Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilonz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:38
Beste mede tweakers,

Ik werk veel op mijn laptop en merk dat ik graag terug wil naar een vaste pc. Nu heeft mijn laptop genoeg prestaties voor mij (ASUS N53SV) en wil ik die gewoon blijven gebruiken voor gamen met vrienden.

Dus, ik kwam de intel NUC tegen. Dit kleine apparaatje is erg compact en heb er al diverse positieve reviews over gelezen. Toch blijf ik twijfelen.

Mijn hoofdvraag: Is een NUC geschikt voor mij?
Deelvraag: Welke bevelen jullie mij aan, i5 of i7?
Deelvraag: Zal ik wachten op de nieuwe generatie? En wanneer is deze beschikbaar in Nederland?

Hartelijk dank!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Programmeren (PHP, HTML, SQL), browsen, soms een spelletje (lol en banished).

Wat mag het systeem gaan kosten?
650,- incl windows 8.1.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 2x4GB ddr3 SODIMM ram. Is dit compatable?
Edit: ddr3l benodigd, ddr3 werkt niet?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
M.2 SSD, evt RAM.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compact

Ga je overklokken?
Haha, nee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat voor spelletjes gaat het om, op wat voor instellingen en wat voor resolutie heeft het beeldscherm waarop je hem aansluit?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Hangt van je spelletjes af. Browser, geen probleem. 3d en zo niet echt. Voor office en dergelijk is het super. Maar voor 3D gamen is het gwoonweg niet sterk genoeg.
Het luistert nou naar geheugen; je zult speciaal ddr3 nodig hebben. Kijk even in de pricewatch en je weet welke. Ik verwacht niet dat je dat hebt.

Daarbij hangt je budget veel af van de cpu type, ssd grote en hoeveelheid geheugen. Het kan binnen je budget, maar dan zit je met i3, 8Gb en een kleine ssd als je xelf ook nog windows moet kopen.

Ik heb er zelf ook een. Ik ben blij dat ik de overstap heb gemaakt (want ik game niet meer op pc en het levert heel veel ruimte op en geen energiegeslurp). Game hier op console.

Ow ja let op de video uitgang. Misschien heb je een kabeltje nodig. :+

[ Voor 5% gewijzigd door lordloeder op 07-02-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilonz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:38
Bedankt voor de snelle reacties,

Spelletjes zoals lol en banished. Resolutie gezien mijn budget zal full HD of iets hoger 1980*1200 zijn.

Het meest nieuwsgierig ben ik naar de nieuwe generatie. Dan kan ik nog 2(?) maand sparen, dan heb ik ruim €650 aan de kant gezet.

Ik verwacht zo'n 8gb ram en 500gb ssd nodig te hebben (rest staat op de netwerk schijf)

Ik heb de beschrijving aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zotac heeft al een tijdje dat soort 'systemen' http://www.zotac.com/prod...uct/zbox-nano-series.html

Zijn hetzelfde formaat en b.v. de AMD uitvoeringen zijn grafisch wat sterker dan de Intel uitvoeringen.

Dat gezegd Zotac heeft dan b.v. ook weer deze : http://www.zotac.com/prod...ction/specifications.html

Iris Pro en i7 4770R

Ja de NUC's zijn kleiner maar hoe klein moet het echt zijn? De Zotac is 'groter' maar bied in mijn ogen meer.

Het is dan ook maar net hoeveel je uit wilt geven, je hebt al een basis NUC voor ~130 euro (zonder mem/SSD) maar ze lopen op naar de 500.

Ik zou zeggen kijk nog even rond.

Zotac heeft zowel AMD als Nvidia als Intel video in die dingen zitten, de beste is een 860M geloof ik.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Kijk anders ook voor de gigabyte brix. Die heeft wat meer ' gaming ' modellen. Ik heb geen idee wanneer de nieuwe intel generatie komt. Dat zal altijd iets beter zijn, maar ja geldt dat niet altijd met wachten?
Probeer anders iemand te vinden zodat je weet wat je 'krijgt'.

Geheugen 8Gb ongeveer 75,- SSD 200,- Win 100,- dan blijft er ongeveer 275,- over voor je nuc. Ga er maar van uit dat de nieuwere generatie duurder is.

Zie net dat ik beetje dure ssd heb genomen (500Gb). Maar goed, je begrijpt wel dat je zelf de max prijs van je nuc kunt uitrekenen.

Op papier zien de nieuwe intels er goed uit. Maar heb je echt zoveel rekenkracht nodig?

[ Voor 20% gewijzigd door lordloeder op 07-02-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:07

Tribits

Onkruid vergaat niet

Vind het nadeel van een NUC altijd dat de prijs vaak toch onverwacht hoog uitvalt. Met Windows erbij, een 128GB SSD en 4GB geheugen kom ik zelfs voor de i5 al over de 500 euro. Bovendien zijn de i5 processoren in een NUC mobiele processoren, low power maar ook lage prestaties. Niet echt te vergelijken met een desktop i5. Alternatief is een model met een i3 of Atom maar dan lever je alleen maar meer in op processorkracht. Kant en klare systeempjes van dit formaat zijn er ook wel maar die zijn niet echt veel goedkoper en hebben dan weer het nadeel dat ze doorgaans zonder SSD geleverd worden.

Andere optie is zelf iets bouwen, bijvoorbeeld op basis van een Antec ISK 110 Vesa en een i3 of een low power i5. Net wat goedkoper en je hebt een snellere processor en de optie naar eigen inzicht eventueel een andere processor te kiezen. Het zou nog mooier zijn als er een i5-4460S processor in kan maar ik weet niet of die met zijn 65 watt TDP niet wat teveel is voor deze voeding/behuizing.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4340 Boxed€ 134,79€ 134,79
1ASRock H81M-ITX€ 61,95€ 61,95
1Antec ISK 110 Vesa€ 67,60€ 67,60
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 92,-€ 92,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,95€ 29,95
1Crucial MX100 128GB€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 450,24

edit: Goedkopere i3 processor en 8GB geheugen is misschien een betere optie.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Pagina: 1