[MYsql] Standaard draaien of beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 06:59

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Hier thuis heb ik een NT server draaien waar ik een dik half jaar geleden een mysql server op heb gezet..

Nu ben ik een beetje bezig met tuinhark zijn forum en zie ik opeens in het config file een stukje staan waar je een password moet invoeren om de mysql forum te mogen gebruiken.

Alleen daar staat niets ingevuld en toch werkt het forum.. Dus ik denk. Dan gooi ik toch ergens het password in Mysql..

Maar waar stel ik dat in.. En zijn er meer punten waar ik moet op gaan letten.. Want ik heb er weinig zin in dat een verdwaalde hacker wat begint te doen met mijn mysql omdat die open staat

AKA Rinkel weblog

• tom kuipers
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-02-2025

Verwijderd

RTFM!!!!!!!!

in je mysql install guide staat PRECIES hoe je dit moet doen

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op Thursday 14 June 2001 19:43 schreef 4POX het volgende:
bla....blaaaaa....blaaaa....
Aangezien TCX (makers MySQL) zo wijs waren om te weten de Windows toch al zo lek als een mandje is standaard, hebben ze besloten om bij een default installatie op een Windows PC de root user geen password te geven...
Lees de manual dus en zet dat password erop.

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Op vrijdag 15 juni 2001 04:01 schreef RedRoon het volgende:

[..]

Aangezien TCX (makers MySQL) zo wijs waren om te weten de Windows toch al zo lek als een mandje is standaard, hebben ze besloten om bij een default installatie op een Windows PC de root user geen password te geven...
Lees de manual dus en zet dat password erop.
Nee dat is bij een ander systeem beter he? Onder *nix installeerd ie ook gewoon zonder root passwd hoor, en bij welke install dan ook krijg je gewoon een waarschuwing hoe je dat passwd update. Dus wat je hier zegt is grote onzin.