Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een tablet voor mijn slechtziende oma, om foto's mee te maken. Ik weet dat de camera's in tablets bij lange na niet zo goed zijn als een gemiddelde compact camera, maar het grote scherm is wel een grote pré.
Zelf heb ik een Galaxy Tab Pro 8.4 welke buiten prima foto's maakt, maar in slecht verlichte ruimtes is de flitser niet toereikend. Aangezien slechtziende bejaarden zich vaak ophouden in slecht verlichte ruimtes, is dat dus niet ideaal :P
Een tablet met een dubbele flitser, zoals veel high-end smartphones hebben, zou dus ideaal zijn.
De tablet moet op Android draaien (betaalbare iOS tablets hebben volgens mij geen flitser, en windows (phone) 8(.1) ga ik haar niet aandoen.
Het schermformaat moet ongeveer tussen de 7" en 8,4" liggen; als het groter wordt, is het ding weer niet handig mee te nemen in een normale tas. Veel meer dan 300 euro moet het niet gaan kosten.

Verwijderd

Wat heb je zelf gevonden? Het is namelijk heel makkelijk je bekijkt alle specs van Android tablets en vindt dan vanzelf wat je zoekt of je vindt het niet. De http://tweakers.net/pricewatch/ en Google kunnen je daarbij helpen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12
Tablets met flitser, ik wist eerlijk gezegd niet eens dat die bestonden, terwijl ik over het algemeen toch best op de hoogte ben :P

Maar zelfs al vind je nog meer tablets met een flitser, zulk soort flitsers zijn zo klein, dat het leuk is voor je kleinkind op één meter afstand, maar verder dan dat reiken die dingen toch niet echt.

The devil is in the details.

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:19
Een losse cameramodule proberen? Zoals de ILCE-QX1 met ingebouwde flitser, hoewel het niet echt handzaam meer is (en duur)... daarnaast moet je de tablet iets modificeren om het passen te krijgen.

http://www.photographyblog.com/reviews/sony_ilce_qx1_review/

[ Voor 15% gewijzigd door Exor op 08-02-2015 00:02 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12
Exor schreef op zondag 08 februari 2015 @ 00:02:
Een losse cameramodule proberen? Zoals de ILCE-QX1 met ingebouwde flitser, hoewel het niet echt handzaam meer is (en duur)... daarnaast moet je de tablet iets modificeren om het passen te krijgen.

Die hoeft niet per se vast te zitten aan je telefoon/tablet om te werken. Maar het is voor z'n oma, dus ik denk niet dat dat echt een realistische oplossing is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 08-02-2015 00:04 ]

The devil is in the details.

• TommyboyNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:50:
Wat heb je zelf gevonden? Het is namelijk heel makkelijk je bekijkt alle specs van Android tablets en vindt dan vanzelf wat je zoekt of je vindt het niet. De http://tweakers.net/pricewatch/ en Google kunnen je daarbij helpen.
Ik had gehoopt niet de 72 hits door te hoeven klikken naar de sites van de fabrikanten. In de T.net database staat nameijk bij de tablets niet of en wat voor flitser ze hebben.
Wat ik zelf heb gevonden: De Samsung Galaxy Tab Pro 8.6 heeft een flitser, maar die vind ik niet toereikend. Zie mijn eerste post. Bedankt voor je nuttige bijdrage.
Hahn schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:54:
Maar zelfs al vind je nog meer tablets met een flitser, zulk soort flitsers zijn zo klein, dat het leuk is voor je kleinkind op één meter afstand, maar verder dan dat reiken die dingen toch niet echt.
Ik vrees dat je gelijk heb, maar hoop toch stiekem dat iemand in dit topic je ongelijk komt bewijzen :P
Exor schreef op zondag 08 februari 2015 @ 00:02:
Een losse cameramodule proberen? Zoals de ILCE-QX1 met ingebouwde flitser, hoewel het niet echt handzaam meer is (en duur)...

Ik vrees dat die het budget met een factor 3 (inclusief tablet) gaat overschrijden :(

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:19
Alternatief is een iblazr, wat dus blijkbaar gewoon een led-licht is voor de oortelefoonaansluiting. Je moet wel even kijken hoe het werkt, maar op amazon zijn er wel 28 reviews te vinden.

http://thenextweb.com/gad...-ios-and-android-devices/

63 dollar/1.1 = 58 euro *0.21 = 12.5 euro + 13 euro inklaringskosten= 25.5 euro totaal invoerkosten
25.5+58 euro = 83.5 euro voor een led-licht voor de tablet.

http://bitemyapple.co/pages/policy

of je gaat voor de OEM versie, dan ben je maar 15 euro kwijt op Aliexpress.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRqwk1FNWWh7rL61_pS7_pD3HJT7mCXY9n6MOG8UAwhgxI74VWz_A

[ Voor 38% gewijzigd door Exor op 08-02-2015 01:33 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46

Sick Nick

Drop the top!

Of gewoon het alternatief, een fototoestel met een paar knoppen zodat ie makkelijk te gebruiken is. Denk aan iets als een Sony TX30:

Afbeeldingslocatie: http://img1.digitalversus.com/produits/16/15627/sony-dsc-tx30_1361298584.jpg

Schuif de voorplaat omlaag en hij gaat aan. Dan makkelijk een foto maken met de sluiter. Geen overbodig extra knoppen en andere zaken die ze niet nodig heeft of begrijpt. Xenon en LED flitser en een relatief groot touch screen achterop (voor een camera dan).

Of een recente high end smartphone van 6" met goede camera als je perse een mobiel os wilt (misschien om direct de foto's te uploaden naar dropbox ofzo).

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kan je dan niet beter deze nemen + tablet?
pricewatch: Samsung WB35F Zwart

Omdat: hij heeft Wifi en NFC om meteen de foto's te uploaden.
Betere foto's dan de gemiddelde tablet.

Hier de site van Samsung.
Tag&Go (Photo Beam, AutoShare, Remote Viewfinder, Mobile Link) Dankzij NFC- en WiFi-functies als Photo Beam, AutoShare, Remote Viewfinder en Mobile Link deel je beelden met compatibele smartphones vlak naast je of aan de andere kant van de wereld. Photo Beam stuurt de foto waar je naar kijkt onmiddellijk naar een smartphone. AutoShare kopieert elke foto die je maakt meteen naar je smartphone en met Remote Viewfinder bedien je de camera vanaf je smartphone. Zet je foto's moeiteloos op sociale netwerken, stuur ze naar de cloud en maak back-ups op je pc. Of hou je baby in de gaten die in een andere kamer ligt te slapen. • NFC: altijd en overal draadloos foto's delen met elk apparaat.
Facebook / YouTube / Flickr / DropBox / E-mail Stuur die geweldige selfie zonder uitstel de wereld in. Overal waar je een WiFi-verbinding hebt, zet je foto's en video's direct op Facebook, YouTube, en inmiddels ook Flickr. Ook kan je tags en commentaar toevoegen. Of zet je foto's rechtstreeks op je blog of e-mail ze aan familie. Laat je niet tegenhouden door ruimtegebrek - bij je SMART CAMERA krijg je 50 GB gratis Dropbox webopslag. • Samsung Social Sharing & Email: deel jouw foto’s via sociale netwerken, een blog of e-mail

[ Voor 62% gewijzigd door Soldaatje op 08-02-2015 01:01 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hahn schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:54:
Tablets met flitser, ik wist eerlijk gezegd niet eens dat die bestonden, terwijl ik over het algemeen toch best op de hoogte ben :P

Ik krijg buiten toch echt nog wel een aardige foto met flits tot een meter of 10 (als het pikkeduister is) met mijn Nexus 5, al moet ik zeggen dat die ook wel een echt felle flits heeft.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• TommyboyNL
  • Niet online
De enige reden dat ik zoek naar een tablet, is dat die dingen een enorm scherm hebben vergeleken met de 3,5" die je met een beetje mazzel achterop een compactcamera vindt. De Samsung Glaxy Zoom serie heeft een 4,?" LCD wat al iets beter is, maar als je <10% zicht hebt (waarschijnlijk is het bij haar nóg slechter, ze leest een menukaart zoals een plotter hem schrijft; kop er recht bovenop, en dat ding van links naar rechts, van boven naar beneden bewegen), is een scherm van 7" toch nét iets fijner ;).
Automatisch uploaden naar de cloud is een mooie bonus uiteraard, maar niet iets om de beslissing sterk op te baseren.

Edit: Hmmm, een Samsung Galaxy Camera heeft ook een relatief groot scherm; 4.8", en gewoon een xenon flitser.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyboyNL op 08-02-2015 01:55 ]

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-11 16:29

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Nexus 10 heeft een flitser, maar die is 10 inch en alleen tweedehands verkrijgbaar.
Gelukkig kan je Nexus 10 naar Android 5.0 upgraden.

Edit: Samsung Tab 7.0 uit 2011 heeft ook een flitser (maar is alleen tweedehands verkrijgbaar)

[ Voor 26% gewijzigd door MedionAkoya op 08-02-2015 02:12 ]

Trein?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

Fotograferen met een tablet :N

Ik neem aan dat je voor een tablet (en niet voor een telefoon) gaat wegens het slechte zicht van je oma (groter scherm --> makkelijker te zien/lezen). Maar is het dan niet makkelijker om in plaats daarvan een (instap- of tweedehandse) DSLR te nemen? Daar kijk je door een viewfinder, dus het 'beeld' is groot genoeg (waarschijnlijk groter dan een tablet op armlengte afstand) en je hoeft je ogen niet te accommoderen, want een viewfinder is zo afgesteld dat je er 'met je ogen in rust' doorheen kunt kijken.

Oh, en ik denk dat een DSLR op het automatische programma net zo makkelijk te bedienen moet zijn als een tablet. Daarnaast weet ik zeker dat elke DSLR betere foto's zal schieten dan een tablet.

Een nieuwe DSLR valt ook prima binnen je budget: een Canon 1200D met 18-55mm kost maar €320. pricewatch: Canon EOS 1200D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 DC III Zwart

Tweedehands zul je misschien nog betere koopjes kunnen scoren.

[ Voor 48% gewijzigd door Compizfox op 08-02-2015 02:40 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Compizfox schreef op zondag 08 februari 2015 @ 02:31:
Daar kijk je door een viewfinder, dus het 'beeld' is groot genoeg (waarschijnlijk groter dan een tablet op armlengte afstand) en je hoeft je ogen niet te accommoderen, want een viewfinder is zo afgesteld dat je er 'met je ogen in rust' doorheen kunt kijken.
Vind kijken door de viewfinder van een DSLR (met een bril) werkelijk een crime. En ben nog geen opa. Zou zelf veel liever naar het scherm van een tablet kijken dan door zo'n measly gaatje, ware het niet dat je met tablets over het algemeen brakke foto's maakt.

Nickname does not reflect reality

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hmm, daar heb ik niet aan gedacht.

Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan hoe brildragers een DSLR gebruiken. Zetten de meesten de bril niet gewoon af om door de viewfinder te kijken? Die heeft immers een ingebouwde adjustment voor als je bijziendheid/verziendheid hebt. Enige scenario waar het lastig kan worden is als je echt enorme afwijkingen hebt (+/- 5 dpt of meer) of zaken zoals een multifocale/cylindrische bril nodig hebt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1