• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:58
Hoi

Net geen 2 jaar geleden heb ik de volgende hardware gekocht:In augustus 2014 wou ik er 8GB ram bijprikken, helaas werd het geheugen niet herkend door het moederbord. Ik heb het moederbord toen opgestuurd naar de winkel, en direct een nieuw exemplaar ontvangen. Een paar weken later begon de computer artifacts en storingen in het beeld te vertonen. De computer bevriest dan of herstart zichzelf. Als je hem dan probeert aan te zetten start hij op, geeft geen beeld, zet zich zelf na 10 seconden uit, wacht 3 seconden om dan weer van vooraf aan t e bginnen.
Toen heb ik de processor en het RAM geheugen in een ander moederbord (van het zeflde type) getest, alles werkte perfect. Ik heb toen het moederbord opgestuurd naar de winkel, deze konden geen problemen vinden.
Toen ik het moederbord terug ontvangde, "werkte" het terug. Ik bedoel met werkte, dat het af en toe aarzelde (lees dezelfde problemen) om terug op te starten. Maar uiteindelijk kon ik mijn computer terug gebruiken.

Helaas begonnen de problemen na een paar weken terug. De computer geeft artifacts, bevriest, herstart, boot loop enzovoort. Ik heb toen het moederbord, processor en RAM geheugen opgestuurd. De winel ondekte geen problemen en heeft alles weer naar mij opgestuurd. Na even aarzelen starte de computer bij mij weer op.........
Een paar dagen geleden was de HDMI stekker van mijn moederbord kapot (hij viel er gewoon terug uit). Ik heb voor de makkelijkste oplossing gekozen en een nieuw moederbord aangeschaft. pricewatch: ASRock B75 Pro3-M

Gisteren bouw ik het moederbord in, en alles werkt perfect, Vandaag wil ik mijn computer gebruiken, hij start op en na 5 minuten krijg ik artifacts, hij bevriest, start terug op en zit terug in een boot loop.

Merk op dat ik na het eerste keer opsturen van het moederbord het 2de setje RAM geheugen niet meer heb gebruikt.

Ik ben ten einde raad, en weet niet meer wat ik moet doen. Wie kent dit probleem? Ik zelf vermoed dat het de processor is, maar de winkel heeft alles getest.

Hulde aan wie dit kan oplossen! _/-\o_ _/-\o_

EDIT: zonet 1 ram latje eruit gehaald, de PC start op. Het gaat om pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9. Het rare met dit ram geheugen is dat ik mijn PC (OpenSUSE 13.2, Arch Linux) slechts 6.6GB van de 7.7GB in gebruik willen nemen.

EDIT2: zojuist de computer nog eens proberen op te starten en hij werkt weer.........

EDIT3: computer is weer 2 keer vastgelopen....

[ Voor 7% gewijzigd door LEDfan op 08-02-2015 10:27 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Probeer eens een andere voeding?

• LEDfan
@vanaalten, thanks voor je antwoord. Ik heb vroeger al een andere voeding geprobeerd.

Ik ben nu memtest aan het draaiien, maar die is ook al 2 keer uitgevallen.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Vroeger kan nu los staan van je huidige probleem.
ik gok ook eerst voeding.

• LEDfan
Ik heb net een andere voeding getest, nu blijft hij in de reboot loop.

• SamD
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-02 20:38
Is de ram identiek aan elkaar?

• LEDfan
De computer geeft nu geen beeld meer. Ik heb een support ticket aangemaakt bij intel, ik hoop dat zij mij een nieuwe processor kunnen bezorgen.
Pagina: 1