[Aankoopadvies] Co-op/splitscreen console

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Vele jaren geleden had ik een PS2. Toen nog redelijk hardcore gamer werd dit langzaam minder. Omdat de PS2 een tijdje stof lag te happen verkocht, maar een paar maanden later toch een PS3 gehaald. Die heb ik een tijdje gehad, maar hij viel enorm tegen. Waarom? Internet. Ik ben zo'n gamer die het relaxed vindt om met een vriend of een paar vrienden wat te bankhangen even snel een leuke co-op (of splitscreen) aan te slingeren. Online is écht niet voor me weggelegd, online co-op ook niet. De PS3 was natuurlijk véél meer online-georiënteerd dan de PS2 en het aantal co-op titels viel me erg tegen. Die is dus een paar jaar de deur uit.

Nu wil ik eigenlijk wel weer een console in de woonkamer terughebben. De graphics zijn niet eens heul relevant (al hoef ik geen SNES, zeg maar), het gaat me vooral om leuke co-op titels. De Nintendo Wii ligt dan voor de hand, maar dat is écht niet mijn type game noch mijn type speelstijl (doe mij maar gewoon een controllertje in de hand).

Dus, wat vond ik zoal leuk? Ik heb enorm genoten van;

* Burnout 3: Takedown (video). Arcade racegame met ballen
* Rainbow Six: Vegas (1 of 2, weet niet meer). Heerlijk tactisch met een vriend baddies aanpakken. (Video).
* Iets uit de Splinter Cell reeks, weet niet meer welk deel. Heerlijk in elk geval!
* Met de vriendin: LittleBigPlanet. Erg gaaf!
* Army of Two. Lekker mindless knallen met z'n tweeën.

Geeft een beetje een beeld van wat ik leuk vind. Lang verhaal kort; ik wil gewoon met een rookie vriend kunnen ploffen en samen kunnen knallen. Waarom samen? Omdat er meestal anders een niveauverschil is.

Dan de vraag: online heeft splitscreen behoorlijk verdrongen. Een PS2 kopen ligt daarom voor de hand, maar ja, op 60" oogt dat vast niet knap en ik kan me voorstellen dat het lastig is om aan de oude games te komen. Een PS3 heeft minder splitscreen en een PS4 natuurlijk helemaal. Nintendo is een redelijke no-go en Xbox... Tsjah, eigenlijk 0,0 ervaring mee.

Is er nog iets te koop voor me, of moet ik me neerleggen bij het feit dat ik een dinosauriër ben die zich moet neerleggen bij de uitsterving van split-screen?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

In vergelijking met een ps3 is het tegenwoordig wel nodig met een ps4 of xbox one dat je betaalt om online te spelen. Voor co-op verder niet interessant maar hou het in het achterhoofd als je toch online wilt knallen met iemand op de bank.

nu weer on topic:
http://www.co-optimus.com/system/22/playstation-4.html

De lijst is niet helemaal compleet maar je krijgt een goede indruk met een hyperlink voor meer informatie.

Er zijn nog genoeg leuke games te spelen met z'n 2e op de bank, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:02
Ik stream momenteel lego Batman 3 naar mijn htpc uitgerust met Xbox 360 controllers. Leuke actie puzzel platform game. Ga er even vanuit dat deze ook is uitgekomen voor de consoles. Heb namelijk de eerste game op de Wii gespeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 09-02-2015 14:45 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien je verhaal zou ik je op dit moment een PS3 aanbevelen, hoewel je die al in huis hebt gehad en weer hebt weggedaan. Er zijn behoorlijk wat couch co-op games te vinden, die je niet zal vinden zonder online te gaan middels een bezoek aan de Playstation Store.

Het alternatief is een PS4, maar daar zijn op dit moment nog een stuk minder games voor beschikbaar. Dat verandert uiteraard wel de komende maanden/jaren.

Qua games voor de PS3 (wel wat ruimer dan de games die je noemt):
- Racegames: Sonic & All-Stars Racing: Transformed (en eventueel deel 1 Sonic & SEGA All-Stars Racing), Motorstorm RC, Joe Danger,
- Platform / Adventure / Puzzle: LittleBigPlanet 1, 2 en 3 (+ Story DLC via de Playstation Store), LEGO Games (o.a. Batman, Star Wars, Marvel Superheroes, Lord of the Rings, The Hobbit), Beyond Two Souls, Ibb & Obb, The Cave, Trine 1 & 2, Brothers, Outland (niet 100% zeker), Rocketbirds
- First person shooters: Borderlands 1 & 2, Call of Duty (Spec ops missies kunnen in co-op, zoals Modern Warfare 2 en 3 plus extra via DLC beschikbaar), Far Cry 3 (offline co-op missies), RAGE, Resistance (weet ik niet 100% zeker)
- Side scrolling shooters: (talloze) Shoot Many Robots, Dead Nation, Super Stardust, Under Defeat HD
- Brawlers/dungeon crawlers: Streets of Rage 2, Double Dragon Neon, Diablo III, Rag Doll Kung Fu: Fists of Plastic, When Vikings Attack, Scott Pilgrim
- Fighters: Street Fighter, Tekken, Blazblue, Mortal Kombat
- Overig: Worms (diverse games), Bomberman Ultra, Guitar Hero, Buzz, sportgames, pinball games (Zen Pinball 2)

Velen van de bovengenoemde games, doch niet alle, kunnen vaak ook met 4 man offline gespeeld worden.

Er is dus genoeg te vinden in zowel retail als de Playstation Store. Bijkomstig voordeel van de keuze voor PS3 nu, is dat er veel tweedehands en tegen een gereduceerde prijs te vinden is. Succes met je keuze!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 07:32 . Reden: Far Cry 4 schijnt alleen online co-op te hebben :'( ]