Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb al een tijdje een probleem met een TP-Link WR1043ND: ik kan niet inloggen op de router. Het netwerk is wel gewoon bereikbaar, evenals internet. Na een reset gaat het weer even goed, maar na een dag of twee is het weer gedaan. Ook als ik wired verbinding maak, heb ik wel netwerk en internettoegang, maar kan ik niet inloggen op de router zelf. Probleem doet zich voor bij meerdere apparaten (laptop, Ipad, Mac).

De TP link WR1043ND V1.9 heeft als IP adres 192.168.1.1 (gateway idem) , DHCP staat ingeschakeld, reeks 192.168.1.50-100.
Aan de WAN poort is de modem (geen router) van Zeelandnet verbonden.
Aan de lan poorten zijn verbonden:
een tweede AP, een TP Link WA801N met ip adres 192.168.1.4 (gateway 192.168.1.1 en DHCP uit) en
een Synology NAS (IP 192.168.1.3)
De laatste 2 lan poorten zijn in gebruik zonder vast IP adres (BluRay en Sony PS)

Op het drukste moment kunnen zeker 8 apparaten tegelijk verbinding zoeken: 2 wired, 6 wireless

Wat mij opvalt is dat ik IP 192.168.1.4 wel altijd kan bereiken.

Ik heb nog geen firmware update uitgevoerd, die is er wel, maar ik durf het niet zo goed. Resetten en terugzetten op fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen heeft niet geholpen.

Ik hoop dat je met deze informatie wat kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:34
De wr1043ND die ik destijds had werd ook regelmatig onbereikbaar maar ook werkte het wireless gedeelte niet meer volgens mij...

Na dd-wrt er op geïnstalleerd te hebben heb ik hier geen last meer van gehad..

Zit er geen changelog bij de firmware?
Mogelijk word het probleem dat jij beschrijft hier in benoemd als 'fixed'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het vreemde, wireless werkt gewoon.

http://nl.tp-link.com/sup...el=TL-WR1043ND&version=V1
Daar staat niet zoveel bij, ook niet bij eerdere versies, tenminste niet zodat ik het kan verbinden met dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
je geeft aan een 2de AP te hebben, neemt die niet stiekem het hele wireless gebeuren over op het moment dat de 1043ND faalt?

Ik raad je toch aan om firmware te updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:45

Speedmaster

Make my day...

Weet je zeker dat het niet http://192.168.0.1/ moet zijn om in te loggen op je TP-Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
Speedmaster schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:22:
Weet je zeker dat het niet http://192.168.0.1/ moet zijn om in te loggen op je TP-Link
als je de moeite had genomen om even te lezen had je gezien dat na een reboot van de router hij weer kan inloggen, Ook is 192.168.1.1/24 het default ip adress/range van dit type router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je opmerking is mij niet helemaal duidelijk. Via beide AP kan het netwerk benaderd worden, ze hebben allebei een andere SSID en afwijkend wachtwoord. Inloggen op 1.4 lukt altijd, op 1.1 niet.
Cpt_ZakLamP schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:01:
je geeft aan een 2de AP te hebben, neemt die niet stiekem het hele wireless gebeuren over op het moment dat de 1043ND faalt?

Ik raad je toch aan om firmware te updaten..
Ik ga het vanavond proberen, en dan maar een paar dagen afwachten of het werk.

@Speedmaster: Het IP adres is echt juist! Anders zou ik de andere apparaten (NAS, 2e AP) ook niet kunnen bereiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Ik heb hetzelfde probleem, weliswaar na ongeveer een week. Ik heb verder geen AP's hangen maar draai wel de laatste firmware. Voor mij niet echt een probleem, zo vaak hoef ik er niet in te loggen. Het is ook een spotgoedkope router. Heb er wel over gedacht om dd-wrt erop te installeren maar die procedure lijkt nogal clunky.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:41:
Je opmerking is mij niet helemaal duidelijk. Via beide AP kan het netwerk benaderd worden, ze hebben allebei een andere SSID en afwijkend wachtwoord. Inloggen op 1.4 lukt altijd, op 1.1 niet.

[...]
Ik ging ervan uit dat de SSIDs t zelfde waren en dat je hierdoor niet merkt dat het wifi van de 1043ND niet functioneerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Updaten lijkt gelukt. Kijken of het helpt...
Cpt_ZakLamP schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:56:
[...]

Ik ging ervan uit dat de SSIDs t zelfde waren en dat je hierdoor niet merkt dat het wifi van de 1043ND niet functioneerd..
Ik heb slechte ervaringen met repeater instellingen en gelijke SSID's. Is in deze opstelling ook niet nodig en werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update heeft het wel gedaan, het draait nu al een week zonder verdere problemen en na een week gewoon weer kunnen inloggen.
Pagina: 1