Tapedeck aansluiten op Pioneer versterker VSX-323-K

Pagina: 1
Acties:

• Rava6
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-02-2015
Beste lezers,

Ik heb een Pioneer versterker gekocht (VSX-323-K).
Deze heeft 4 HDMI-ingangen en 1 HDMI-uitgang.
Tevens 1 optical- en 1 coaxial ingang.
Ook heeft deze 3 analoge audio-ingangen voor CD-Sat/Cabl en/of TV.

Een aansluiting voor de platenspeler mis ik evenals de aansluitingen voor mijn Tape -Deck

Nu heb ik een platenspeler met 2 cinch-pluggen aangesloten , via een Phono-box, op de analoge CD-ingang en deze werkt nu.
Ik wil echter ook mijn tape-deck gebruiken.
Dit is een Tandberg 9000X met een line-out aansluiting (cinchpluggen) en een line-in aansluiting(cinchpluggen).
Bij mijn vorige pioneer-versterker zaten 2 (play en record) aansluitingen voor die cinchpluggen.

Heb al van alles gegoogled en de mogelijkheden op de versterker geprobeerd,maar krijg het niet voor elkaar.

Ben misschien te impulsief geweest met deze aankoop, maar wil kijken of er een oplossing hiervoor is.

Ik hoop dat ik het nu op de juiste manier kenbaar maakt.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 07-02-2015 15:37 . Reden: Groeten is niet nodig ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan het tapedeck gewoon op de andere analoge ingang aansluiten, je hebt er nog 1 vrij. Maar dat is alleen om af te spelen, want je hebt geen analoge line-out, en kan je dus niks opnemen. Daarvoor is die receiver gewoon niet geschikt.

Er zijn wel mogelijkheden om dat wel te doen, je kan op de HDMI-uitgang een HDMI-switch zetten. Dan heb je 1 uitgang die naar de TV gaat, en op de andere zet je een DAC, en daarmee ga je richting de record op je tapedeck. Al kost dat wel wat geld.

Andere optie is om het geluid van de TV af te tappen, want via scart gaat ook audio, en dan ben je met enkel een scart naar tulp blokje klaar (haal er dan 1 met een dubbel functie, input als output met een schakelaartje er op).

Ey!! Macarena \o/

• Rava6
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-02-2015
Dank je RaZ,

Heb beide mogelijkheden in huis, HDMI Switch-box en ook van scart naar tulp blokje.

Ik heb er echter niet aan gedacht, maar ben er erg blij mee en ik zal laten weten of het gelukt is.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 07-02-2015 15:37 . Reden: Groeten is niet nodig ]