Toon posts:

Computer wil beeldscherm als tweede monitor niet herkennen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,
Ik wilde onlangs mijn oude beeldscherm als tweede monitor instellen maar de computer herkent hem niet. Mijn monior geeft wel aan dat ie is aangesloten maar de computer herkent hem niet. Het gaat om de Hp Pavilion f1703. T is wel een oudje. Mijn videokaart is een club3d royalace r9 290. Drivers heb ik al opnieuw geïnstalleerd maar dit mag niet baten :-( Kan iemand mij helpen??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe heb je dat spul aangesloten?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-01 17:18
Scherm heeft waarschijnlijk alleen vga. Volgens mij doet die videokaart geen VGA signaal op de DVI poort. Probeer het eens met een displayport naar vga verloopje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter gekomen dat ik hem op mijn moederbord had aangesloten. Mijn eerste monitor is op mijn videokaart aangesloten. Nu heb ik gelezen dat ik een optie heb om alsnog beide videokaarten te gebruiken (van mijn moederbord en van mijn videokaart zelf). Nu zit ik in mijn bios bij de optie intergrated graphics configuration. Ik heb nu IGD Multi-Monitor enabled maar monitor doet het nog steeds niet. Ik heb hier nog twee andere opties, Integrated Graphics Share Memory (die staat op 64M) en Initiate Graphic Adapter (die staat op PEG en kan ik op IGD zetten). Iemand het idee wat ik kan doen? Mijn moederbord is btw een Msi H97 Guard Pro. Mijn monitor heeft alleen Vga aansluiting en die optie heeft mijn videokaart niet.
Edit: Het is opgelost! Ineens springt mijn monitor op beeld :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 20:11 ]