[iOS][Airplay] Airplay werkt alleen vanaf Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem waar ik zo onderhand een beetje radeloos van wordt. De ingrediënten zijn als volgt;
Yamaha HTR-4065 Receiver
Lenovo U410 met Windows 8.1 en iTunes
iPad Air 1 Wifi 16Gb met iOS8.1.3
iPhone 4S met iOS8.1.3

Sinds ik (lees; vrouw) de kamer heb omgegooid, waarbij alles is losgekoppeld geweest en een nieuwe TV heb geinstalleerd (Samsung UE40H4460) op het netwerk via LAN, werkt ineens Airplay niet meer via de apple devices.

Normaal kan ik gewoon op de apple devices de Yamaha receiver selecteren, en dan bijv. mijn spotify streamen naar de receiver. Dit kan nu alleen nog op de Windows machine via iTunes. Bij de apple devices kan ik wel de Yamaha receiver selecteren, hij blijft ook geselecteerd, maar als ik vervolgens iets begin af te spelen schakelt hij automatisch terug naar de interne speaker.

Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd;
- Router (Draytek Vigor 2130n) gereset, geupdate.
- Receiver geupdate en gereset
- WLAN settings getracht te tweaken

Ik weet het niet meer.. Het is toch onlogisch dat het alleen op Windows werkt? Dat zegt me dat het niet aan de componenten ligt maar ergens aan iOS. Ik kan daar alleen niet zoveel instellen...

Als iemand een idee heeft, ik ben benieuwd!

Groet, Thomas

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio

thamoosio

Ja-haaaaaa

Topicstarter
Niemand? Heb ik hem in het verkeerde subforum gezet? 😁

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sorry, met deze combinatie heb ik geen idee. Ik had wel last met mijn Marantz receiver in combinatie met Airplay. Bleek dat de switch tussen mijn airport extreme en de receiver moeilijk deed. Nadat ik de receiver direct aansloot op de airport, werkt Airplay ongeveer zoals het moet. Mijn AppleTV wordt altijd direct herkend door mijn iPhone, maar de receiver moet altijd even denken. Maar uiteindelijk stream ik spotify en podcasts direct vanaf mijn iPhone naar de receiver.

En ja, het is onlogisch dat het wel werkt vanaf een Windows-apparaat en niet vanaf Apple devices. Maarja, het is ook niet logisch dat je er ook nog een Samsung-apparaat bij plaatst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Je zit niet toevallig op verschillende wifi kanalen (5Ghz op de ene, 2.4 op de ander)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44

talin

ES-MA

en dit is ook niet gebeurd na een 8.x iOS update?

is er wellicht een software of firmware update voor de Yamaha?

want je zegt, je ziet hem wel, kan hem wel selecteren maar bij daadwerkelijke output gaat het mis.
dus het netwerk is goed anders zou je hem helemaal niet kunnen zien.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 20-09 10:57
"Vergeet" je netwerk eens op je iPhone en iPad en maak opnieuw verbinding met je netwerk (niet wifi uit en aan dus, maar echt verwijderen). Probeer het dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piertje123
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb hetzelfde probleem met een yamaha receiver.

In het verleden geen enkel probleem, nu wel. Nog geen oplossing kunnen vinden zelf, maar als iemand wat weet hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnomiS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 22:37
Het klinkt als iets draadloos. Probeer eens je wifi op 2.4ghz te zetten met 20mhz kanaal breedte. Sinds ik dat in gesteld heb, heb ik dit soort problemen niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem. Het speelt sinds een week of misschien iets langer. Erg vervelend. Ik heb al vanavond alles geprobeerd:

- Alles gereset door de spanning er af te halen.
- Vast wifi kanaal kiezen.
- Vast IP adres op de receiver.

Helaas nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio

thamoosio

Ja-haaaaaa

Topicstarter
Excuus voor mijn trage reactie.. blijkbaar heb ik niet goed ingesteld dat reacties via de mail binnenkomen.

Meeste suggesties heb ik al geprobeerd. Enige die nieuw voor mij was, was de vaste kanaalbreedte op 20Mhz. Die heb ik getest, maar geen oplossing helaas.

@Talin, het zou best kunnen dat dit komt na de 8.x update (dus van 7.x naar 8.x) maar dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker omdat ik niet elke dag Airplay gebruik.

@Gochem, wil jij eens neerzetten wat voor apparaten je gebruikt? Versterker, router, Apple devices..

Er is helaas geen nieuwere firmware beschikbaar voor de Yamaha versterker.

Ik denk dat ik nog even een nieuwe router ga neerzetten, gewoon om uit te sluiten dat het een netwerkding is.

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Bij mijn Airport Express kan ik maar 1 Airplay bron tegelijk verbinden (laten afspelen), is dat bij receiver anders? Dan moet ik iTunes airplay uitzetten voordat ik op iPhone Airplay kan kiezen. Maar krijg wel melding dat er al andere bron verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 11:16
Ik had een soortgelijk probleem met airplay en bij mij hielp het om via menu>algemeen de apple tv te 'herstarten'.
na een reboot die wel even duurde werkte airplay bij mij weer.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio

thamoosio

Ja-haaaaaa

Topicstarter
Je kunt inderdaad maar 1 bron per keer gekoppeld hebben, ook bij de receiver.
@wackoz; het gaat niet om een AppleTV

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil spotify via Airplay afspelen vanaf een iPad 2 met daarop de laatste iOS versie via mijn Yamaha HTR-4065 versterker. Dit heeft met huidige opstelling lange tijd gewerkt maar ineens niet meer. Ik maak verder gebruik van het standaard UPC technicolor modem met standaard instellingen.

iPad maakt via WiFi verbinding met de Technicolor UPC Wifi modem/router. Deze is bedraad aangesloten op een kleine UTP switch waarop de versterker en een aantal andere apparaten zijn aangesloten zoals een PS4, Media PC en blu ray speler.

Ik heb alles al meerdere keren voor langere tijd uitgezet en opnieuw aangezet maar helaas tot op heden zonder succes.

Ik ben nu van plan om te wachten op de Acer AC 3200 Wifi router en deze op het modem van UPC aan te sluiten.

--Update--

Zojuist iTunes geïnstalleerd op mijn laptop die ook via WiFi verbonden is --> Geen AirPlay
Zojuist iTunes geïnstalleerd op mijn media PC die via de switch bedraad verbonden is aan de receiver --> AirPlay

Het probleem lijkt dus in de UPC WiFi router (technicolor) te zitten.

Maar eens bellen met de UPC helpdesk.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivadi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-05 16:12
Ik heb dit probleem ook sinds kort. Ik gebruik een iPad 2 en heb een UPC Thomson Technicolor modem. Ik kan Spotify niet meer vanaf mijn iPad via Airplay afspelen op mijn Denon.
Ik kan mijn Denon AVR-X2000 niet meer zien, evenals mijn Raspberri waar Airplay op geactiveerd is. Heeft dit te maken met een software update, omdat UPC en Ziggo zijn samengegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 23:26
Hier ook geen airplay meer. Sinds ongeveer 3-4 weken.

Helaas alle apparatuur onlangs ge-update dus ik kan niet goed achterhalen waar het aan lag.

Versterker Yamaha RSV-673 met firmware 1.85
iPad air met iOS 8.2
Upc modem Tecnicolor

Heb inderdaad alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivadi
Overigens kan ik ook op mijn pc onder mijn netwerk onder computer ook de icoontjes van mijn Synology (NAS), Openelec (Raspberry), Icybox (NAS) en zie ik mijn Denon niet meer zien.
Dat was voorheen wel zo.
De problemen met Airplay en de verdwenen netwerk apparaten is sinds 1-4-2015. Dat is de dag waarop de zenders van UPC van plaats wisselden en wellicht een update is geweest van de software van het Technicolor modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
Dat kan kloppen, nu ik me herinner kon ik van de ene dag op de andere mijn synology niet meer vanaf mijn pc benaderen via netwerk.

Ik heb zojuist upc gebeld telnr, 1200 dat airplay niet meer werkt sinds 1 april met het technicolor modem en ook dat de synology niet meer te benaderen was.

Toevallig had hij vlak daarvoor ook zo een telefoontje gehad dus hij zal er melding van maken.

Ik stel voor dat lezers van dit topic met dit probleem zelf ook even upc willen bellen om het aantal meldingen omhoog te krijgen.

[ Voor 60% gewijzigd door rasta87 op 04-04-2015 14:17 . Reden: Extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivadi
Dat heb ik ook zojuist gedaan. Het is genoteerd. De medewerker vertelde dat er al meerdere meldingen over waren gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
Synology doet het ineens weer, airplay nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreutel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:21
Zojuist de wi-fi multimedia (WMM) functie uitgeschakeld op het modem, dat lijkt bij mij te werken. Ineens zie ik airplay weer op mijn iphone en kan ik weer muziek streamen via de receiver (yamaha rx v-775).
Bij UPC konden ze me niet verder helpen.

Benader je modem (bij mij technicolor 7200), ga naar draadloos -> geavanceerd --> WMM uitschakelen.
Succes!

4r3 u 1337 3n0ugh 2 r34d 7h15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivadi
Die had ik ook gevonden. Maar dat hielp niets. Ook niet na rebooten modem en iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
Ik heb de oplossing gevonden:

Met dank aan de originele poster in:

http://community.upc.nl/p...fc7?commentId=34130#34130

Ga in het modem naar: Draadloos, geavanceerd,en zet WMM op uitgeschakeld

Herstart dan al je apparatuur en bij mij was airplay weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivadi
Bij mij hielp het niet. Daarom maar een router gekocht. Technicolor in bridgemode gezet. Airplay werkt nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivadi
rasta87 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:17:
Synology doet het ineens weer, airplay nog niet.
Probleem is de master browser. Mijn Openelec (Raspberry) had de master browser overgenomen. Nadat ik Raspberry had uitgeschakeld, kreeg Windows de master browser weer terug en kon ik alle netwerk computers weer zien.
Daarna de Raspberry weer aangezet. Toen was ook Openelec als netwerk computer zichtbaar.
Ik moet nog een manier vinden om ervoor te zorgen dat de Raspberry de master browser niet overneemt.

[ Voor 9% gewijzigd door Rivadi op 15-04-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio

thamoosio

Ja-haaaaaa

Topicstarter
Blij dat jullie probleem getackled lijkt, maar ik (topic starter) zit niet bij UPC. Heb een Draytek Vigor 2130n. Vind het wat naar om alleen hiervoor eeb nieuwe router te bestellen terwijl ik niet weet of het daadwerkelijk gaat helpen.

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

thamoosio schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:28:
Blij dat jullie probleem getackled lijkt, maar ik (topic starter) zit niet bij UPC. Heb een Draytek Vigor 2130n. Vind het wat naar om alleen hiervoor eeb nieuwe router te bestellen terwijl ik niet weet of het daadwerkelijk gaat helpen.
Volgens handleiding heeft de Draytek ook WMM instelling. Al geprobeerd of het bij jou ook helpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio

thamoosio

Ja-haaaaaa

Topicstarter
Jup, sorry, dat had ik er wel even bij kunnen vermelden. Dat is geprobeerd.

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio

thamoosio

Ja-haaaaaa

Topicstarter
Toch nog even een berichtje.. Naar aanleiding van de post van Kaassoufle heb ik toch nog een keer de WMM gedisabled. In tegenstelling tot vorige keer heb ik (waarschijnlijk uit luiheid) de setting niet weer terug aan gezet toen bleek dat het niet werkte.

Nu heb ik begin deze week een nieuwe telefoon gekregen (iPhone 6) en probeerde ik spotify via Airplay af te spelen op de Yamaha. Tot mijn stomme verbazing hoor ik "klik", schakelt de versterker aan en werkt alles naar behoren. iPad geprobeerd, jahoor.. ook.

Naar alle waarschijnlijkheid heeft de setting van WMM dus even de tijd nodig om te propageren ofzo. Het is een gok, maar als iemand hetzelfde probleem ervaart is het denk ik handig om de WMM setting uit te zetten en uit te laten voor langere tijd om zeker te zijn dat e.e.a. goed is doorgevoerd. Totale aanname, maar bij mij lijkt het de meest logische theorie.

@Kaassoufle nog bedankt voor de suggestie die uiteindelijk goed was om nogmaals te proberen.

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ha, geen dank :) Blij dat het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronBoris
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-01-2016
Hopelijk is er iemand die mij kan helpen met een soortgelijk airplay probleem.

Probleem: na een update van mijn wifi netwerk herkennen mijn iOS devices (MacBook, iPhone, iPad) de airplay feature niet meer van mijn Yamaha RX-A730 receiver.

Deze feature heeft voorheen altijd vlekkeloos gewerkt. Ik heb geen hardware vervangen, enkel het wifi netwerk gereset en opnieuw ingesteld. Hierbij heb ik een 2,4 GhZ en 5 Ghz netwerk aangemaakt waarbij alle apparaten verbonden zijn met het 5GHZ netwerk.

Wel weet ik het volgende:

- mijn receiver is via een LAN kabel gekoppeld aan mijn netwerk/ router
- mijn receiver is verbonden met hetzelfde netwerk als mijn iOS devices
- met de Yamaha AV receiver app op iPad en iPhone kan ik moeiteloos de receiver bedienen
- via Spotify kan ik moeiteloos vanaf mijn iOS devices verbindingen de receiver via Spotify connect

Kortom, de receiver is verbonden met hetzelfde netwerk en de receiver kan ik draadloos bedienen via de Yamaha app en Spotify connect. Echter de airplay feature van mijn receiver wordt maar niet zichtbaar op mijn iOS devices.

Geen idee wat ik nu nog kan proberen. Wel heb ik WMM uitgezet op de router maar dit heeft niet geholpen. Ook heb ik nog geprobeerd alle devices te verbinden met het 2,4 Ghz netwerk maar ook dit gaf geen verschil.

Iemand van jullie een idee wat ik nog kan proberen?

Alvast dank voor jullie hulp en reacties!

Groet, BB
Pagina: 1