Celly566@850 is instabiel; CPU op VGA kaart?

Pagina: 1
Acties:

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Hoi,

Mijn systeem:

MSI BXMaster
Celeron FCPGA 566
onbekend merk PCPGA-Slot converter zonder jumpers
Spire FCPGA cooler
128Mb. SDRAM, PC-100
Matrox G400DH, 16Mb. SGRAM
Maxtor 13Gig 7200
bla bla, de rest doet er niet toe

Mijn Celeron LIJKT het prima te doen op 850Mhz. Een DiVX film encoderen, hetgeen zo'n 7 uur duurt met constante en maximale processorbelasting is geen enkel probleem.
Ook qua temp. zit het wel snor.

MAAR, als ik een hele hoop timedemo's achter elkaar draai in Q3A loopt de boel vast!
Ik heb zo'n beetje alle voltages geprobeerd, van 1,5 tot 1,8 volt, maar ze blijven crashen...

Ik heb het idee dat het wel eens aan mijn VGA kaart kan liggen, maar met een 100Mhz. FSB overklok ik mijn AGP bus toch niet?

wie weet meer?
Ik wil zo graag de 850Mhz, halen! 810 werkt wel perfect, maar staat niet zo stoer...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• estorino
Oeps, de titel van deze thread had moeten luiden: Celly566@850 is instabiel: "CPU of VGA kaart?" "of" dus ipv. "op"
Ik dacht ik meld het even voordat jullie weer gaan zeiken.. :)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ontneem je me dat pleziertje weer :(
;)
De videokaart ook niet met b.v. Powerstrip opgefokt?

Een cliche is ooit origineel begonnen

• estorino
Nope, de G400 loopt op de standaard snelheid van 120Mhz. core en 166Mhz. Memory...

Hoe belangrijk is een FCPGA->Slot1 converter als je gaat overklokken? Maakt het wat uit of je een simpele hebt zoals ik of een Abit, MSI of IWill?

Verwijderd

Mijn Celeron 566 was eerst ook niet stabiel op 850 MHz toen ik hem op 1.8 Volt had staan.
Tijdens UT bevroor het beeld na een aantal minuten terwijl Prime95 100% stabiel was.
Ik heb mijn voltage verhoogd naar 1.85 Volt en alle problemen waren verholpen en UT is nu 100% stabiel.
Welke koeler heb je erop zitten? Ik een Gorb.

ps: inmiddels loopt hij met dit voltage 877MHz, dus er is hoop. :)

• estorino
Hmmm, jouw reply stemt mij weinig hoopvol. namelijk omdat mijn MSI bordje als "beveiliging" het voltage niet hoger wil laten gaan dan 1,8volt...
Dammit, als je een bord toch allerlei overclock functies meegeeft, waarom daar dan een beperking op zetten?
Had ik toch een Abit BE6-II moeten nemen? Ik hoop het niet...
Ik blijf hopen dat het ergens anders aan ligt, want 1,8volt is toch al veel voor zo'n celly die standaard op 1,5volt loopt...

Mijn CPU koeler is een redelijk gewone Spire FCPGA cooler (grotere heatsink dan standaard cooler) en tevens een grote fan onder in de kast...

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

als je nou een slot converter met voltage regeling kan krijgen of lenen. kan je een sproberen om die handmatig op 1.65 te zetten. Op die manier kon ik op mijn asus p3v4x naar 1.95 gaan inplaats van 1.80

Click hier niet

Verwijderd

Met mijn Abit-bord had ik ook dat probleem, maar daar kun je dat probleem verhelpen door met een verhoogd voltage te flashen waardoor die instelling default wordt. Of dat met een MSI kan weet ik niet. Anders moet je inderdaad met een converter met voltage regeling gaan kloten.
C2 is eigenlijk afgekeurde P3 en die loopt standaard op 1.65 Volt (als ik me niet vergis)en dan is 0.2 Volt extra nog wel redelijk lijkt me.

• estorino
Yeah! Eindelijk heb ik de boel stabiel!

Celly566 op 850Mhz. op 1,65volt!
waar die voorheen alleen op 810Mhz. stabiel was.

Wat heb ik veranderd?
Ik heb een Golden Orb op mijn CPU geplaatst
(jezus, dat bevestigingsprincipe is ff wennen...)
en de dikke fan op de heatsink van mijn G400 bevestigd.

10x Q3A demo1 draaien is nu geen probleem, eerder liep die vast na een keer of 4...

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Frits:

Heb je je waterkoeler al aangepast om op die fcpga te gooien? ;)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

als je hem op 850 hebt, dan loopt de FSB toch gewoon op 100 mhz? Dat is gewoon goed voor een bx chipset (daar zijn ze voor gemaakt eigenlijk)
...die videokaart koelen is dus ook al helemaal niet nodig als je die niet extra overgeclockt hebt...het was dus puur en alleen je cpu

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
jouw probleem klinkt me bekent in de oren frits. ik heb ook men celly 566 op 1.65 volt. prim95, in-burn progje en een stability tester alles laten runnen, geen probleem. ga ik ut'en dan loopt de boel vast. ik heb het voltage nu weer naar 1.75 gedaan daar loopt tie rock stable op.

Verwijderd

Ovide, de temperatuur is niet het probleem van de stabiliteit.
Het ombouwen van een Slot1 waterblok naar een FCPGA versie is niet eenvoudig en ik ben nu veels te blij met m'n Golden Orb.
Smokey, na een tijdje UTen kun je het voltage langzaam weer terug schroeven of (zoals ik gedaan heb) de CPU verder doorklokken. Hij is inmiddels stabiel op een FSB van 103 bij en voltage van 1.85 Volt.

ps te koop aan geboden: een slot 1 waterkoelingsset. Check m'n homepage. Op het aquarium na, kun je alles overnemen.
Pagina: 1