Playstation 3 naar LCD scherm Geen Geluid!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 655616

Topicstarter
Hallo.
Ik heb een PS3 en een philips lcd scherm bdl4231. Aangesloten via hdmi kabel.
Maar nu, mooi beeld maar geen geluid.
Op het Lcd scherm zijn 2 losse boxen aangesloten via zo'n ouderwetse aansluiting, ijzer vd draadjes vd boxen gaan in het gaatje aan de onderkant van het scherm geklemd ( hoop dat jullie weten wat ik bedoel, weet nl niet hoe je het benoemt)
We hebben ook een Wii op dit scherm via de standaard kabels/tulp voor t geluid en dat werkt prima.
Heeft iemand enig idee hoe ik het geluid aan krijg bij de playstation?
Heb de playstation al gereset maar van al benamingen van de geluidinstellingen op de playstation snap ik niks van en heb op de scherminstellingen ook al wat geprobeerd maar kom er ook niet verder mee.

Zoontje wilt graag spelen met geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Lijkt me een instelling idd. Is lastig te zeggen wat het is, aangezien ik geen ps3 en dat Phillips scherm niet in bezit heb. Weet je toevallig op dit een wat nieuwere of oudere HDMI kabel is? Misschien dat de alleroudste kabels geen audio ondersteunen...
Koppel anders eens de ijzeren stekkers van de boxen los. Om te zien of er dan wel geluid uit de TV komt.

Is de PS3 nieuw, of 2e hands? Misschien dat de PS3 zelf nog staat ingesteld op een andere geluidskanaal?

Probeer anders eens een testje met een laptop o.i.d. om te kijken of die wel audio heeft via HDMI, zo kan je checken of het 'm in de TV op PS3 zit, dan kan je gericht Googlen ;)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:22

FeaR

In GoT we trust

Volgens de handleiding doet de Philips wel audio over HDMI, maar beperkt:
"Digital RGB: TMDS (Video + Audio)
MAX: Video - 720p, 1080i, 1280 x 1024/60 Hz (SXGA)
Audio - 48 KHz/ 2 Channel (L+R)
Stel in de PS3 eens in dat er maximaal 2.0 uitgestuurd mag worden. De kans bestaat dat je nu DTS of DD naar de Philips stuurt en die weet simpelweg niet wat deze met het signaal aan moet.

Wat je ook nog kan doen is alleen het beeld over HDMI laten gaan. De audio laat je dan over de Multi AV-Out gaan. De gele stekker gebruik je niet, aangezien dat video is en dat gaat over HDMI. De rode en witte gebruik je wel aangezien daar de audio over gaat. Enige is dat je dan nog een verloopje van female RCA/Cinch naar male 3,5mm jack nodig hebt. Deze stop je dan in de 3,5mm jack in van de Philips.Het geeft wel meer kabels en ook wat meer activiteit om de instellingen goed te zetten, maar het zou moeten werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je wel voor de reacties. Ik ga het zodra ik genoeg tijd heb ;) het allemaal eens uitproberen. Ik heb net een filmpje op you tube gezien van iemand die soortgelijk probleem uitlegt met oplossing maar dan met hoofdtelefoon. Link = https://m.youtube.com/watch?v=d7fYtAkk23A

Hmdi is nieuw. PS3 is tweedehands maar werkt goed op gewone tv.

Als ik de Wii aanzet en de boxen losgekoppeld zijn, dan komt er gewoon geluid vanuit het scherm. Dus dat werkt.

Op de PS3 kun je bij geluidsinstellingen uit een hele lange lijst audio mogelijkheden kiezen, en ik heb geen idee welke ik moet kiezen icm het soort boxen/ingang boxen aangesloten zitten op mijn scherm.

Moet eerlijk zeggen, het is wel lekker rustig, gamen zonder geluid ;), maar mijn mannetje zou het wel leuker vinden mèt geluid dus ik doe mijn best om t op te lossen, hopelijk met jullie hulp.

Ik laat zsm weten of jullie tips iets opleveren. Mochten jullie denken dat het youtube filmpje een oplossing zou kunnen zijn dan ga ik maandag meteen zo'n kabeltje halen :) (dan graag de benoeming van zo'n kabel zodat ze het in de winkel ook snappen haha

Fijn weekend en nogmaals dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:22

FeaR

In GoT we trust

De Wii is analoog qua aansluitingen, dat is zo niet te vergelijken met de digitale HDMI van de PS3. Waar de Wii ook geen surround doet, alleen stereo. Vergelijken met de Wii gaat dus niet op.

Ik zou alles uitvinken wat mogelijk is op de PS3. Je zou dan alleen Lineair PCM 2 channel 44,1 kHz en 48,0 kHz over moeten houden. Die twee zijn minder dan of gelijk aan de max die de Philips aan kan.

Dat filmpje komt in theorie op hetzelfde neer op wat ik had gepost over het verloopje naar de Philips. Anders gewoon de foto laten zien die ik heb gepost. Op naam komt zoiets uit als een "stereo RCA (female) naar 3,5 mm jack (male)".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke duidelijk dank je.
Ik zal als dat niet werkt, dan dat snoer gaan halen. Verloopje heb ik dan toch niet nodig want de rode en witte kunnen gewoon achterin het scherm.
Extra verloopje zou ik dan alleen nodig hebben voor gebruik van een hoofdtelefoon bedoel je neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AV kabel besteld en ontvangen en geluid werkt!!
Zoon blij ik blij :)
Bedankt heren, voor de hulp!!!
Pagina: 1