Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor opleiding Applicatieontwikkelaar

Pagina: 1
Acties:

• Jeffreybbq13
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-02-2021
Hallo mede tweakers,

Mijn naam is Jeffrey en ik ga de opleiding applicatieontwikkelaar doen, nu mocht ik zelf mijn laptop uitkiezen en dus is mijn oog gevallen op de prachtige N-series van Asus, om nog preciezer te zijn zit ik erg te twijfelen tussen de Asus N550JK-CM362H en de Asus N751JK-T7120H.

Ik zou graag willen weten welke van de twee jullie voorkeur heeft, andere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom :)

bij voorbaat dank aan jullie allen :)

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik gebruik mijn laptop voor zwaardere programma's, foto en videobewerking en gamen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget ligt rond de €1.800,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik neem mijn laptop inderdaad iedere dag mee naar school, maar de grootte of het gewicht maken mij niet zoveel uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Asus :)
In het verleden heb ik erg veel met Apple gewerkt (ik ken het van top tot teen), maar ik ga nu dus over op Windows omdat ik daar mee om wil leren gaan.

[ Voor 46% gewijzigd door Jeffreybbq13 op 07-02-2015 20:03 ]

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Heb zelf de N751 vindt hem lekker werken als je er ssd bij plaatst heb je denk ik goed systeem (wil er zelf ook nog ssd bij plaatsten) Maar als je echt 1800 uit kan geven kun je natuurlijk beter vinden.

• Jeffreybbq13
ppatrick schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:20:
Heb zelf de N751 vindt hem lekker werken als je er ssd bij plaatst heb je denk ik goed systeem (wil er zelf ook nog ssd bij plaatsten) Maar als je echt 1800 uit kan geven kun je natuurlijk beter vinden.
Bedankt voor je antwoord,

Ik heb nog een vraagje, zit er in de N751 een restore disk (of hoe het ook mag heten)?

• Ramellose
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 16:45
Een restore disk of usb is heel makkelijk te maken mocht er geen bij te zitten. Kan gewoon via het configuratiescherm -> backup opties.

• Jeffreybbq13
Ramellose schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:36:
Een restore disk of usb is heel makkelijk te maken mocht er geen bij te zitten. Kan gewoon via het configuratiescherm -> backup opties.
Okay, bedankt, ik heb net even opgezocht hoe je zo'n usb maakt en het lijkt mij erg eenvoudig :)

Verwijderd

Wat ook een optie is als je een beter scherm wil zeg 3k of 4k ips ? is een laptop zelf samenstellen op www.mysn.eu begin je voor een P505 bij ongeveer 1550€ met een 3k en een GTX970m daarna kun je zelf je laptop uitbreiden tot 32 gig geheugen bijvoorbeeld en een SSD valt ook allemaal binnen garantie.

http://www.mysn.eu/shop/x...ult&___from_store=default

maar dat ligt eraan wat je uiteindelijk wilt maken, zo zijn er nog meer CLEVO resellers trouwens www.bto.eu is er ook eentje.

Ook is het nu er een nieuwe reeks videokaarten uit is gekomen de 900 series goed om in de koopjes hoek te kijken er zijn sites waar je daar GTX860m/GTX870m voor redelijke prijzen kan vinden

Weet niet wat voor games je wilt spelen ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2015 15:09 ]

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Als je er zelf eentje wil samen stellen kun je ook hier kijken http://www.xnotebooks.nl/. Is beetje wat je wil denk of rond de 1200 euro en n751 met ssd er bij of meer richting de 2k gaan als je zelf iets gaat samenstellen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Iets om wel rekening mee te houden is het toetsenbord als je veel typewerk moet doen erop (wat ik wel verwacht van een applicatieontwikkelaar).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1