Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
Voor mijn Voip-verbinding heb ik onlangs mijn Fritzbox 7140 vervangen door een 7360. Dat werkt prima.
Nu wil ik op een andere plek in huis enkele apparaten aansluiten (o.a. NAS en PC), en zo delen op het hele netwerk.

Is het mogelijk om de Fritzbox 7140 in te stellen in bridge-modus (client-bridge) op de 7360, zodat ik de 7140 boven weer als router kan gebruiken voor de diverse apparaten?

Ik heb het geprobeerd via WDS, maar het lijkt erop dat die alleen een repeat doet van het WiFi-signaal, en dit niet toegankelijk maakt via z'n eigen LAN-poorten.

Op internet vind ik wel diverse mogelijkheden voor linksys routers om die als client-bridge te configureren, maar niet met deze twee routers. dd-wrt is niet beschikbaar voor deze router.

Alternatieven zijn het trekken van een kabel (lastig) of gebruik van powerline adapters (moet ik aanschaffen), terwijl ik de 7140 over heb.

Iemand die mogelijkheden ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:34

Milmoor

Footsteps and pictures.

Via Internet/Account information/Connection Settings aangeven dat de internet toegang via een extern modem is. De precieze termen kunnen verschillen per versie.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
Die keuze heb ik niet (kan alleen kiezen voor internet via DSL of via LAN 1. Die tweede zou het wellicht moeten doen, ware het niet dat de 7360 met laatste firmware niet meer als repeater kan samenwerken met de 7140 (https://groups.google.com...c/xs4all.adsl/-fFX9TloSK4)

Iemand een idee of er een andere manier is om mijn 7140 als WLAN-client te laten fungeren? Kan blijkbaar wel op LAN-niveau, maar niet op WLAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-06 20:46
Hoe is je duits?
http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=120487

Kortom: Kiezen voor aansluiten via Lan1, dan de laatste optie kiezen: ip=client.
En natuurlijk de FB een ipadres geven in de range van het netwerk, maar buiten de dhcp-pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
Zoals ik dat lees is dat het omgekeerde, namelijk de 7140 als accesspoint gebruiken (en via LAN verbinden aan de 7360)

Wat ik wil: DSL -> FB7360 -> WLAN -> FB7140 -> LAN -> PC/NAS

Wat je inderdaad wel tegenkomt (maar niet is wat ik zoek): FB7360 -> LAN -> FB7140 -> WLAN -> PC

Edit: Dit is wat ik bedoel

[ Voor 16% gewijzigd door BertS op 11-02-2015 20:23 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-06 20:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
Ja maar dat werkt dus niet meer met de 7360, zie mijn post van zaterdag.
Pagina: 1