Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bekabelde Wi-Fi Range Extender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren,

Ik heb een korte vraag voor jullie, hopelijk kunnen jullie me uitsluitsel geven.

Recentelijk heb ik een nieuwe router aangeschaft om het Wi-Fi signaal wat versterken.
Dit heeft ook gewerkt, echter zodra ik customizations aanpas in de router krijg ik geen verbinding meer met smartphones/tablets. Zelfs na het resetten van netwerkinstellingen die de smartphones/tablets hebben onthouden. Met customizen bedoel ik alleen het veranderen van de SSID en het wachtwoord.

Ik ben hier dan ook niet tevreden over en ga waarschijnlijk de router terug brengen.
Wat ik met de nieuwe router wilde bereiken was eigenlijk het Wi-Fi signaal in mijn slaapkamer wat te versterken omdat ik s'avonds hier wel eens op de tablet zit te surfen. (Geen games, geen films streamen)

Nou is het zo dat ik gewoon een ethernet kabel op mijn kamer heb, inclusief een switch.
Bekabeld zit het dus wel snor, daarvoor ben ik opzoek naar een:
Wi-Fi Range Extender die het Wi-Fi signaal oppakt vanaf de Ethernet kabel en het vanuit hier verder kan verzenden. De SSID hoeft ook niet identiek te zijn aan de SSID van de originele router. Als ik maar een goed functionerend netwerk boven heb waar ik beetje mee kan surfen dan is het prima.

Even voor de duidelijkheid ik ben dus niet opzoek naar een Wi-Fi Range Extender het Wi-Fi signaal oppikt en deze versterkt. Hier heb ik slechte ervaring mee in het verleden.

Ik wil graag een Wi-Fi ranged extender die de Ethernet kabel gebruikt als basis signaal.

Is dit mogelijk, bestaan deze apparaten en zo ja, enige suggesties?

Bij voorbaat dank,

James :)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:46
Waarom stel je je nieuwe router niet gewoon in al AP ? (wat voor merk / type is het)

Het lijkt mij stug dat je devices na het veranderen van je SSD / password helemaal geen verbinding meer kunnen maken :P

Cloud ☁️

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:41
Je doet onnodig moeilijk. Dat merk ik onder andere doordat je zegt:
"Wi-Fi Range Extender die het Wi-Fi signaal oppakt vanaf de Ethernet kabel en het vanuit hier verder kan verzenden."
Wifi gaat door de lucht en niet door een kabel. Dus deze zin slaat totaal nergens op.

Wat jij wilt is een tweede access point. Dat is heel simpel, koop de goedkoopste router die je kan vinden en stel hem in als AP. Bijvoorbeeld de TP-LINK WR841N. Ik raad zelf altijd deze aan omdat hij erg goedkoop en stabiel is en voor 90% van de bevolking waarschijnlijk toereikend is.

Je hebt al een router gekocht zie ik, als je even aangeeft wat voor type het is kunnen we je er mee helpen. Je kennis komt gebrekkig over (nofi), dus de kans is groter dat je niet weet wat je aan het doen bent dan dat de router defect is.

[ Voor 14% gewijzigd door MarcoC op 07-02-2015 19:06 ]

• HKLM_
MarcoC schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:04:
Je doet onnodig moeilijk. Dat merk ik onder andere doordat je zegt:

[...]
Wifi gaat door de lucht en niet door een kabel. Dus deze zin slaat totaal nergens op.

Wat jij wilt is een tweede access point. Dat is heel simpel, koop de goedkoopste router die je kan vinden en stel hem in als AP. Bijvoorbeeld de TP-LINK WR841N. Ik raad zelf altijd deze aan omdat hij erg goedkoop en stabiel is en voor 90% van de bevolking waarschijnlijk toereikend is.

Je hebt al een router gekocht zie ik, als je even aangeeft wat voor type het is kunnen we je er mee helpen. Je kennis komt gebrekkig over (nofi), dus de kans is groter dat je niet weet wat je aan het doen bent dan dat de router defect is.
Hij heeft al een nieuwe router :9

Cloud ☁️

• MarcoC
Downloader_NL schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:08:
[...]

Hij heeft al een nieuwe router :9
En dat had ik al opgemerkt :P ,

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren,

Bedankt voor de reactie.
Ik heb nog wel geteld 13 dagen geld terug garantie van de mediamarkt.
Dus ook nog 13 dagen de tijd om de boel te troubleshooten! (joepie, toch niks beters te doen - yeh right)

Anyways, als jullie mij eventueel op weg willen helpen wil ik wel even uitleggen wat de situatie is.

Momenteel heb ik een modem-router van provider Online, type Huawei hg655d.
Hier komt zowel het internet als de vaste telefoon op binnen.

Nou was mijn plan het volgende, een nieuwe router aanschaffen(inmiddels al gebeurd) en vervolgens de modem router op Bridge modus te zetten zodat de nieuwe router DHCP/DNS kan leveren. Hier had ik van tevoren onderzoek na gedaan. Toen stuitte ik op dit artikel:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36653544

Kort samengevat staat hier uitgelegd hoe ik de Hauwei modem router als bridge kan instellen.
Verschil met mijn situatie is dat ik ADSL heb en geen VDSL, hmm niet zo'n probleem lijkt me.
Dus k heb de ADSL verbinding op IP_Bridged gezet. Het probleem hierbij echter is dat zodra ik dit doe, mijn vaste telefonie het begeeft.

Vervolgens heb ik dit opgegeven en heb ik geprobeerd om handmatig de DHCP van de Huawei hg655d uit te zetten. Dit had echter geen succes, kreeg zowel bedraad als draadloos geen internet verbinding, wel connectie naar de routers. Getest d.m.v. de routers te pingen.

Vervolgens heb ik beide routers een factory reset gegeven en toen heb ik op mijn nieuwe router (een TP-Link Archer C7) de DHCP uitgeschakeld. Nu werkt het bedraade internet weer alsmede het nieuwe draadloze netwerk. Echter, zoals ik al zei als ik de SSID of wachtwoord aanpas krijg ik met laptops wel connectie (draadloos) maar met meerdere smartphones/tablets niet.

Let op: al mijn devices desktop en laptops gebruiken DHCP, dus geen statisch IP. Daarvoor vind ik het ook frapant dat de smartphones niet functioneren op het nieuwe netwerk. Ze zitten vast in een verifiëren loop.

Oh ja, iets waar ik ook nog over twijfelde qua configuratie is het volgende.
Mijn modem router heeft als IP address 192.168.1.1/24
Mijn nieuwe router heeft als IP address 192.168.0.1/24

Ze bevinden zich dus niet op hetzelfde subnet.
Echter is in de routing table van de nieuwe router wel een route naar het 192.168.1.0 netwerk te vinden.
Ze kunnen elkaar dan ook bereiken.

Any suggestions are welcome ^_^

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2015 13:33 ]

• MarcoC
Welk kanaal heb je ingesteld op de TP-LINK?

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren, ik heb het probleem opgelost op een andere manier. Ik heb nog een oude linksys router gevonden, die ik aantal jaar terug heb gekregen van een vriend die hem niet meer gebruikte. Deze heb ik als Access Point ingesteld en dit werkt nu perfect. De reden waarom deze wel werkt en de TP–link Archer niet komt door het volgende. Mijn modem router is ingesteld op I address 192.168.1.1, de TP–link op 192.168.0.1. Het was onmogelijk om de TP link op hetzelfde subnet te zetten. De router gaf dan aan error cannot place router in same subnet as WAN. De linksys router had hier echter geen problemen mee, deze heb ik dan ook ingestelde op 192.168.1.2. Dit werkt prima. De TP Link ga ik dan ook terug brengen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

• HKLM_
Volgens mij heb je onnodig moeilijk gedaan :) maar goed om te horen dat het gelukt is !

Cloud ☁️

Pagina: 1