Er draait bij mij een ML330 G6 met ESXi 5.1 met daarop een aantal vms:
- FreeBSD 10 (24GB, 1 vCPU): ZFS NAS via SMB. (5 disks op aparte HBA via directpath)
- Ubuntu 14.04 (6GB, 1 vCPU x 4 cores): plex, plexconnect
- Ubuntu 14.04 (2GB, 1 vCPU x 2 cores): sabnzbd+, sickbeard, couchpotato, nzbtomedia
- Ubuntu 14.04 (1GB, 1 vCPU): ups monitor (stuurt die vMa aan om ESxi af te sluiten bij low-power)
- vMa (600MB, 1 vCPU)
- Ubuntu 14.04 (512MB, 1 vCPU): VPN
Specs ML330:
- Xeon E5504
- 36GB
- ESXi on SD
- VMs on 4 x 250GB RAID5 on HP P410
- ZFS storage on 5 x 4TB HGST on LSI2008 (reflashed IBM model)
Kort samengevat:
Dat ding draait voor het downloaden, storen & managen van films/series.
Momenteel werkt alles echter niet altijd even denderend. Het gebeurt maar al te vaak dat ik een film niet kan kijken op mijn apple tv (hij geeft dan een fout bij het laden van de film, of stopt halverwege de film). Ik heb de indruk dat de CPU niet altijd kan volgen. Dan moet ik de plex machine rebooten om alles opnieuw in gang te stampen.
Ik wil dat alles "gewoon werkt" dus ben ik op zoek naar een oplossing.
Een kameraad (@hyperbart) gaf al aan dat ik misschien beter die ML ombouw naar een bare metal ZFS bak, en dat ik een apart bakje kan aanschaffen voor de plex & downloading software. Maar ik houd graag alles apart. Als ik dan eens begin te klooien, dan kan niet alles kapot ...
Any other ideas?
Zou het bv helpen om eens een nieuwe versie van esxi te installeren?
Of hoe kan ik er voor zorgen dat er zoveel mogelijk CPU power wordt doorgesluisd naar die plex machine?
- FreeBSD 10 (24GB, 1 vCPU): ZFS NAS via SMB. (5 disks op aparte HBA via directpath)
- Ubuntu 14.04 (6GB, 1 vCPU x 4 cores): plex, plexconnect
- Ubuntu 14.04 (2GB, 1 vCPU x 2 cores): sabnzbd+, sickbeard, couchpotato, nzbtomedia
- Ubuntu 14.04 (1GB, 1 vCPU): ups monitor (stuurt die vMa aan om ESxi af te sluiten bij low-power)
- vMa (600MB, 1 vCPU)
- Ubuntu 14.04 (512MB, 1 vCPU): VPN
Specs ML330:
- Xeon E5504
- 36GB
- ESXi on SD
- VMs on 4 x 250GB RAID5 on HP P410
- ZFS storage on 5 x 4TB HGST on LSI2008 (reflashed IBM model)
Kort samengevat:
Dat ding draait voor het downloaden, storen & managen van films/series.
Momenteel werkt alles echter niet altijd even denderend. Het gebeurt maar al te vaak dat ik een film niet kan kijken op mijn apple tv (hij geeft dan een fout bij het laden van de film, of stopt halverwege de film). Ik heb de indruk dat de CPU niet altijd kan volgen. Dan moet ik de plex machine rebooten om alles opnieuw in gang te stampen.
Ik wil dat alles "gewoon werkt" dus ben ik op zoek naar een oplossing.
Een kameraad (@hyperbart) gaf al aan dat ik misschien beter die ML ombouw naar een bare metal ZFS bak, en dat ik een apart bakje kan aanschaffen voor de plex & downloading software. Maar ik houd graag alles apart. Als ik dan eens begin te klooien, dan kan niet alles kapot ...
Any other ideas?
Zou het bv helpen om eens een nieuwe versie van esxi te installeren?
Of hoe kan ik er voor zorgen dat er zoveel mogelijk CPU power wordt doorgesluisd naar die plex machine?
[ Voor 5% gewijzigd door martijndierckx op 07-02-2015 15:52 ]