zonder HD resulteert ook in dezelfde problemen. Windows opnieuw installeren is na 5 poging gelukt.
  • Intel processor diagnostic tool gedraaid. Hangst soms, maar geeft geen fouten.
  • Temperaturen gechecked. Alles blijft netjes koel. De pc bevriest ook tijdens simpele taken zoals nu.nl bekijken
  • Voltages gechecked met CPUID Monitor. Niks geks. De 5V zit op 4.973 maar dat lijkt me niks om zorgen om te maken.
Ik neig erg naar een brakke cpu maar ik weet het niet zeken en ik kan er niet effe eentje in gooien ter vervanging..

Oftwel, ik zit even zonder ideeën.. help?

[ Voor 4% gewijzigd door Pkunk op 08-02-2015 13:04 ]

Hallo met Tim

• SamD
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-11 19:55
Software gerelateerd misschien? OS al opnieuw geïnstalleerd? Genoeg RAM voor 64 bits? Geeft de task manager enige informatie over abnormaal verbruik?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Elco check, mobo en PSU?
S.M.A.R.T check HDD?

[ Voor 31% gewijzigd door -The_Mask- op 08-02-2015 12:49 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
SamD schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:47:
Software gerelateerd misschien? OS al opnieuw geïnstalleerd? Genoeg RAM voor 64 bits? Geeft de task manager enige informatie over abnormaal verbruik?
Denk niet software gerelateerd want als ik boot vanaf een DVD hou ik dezelfde problemen.
-The_Mask- schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:48:
Elco check, mobo en PSU?
S.M.A.R.T check HDD?
Wat zou ik naast de voltage nog kunnen checken aan de PSU? Ziet er stabiel uit. En waar check ik het moederbord mee? Ik kan geen asus diagnostic vinden oid.

HDD check lijkt me overbodig omdat zie hierboven.

Maar wat is een elco check?

Hallo met Tim

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 94% gewijzigd door _eLMo_ op 14-02-2018 11:34 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Elco zijn de ronde tonnetjes op je moederbord, deze moeten mooi rond zijn, en bovenop vlak, ze gaan vaak kapot springen of lekken of gaan bol staan.

Leen een andere voeding, dan weet je direct of het de voeding is.

[ Voor 4% gewijzigd door jan99999 op 08-02-2015 13:56 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je kan de voeding onmogelijk controleren met software, de enige mogelijkheid die jij hebt is controleren met je ogen. Vooral de condensators daar moet je goed naar kijken, geld ook voor het moederbord.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1