Toon posts:

Draait een gekochte app uit de iOS App Store ook op een Mac?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de dikke van Dale app uit de App Store van Apple gekocht, voor een behoorlijk bedrag. Let op, verwar deze app niet met een boek uit iTunes.
Ik wil binnenkort een Macbook air gaan kopen. Nu hoor ik dat ik de dikke van Dale app niet op deze laptop kan draaien doordat de laptop een ander besturingssysteem heeft. Dit kan toch niet waar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Er zijn applicaties voor iOS, het besturingssysteem van je iPhone en je iPad, en er zijn applicaties voor OS X, het besturingssysteem van een Mac. Dat zijn twee soorten applicaties die niet uitwisselbaar zijn.

Als jij https://itunes.apple.com/...van-dale/id593461943?mt=8 gekocht hebt, dan heb je een app gekocht voor iPhone en iPad, en die zal niet werken op een Macbook Air. Dat staat overigens ook in de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thanks, ik heb nu gezien dat ie in de Mac App store aanwezig is. Zou ik hem dan voor de tweede keer moeten kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:49
Waarschijnlijk wel, maar als je 'm al hebt gevonden in de Mac App store, dan zal het er vast ook wel bijstaan voor welke platformen je 'm hebt gekocht.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:38:
Oke, thanks, ik heb nu gezien dat ie in de Mac App store aanwezig is. Zou ik hem dan voor de tweede keer moeten kopen?
Staat toch duidelijk. Zijn verschillende apps.

Opnieuw kopen. Je hebt wel de mogelijkheid om je huidige aankoop terug te draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door MrJames op 07-02-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rest dus nu alleen de vraag of ik met mijn gekochte licentie in de Appstore dezelfde App mag downloaden in de MacApp store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 20:50
Even om iets meer helderheid te krijgen; waar heb je deze app gekocht? Op welk platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:19
Zie het als een een racegame. Als je de game voor je playstation heb gekocht, kan je ook niet zomaar de pc-versie downloaden.
Je hebt de app voor je iphone/ipad gekocht. Dat draait op iOS. Als je de software op een mac wil gebruiken (OSX), dan koop je een ander programma. Dus moet je opnieuw betalen.

Niets houdt je natuurlijk tegen om even een mailtje naar de ontwikkelaar te sturen om te vragen of je hem gratis kunt krijgen. Zou het wel even proberen. Nee hebt je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik de nieuwste MacBook air heb aangeschaft laat ik hier wel weten of ik een free download van OSX-app van de dikke van Dale heb gekregen. Hoeveel nachtjes slapen zal dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:49
Dat kunnen we beter aan jou vragen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:46

Typhone

Who Dares Wins

App is free, maar wel aankopen in de app zelf (19 euro per woordenboek voor zover ik kan zien).
Meer info:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PxVnaJc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 20:09
Zorg ervoor dat je hetzelfde Apple ID gebruikt op je MacBook Air als je iPad, dan is de kans dat de in-app aankopen op beide apparaten werken groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hEgelia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 17:38
Enigszins terzijde, maar zowel iOS en OS X hebben tegenwoordig ingebouwde woordenboeken, in meerdere talen. De Nederlandse variant is het woordenboek van Prisma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:18
Wat moet je überhaupt met een woordenboek? Er is online voldoende te vinden en moderne tekstverwerkingsprogramma's hebben ook prima woordenboeken aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op zondag 08 februari 2015 @ 09:40:
Zorg ervoor dat je hetzelfde Apple ID gebruikt op je MacBook Air als je iPad, dan is de kans dat de in-app aankopen op beide apparaten werken groter.
Dat gaat in dit geval niet helpen, aangezien de ene app een iOS-app is en de ander een Mac-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 20:09
Harm schreef op maandag 09 februari 2015 @ 00:32:
Dat gaat in dit geval niet helpen, aangezien de ene app een iOS-app is en de ander een Mac-app.
Het gaat niet om de app, die is gratis. Het gaat om het woordenboek, dat is een in-app aankoop, een abonnement.

Op de iPad komt dus de app uit de iTunes app store, en op de MacBook komt de app uit de Mac app store. De data is mogelijk gelijk, maar dan is het handig als je hetzelfde Apple ID gebruikt, want anders weet je zeker dat het niet werkt.
Pagina: 1