Inbellen op Windows 98

Pagina: 1
Acties:

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Hoi!

Is het mogelijk dat ik een soort van dial-in servertje maak onder win98, zodat bijv. mijn vriendin mij ahw als internet provider gebruikt?
Welk programma heb ik hier dan voor nodig?
D3x

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:36

DJ

Windows98 zelf kan dat niet voor zover ik weet. Misschien dat er ergens een tooltje is, die dat voor je kan doen. Anders zou ik overstappen op Win2K. Die kan dat wel. Win2K Server in ieder geval, Prof weet ik niet zeker.

edit:

hieronder worden de goede oplossingen gegeven. Ik was abuis :)

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 13:29
In windows 98 zit al zo'n inbel-servertje. Moet je eens kijken in configuratiescherm -> software -> tabblad windows setup en dan onder communicatie. Daar zit naast de normale externe toegang ook een externe toegangs-server.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:46
yepz, juri@n heeft gelijk.
Externe toegangs-server installeren. Dan een beetje kloten met de TCP/IP instellingen en door middel van een proxy-server kan je dan internetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Op donderdag 14 juni 2001 20:08 schreef Tampie2000 het volgende:
yepz, juri@n heeft gelijk.
Externe toegangs-server installeren. Dan een beetje kloten met de TCP/IP instellingen en door middel van een proxy-server kan je dan internetten.
Is winroute goed? heeft iemand dit wel eens eerder gedaan? Ik heb geen flauw idee hoe je dat doet met een dhcp server enzo...

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:46
Op donderdag 14 juni 2001 20:47 schreef Tweakod3x het volgende:

[..]

Is winroute goed? heeft iemand dit wel eens eerder gedaan? Ik heb geen flauw idee hoe je dat doet met een dhcp server enzo...
winroute weet ik niet, ik gebruikte dan proxy+, gewoon de 'server' en cleint een vast ip geven, dan heb je geen DHCP nodig. en dan wel bij de browser een proxy opgeven natuurlijk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Wat een gepruts

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Winroute kan ook, je moet bij je vriendin dan wel je default gateway zetten op jouw PC.
En een valide DNS server opgeven op het internet

En toen was m'n signature weg :(

Pagina: 1