Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een payroll bedrijf

Ik heb een eigen bedrijf dat moet gaan bestaan uit een aantal studenten. Ik wil dus vooral studenten aannemen, ik wil de medewerkers een salaris van ongeveer €10,00 per uur geven. Als ik kijk bij bedrijven als Randstad en StartPeople dan kost dit al snel €17,00 per uur.

Dit omdat ik de studenten geen vast aantal uren per week kan bieden, dit zal dus variëren.

Wat is in jullie een goed(koop) payroll bedrijf, met een goede service.

Bedankt alvast!
Groeten,
Miicker

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Service kost geld. Linksom of rechtsom.

Dus of je zoekt een goed payroll bedrijf, of je zoekt een goedkope.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Jij bent degene die mensen in wilt huren? En je weet al wie dat moeten gaan zijn? Of wil je ook dat ze voor je op zoek gaan?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik zoek zelf de mensen om in te huren, dat is niet het probleem.

Even extra informatie, ik wil eerst één a twee medewerkers in Eindhoven. Vervolgens wil ik dit uitbreiden naar bijvoorbeeld Maastricht. Het payroll bedrijf moet dus wel in meerdere steden actief zijn, of in ieder geval hier ondersteuning voor bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Waar heb je dan het payroll bedrijf voor nodig? Dat is toch meer een zaak van de werknemer?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je koopt daarmee het werkgeversschap eigenlijk af. TS loopt dus geen enkel risico, en daar betaalt ie dan ook voor. Ik zie een percentage van 70% op het uurloon, en dat is opzich niet eens zo duur. Werkgeverslasten zijn over het algemeen net zo hoog als het brutoloon, dus als werknemer een 10 bruto per uur ktijgt, kost het de werkgever 20 euro. Dan is payrolling dus goedkoper.

Maar wordt de werknemer ziek, dan betaalt de payroller door, en de TS niet. Dan is het nog maar de vraag wat voor secondaire arbeidsvoorwaarden er voor de werknemer is. Eventueel wachtdagen bij ziekte? Direct 70% van het loon?

Eigenlijk praat je over vaste uitzendkracht, of detachering..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

RaZ schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:21:Werkgeverslasten zijn over het algemeen net zo hoog als het brutoloon, dus als werknemer een 10 bruto per uur ktijgt, kost het de werkgever 20 euro. Dan is payrolling dus goedkoper.
Dit klopt niet. Heel algemeen kun je 130% van het brutoloon rekenen als werkgeverslast. Geen 200%. Reken je daarnaast indirecte loonkosten mee dan zul je die kosten ook hebben met payrolling.

@TS heb je een eenmanszaak of een andere ondernemingsvorm? Heb je gedacht aan eigen medewerkers met een 0-uren contract?

[ Voor 7% gewijzigd door orf op 07-02-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hmm.. Die 200% waar ik het over had baseerde ik op een nieuwsbericht uit september 2014, deze: http://nos.nl/artikel/700...looneis-fnv-kan-niet.html

Staat verders niet specifiek netto of bruto bij, dus ga ik uit van bruto bedragen..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrain73
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-07 09:44
Ook met een payroll bedrijf zit je al gauw op een omrekenfactor van 1,8 bij lage volumes.Ik zelf gebruik ProPayroll, toevallig gevestigd in Eindhoven. Mijn bedrijf zit in Leeuwarden dat is totaal geen probleem alles gaat toch digitaal.
Korte lijntjes en snelle reactie over het algemeen. Ook van mijn personeel krijg ik nooit klachten.

Maar als ts een deal krijgt van 1,7 keer het bruto loon dan zou ik die direct aannemen. Zelfs bij grote bedrijven met een hoog volume rekenen Randstad ed eerder tussen de 1,85 en 2 keer het bruto loon. Laagste wat ik gezien heb bij een groot facilitair contactcenter was 1,79 bij een raamcontract van een zeer hoog volume.

[ Voor 46% gewijzigd door NoBrain73 op 07-02-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wat zit er allemaal in die 17 euro behalve het bruto loon?
Verzekering? Werkgeverslasten? Ik denk dat die 17 euro eigenlijk best wel redelijk is bij een bruto loon van 10 euro.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
orf schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:38:
[...]

@TS heb je een eenmanszaak of een andere ondernemingsvorm? Heb je gedacht aan eigen medewerkers met een 0-uren contract?
Het is inderdaad een eenmanszaak.

Ik heb gewoon deze hulpmiddelen gebruikt om te berekenen wat de omrekenfactor is:
http://www.watkostpayroll.nl/startpeople
Ik kies dan voor een wisselend aantal uren per week, verzuim meeverzekeren en ik ga akkoord met de incasso. Ik kom dan uit op een omrekenfactor van 1,7030.

Ik heb nog een vraag. Het werk dat de werknemers bieden is werk aan huis. Ik zou mijn werknemers ook graag een deel van de voorrijkosten per klant vergoeden. Kan dit ook via een payroll bedrijf geregeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrain73
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-07 09:44
Dat zal je moeten vragen, kan me voorstellen dat die 1,7 een kale prijs is. Wil je meer dan betaal je meer lijkt me.
Reiskosten worden echter vaak wel uitbetaald zonder omrekenfactor. Dank voor de link lijkt behoorlijk voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Via de website van Randstad heb je ook een tool:
https://www.randstad.nl/w.../payroll-kosten-berekenen
Als ik die tool gebruik kom ik uit op een omrekenfactor van 1,71 (is 7 cent duurder dan startpeople) maar ze geven dit wel duidelijk aan:
U betaalt alleen de gewerkte uren.
Randstad draagt het ziekterisico, ook financieel.
Onze omrekenfactor is inclusief 24 vakantiedagen en 8% vakantiegeld.

Als dit zelfde geldt voor startpeople denk ik dat ik met startpeople in zee ga, zo niet ga ik met randstad in zee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dit topic begint steeds meer te lijken op een helpdesk voor payrolling. Daar is GoT niet voor bedoeld: Google werkt daarvoor heel aardig. Een telefoontje naar een Payroll-bedrijf nog beter. Dit topic gaat in ieder geval dicht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.