Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabasi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-01-2021
ik wil graag via mijn dmz zone gamen op mijn computer. ik heb het idee dat het niet goed werkt .
aangezien ik een static ip adress kies. dmz zone enable en daar mijn gekozen ip adress invoer.
waarom ik het idee heb dat het niet goed werkt. als ik wil connecten naar een game server duurt het langer en soms moet ik opnieuw zoeken.
je zou toch zeggen als je via je dmz zone speelt het juist sneller moet gaan aangezien er geen firewall in de weg zit.
zie ik iets over het hoofd ? wat ik vergeet

ik heb hieronder wat afbeeldingen. ik heb ook al geprobeert de instellingen in mijn router te zetten en hem dan eenmalig te rebooten zodat alles van start kan gaan.

Afbeeldingslocatie: https://telfort-nl.s3.amazonaws.com/default/user/attachments/c3094169-62b8-4fb5-bba7-30c255e538e7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://telfort-nl.s3.amazonaws.com/default/user/attachments/e91c9a73-9fa4-40e3-90a1-3ca8d672a9c9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://telfort-nl.s3.amazonaws.com/default/user/attachments/0de07d86-10d0-441f-bdd2-d0ab60bd5e3e.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door kabasi op 08-02-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:37

Zjemm

...

Euh waarom denk je dat het zonder firewall sneller gaat?

Als je niet zo thuis bent in firewalling en security kun je je beter even in gaan lezen

Je pc achter een firewall heeft juist zo zijn nut

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabasi
bedankt voor de tip. had er erg veel aan nu weer ontopic graag.

wat ik dus al zeg ik wil via dmz zone spelen en dan krijg ik connectie errors. en het duurt daardoor stukken langer voordat ik normaal kan connecten naar een gameserver, wat dus juist niet het geval zou moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Mijn vraag is juist, waarom zou je via de DMZ willen gamen en niet gewoon in het normale netwerk? Je doet in mijn ogen nu onnodige moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kabasi schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:34:
bedankt voor de tip. had er erg veel aan nu weer ontopic graag.

wat ik dus al zeg ik wil via dmz zone spelen en dan krijg ik connectie errors. en het duurt daardoor stukken langer voordat ik normaal kan connecten naar een gameserver, wat dus juist niet het geval zou moeten zijn
Het is juist enorm ontopic. Als je je machine in DMZ zet kan iedereen zomaar er naar toe verbinden en bijvoorbeeld betalingsgegevens stelen.

Lees je in of laat iemand anders naar je netwerk(problemen) kijken. Dit is géén oplossing om te kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabasi
ik wil heet goed dat mijn computer dan voor alles openstaat. en aangezien ik alleen maar een spel speel erop maakt dat dus geen fluit uit.

de firewall veroorzaakt dus problemen met gamen. en daarom wil ik het via dmz proberen.
bedankt dat jullie je zo druk maken over mijn bankrekening en gegevens op mijn computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

kabasi schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:46:
ik wil heet goed dat mijn computer dan voor alles openstaat. en aangezien ik alleen maar een spel speel erop maakt dat dus geen fluit uit.

de firewall veroorzaakt dus problemen met gamen. en daarom wil ik het via dmz proberen.
bedankt dat jullie je zo druk maken over mijn bankrekening en gegevens op mijn computer.
We willen juist voorkomen dat er straks een aantal nieuwe forumposts door jou worden geplaatst dat je virussen op je computer hebt en dergelijke. Blijkbaar sta je niet open voor advies met dit zulk reacties, daar houdt het bij mij nu ook mee op. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabasi
wat ik dus al zeg ik merkt dat ik problemen heb met de firewall. dus wil het via dmz proberen aangezien je dan vrij moet staan aan het internet.
de risico´s zijn voor mezelf, net als ik te hard rij in een auto.

en er zijn heel veel mensen die via ps3 of xbox via dmz spelen. en dan is het ook maar de vraag of mensen windows firewall aanhebben.

ik heb dus geen belangrijke informatie of bankgegeven op mijn computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Zoals eerder gezegd zul je jezelf in het onderwerp moeten verdiepen.

Het feit dat je hier een topic voor opend geeft al aan dat je niet weet waar je mee bezig bent.

Een firewall op een consumenten router zorgt doorgaans echt niet voor problemen als je online wilt gamen. Je pc zonder firewall aan het internet koppelen doorgaans wel.

Succes met gamen

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:13
Lekker vriendelijk ook kabasi, denk dat veel mensen je willen helpen! :) Succes!

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:06

Eagle Creek

Breathing security

Je hebt meermaals gezegd dat het de firewall is die jouw problemen veroorzaakt. Maar zou je voor ons begrip (en het brengen naar een mogelijke oplossing) a.u.b. willen toelichten WAAROM de firewall je problemen veroorzaakt? Welke aanwijzingen heb je om je die richting op te sturen? Waar baseer je op dat de firewall het probleem is en dat deze dus uit moet?

Tevens spreek je over de Windows Firewall maar ben je ook in de routerconfiguratie bezig. Over welke firewall hebben we het?

En mensen die een PS of XBOX voor het DMZ hebben open staan hebben géen Windows firewall. Dat is geen vraag maar een feit ;).

[ Voor 27% gewijzigd door Eagle Creek op 08-02-2015 14:15 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabasi
iedereen kan zeggen je hebt er geen verstand van maar daarom kom ik dus juist naar een forum op tweakers.!

* eagle creek * wat ik dus ondervind . op de computer eventueel op de playstadion zijn dat ik bijvoorbeeld geen games kan hosten omdat mensen dan niet kunnen joinen
heb zelf wat gegoogled en veel sites geven aan dat dit door de firewall kan komen.( of dit zo is weet ik ook niet 100% zeker )
of dat er poorten dichtstaan.

aan gezien ik er inderdaad niet zoveel van af weet deel ik dit dus op een forum

als ik google zie ik dat veel voor bijvoorbeeld de playstation een dmz toewijzen zodat je dan wel kan hosten.

dus wat ik weet over een dmz zone. is dat ik bijvoorbeeld alleen mijn game computer of playstation daar aan wil koppelen. door een static ip toe te wijzen. en de rest blijft dan dus achter de firewall

ik heb zelf wat gegoogled en gekeken hoe dit moest. maar als ik dit dus allemaal heb gedaan zoals bovenaan het topic
dit gedaan
ip 4 adress
* static ip adress computer
* subnetmasker
* standaard gateway

*voorkeur dns server
*alternatieve dns server

en dan vul ik mijn ip adress in bij de router. en reboot ik heb.

maar als ik dat dus doe duurt het connecten nog langer of kan ik helemaal niet connecten. dus daarom denk ik dat de dmz niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabasi
we hebben het over de standaard firewall in de router, die dus niet uit kan. en die wil ik ook niet uit. ik wil alleen dat mijn game computer of playstadion. via de dmz zone loopt. en de rest dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Dat heeft met portforwarding te maken

Als je mensen naar jou toe wilt laten connecten moet je de juiste poorten op je firewall open zetten (lees forwarden naar je pc waarop je de game host)

maar serieus lees je ff in op het onderwerp dan leer je er nog wat van en kan je je zaakjes op de juiste manier regelen. Kom je er dan nog niet uit, dan is dat wat om hier te posten

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
Het probleem is dan niet je firewall, maar het feit dat je achter NAT zit. En mocht het zeer onwaarschijnlijke geval toch plaats vinden dat NAT inderdaad het probleem zijn dan helpt je PC in de DMZ plaatsen helpt ook niet. NAT vindt dan nog steeds plaats, alleen worden alle poorten geforward naar je computer. Vanuit beveiligingsperspectief is het alleen heel verstandig om dat niet te doen, en in plaats daarvan alleen de vereiste poorten forwarden.

Hoe dan ook, waarschijnlijk zit het probleem ergens aan de andere kant van de voordeur. Zou je eens een traceroute kunnen doen? Misschien zit daar een voor de hand liggend probleem in.
Pagina: 1