Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Macbook pro retina 13" upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn vraag is vrij simpel en kort, maar ik kan er eigenlijk niks op het internet over vinden. is het mogelijke om een macbook pro retina 13'' te upgraden door er bijvoorbeeld een nieuwe processor is te zetten of meer ram geheugen erin te zetten.

groet,

Hassle

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Volgens mij is dit niet mogelijk. De body is praktisch niet open te maken en ik vermoed dat de processor en het geheugen op het moederbord gesoldeerd zitten.

Verwijderd

Inderdaad niet mogelijk om geheugen of processor te vervangen. Enige optie is om de interne SSD te vervangen.

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Ram geheugen is zeker re vervangen. Dit heb ik zelf ook gedaan

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
iantje31 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:53:
Ram geheugen is zeker re vervangen. Dit heb ik zelf ook gedaan
Huh ? ik dacht dat dit niet mogelijk was, aangezien het RAM rechtstreeks op het moederbord zat gesoldeerd (laat staan dat je losse RAM kan bestellen)

Afbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/AG3pwEJMI5xJ6Vcd.medium

Tenzij je een meester soldeerder bent met connecties voor het kopen van deze RAM modules, dan zet ik hier toch even een vraagteken bij... :?

[ Voor 11% gewijzigd door Breezers op 08-02-2015 17:48 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ligt volgensmij aan het type model (lees datum van uitkomen). Ik dacht dat de meeste Macbook's nu met vastgesoldeerde onderdelen komen (helaas :().
Dit is voor mij ook een van de redenen om niet (meer) voor een Apple te gaan, want dit gebeurt bij steeds meer andere modellen ook (lees Mini, etc.).

Even goed zoeken dus, dit kun je mogelijk vinden op iFixit bijvoorbeeld.

• iantje31
Breezers schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:43:
[...]

Huh ? ik dacht dat dit niet mogelijk was, aangezien het RAM rechtstreeks op het moederbord zat gesoldeerd (laat staan dat je losse RAM kan bestellen)

[afbeelding]

Tenzij je een meester soldeerder bent met connecties voor het kopen van deze RAM modules, dan zet ik hier toch even een vraagteken bij... :?
Ja het zou goed kunnen dat apple dat nu zo doet. Ik heb zelf een model uit 2009. Daar kon het wel nog. Heel dom dat apple dit nu zo doet

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
iantje31 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:42:
[...]

Ja het zou goed kunnen dat apple dat nu zo doet. Ik heb zelf een model uit 2009. Daar kon het wel nog. Heel dom dat apple dit nu zo doet
Offoptic: Volgensmij is het voor hun goedkoper, tevens hoef je niet druk te maken dat je klanten aan je apparaat 'prutsen'. Wel raar voor een premium merk, ook in het opzicht van milieu bewust bezig zijn.
Geloof dat de nieuwe iPhone ook helemaal moet worden weggegooid.

• iantje31
HollowGamer schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:51:
[...]

Offoptic: Volgensmij is het voor hun goedkoper, tevens hoef je niet druk te maken dat je klanten aan je apparaat 'prutsen'. Wel raar voor een premium merk, ook in het opzicht van milieu bewust bezig zijn.
Geloof dat de nieuwe iPhone ook helemaal moet worden weggegooid.
Oke, ik vind het persoonlijk heel fijn dat je je eigen laptop kunt upgraden maar apple denkt anders

Pagina: 1