Vraag over resolutie van een monitor

Pagina: 1
Acties:

• Granis
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-12-2016
Beste Tweakers,

Vraagje, ik wil op mijn laptop 3 monitoren aansluiten 2 via hdmi en 2 via mini display port driver. Er zit een gtx980m videokaart in en mijn laptop monitor heeft een resolutie van 1920x1080 en is 17" groot.

Nu de vraag, als ik er een 24" monitor op aan sluit met ook deze resolutie van 1920x1080 krijg ik dan meer op mijn scherm te zien als op mijn 17" of zie ik dezelfde hoeveelheid op mijn scherm alleen dan uitgetrokken tot 24"?

Het is namelijk de bedoeling om meer ruimte op mijn scherm te krijgen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten en fijn weekend.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hetzelfde maar, uitgetrokken

Als je meer ruimte wil hebben moet je of
- een hogere resolutie kopen
- eventueel je custom dpi van 125->100% zetten
- icoontjes kleiner maken (zoomen)
- meer schermen neerpoten

3 monitoren op een klaptop erbij vind ik al best veel. trekt die graka dat wel ? of neem je monitoren met een interne graka?

Iperf

• Granis
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-12-2016
Oke bedankt, dan toch maar hogere resolutie eens bekijken, de kaart moet het trekken:

http://www.geforce.com/ha...ce-gtx-980/specifications

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Het zal er niet echt uitgetrokken uit zien alleen wat lagere ppi. Iets ziet er naar mijn mening uitgetrokken uit als je een lagere resolutie gebruikt dan de native resolutie. 1080p op 24" is op zich gewoon normaal.

Het zal er groter uitzien ipv uitgetrokken want er is geen interpolarisatie, de pixels worden niet uitgetrokken over meerdere pixels op het scherm.

Maar voor meer ruimte heb je idd hogere resolutie nodig echter als je meerdere monitoren gebruikt heb je al meer ruimte, ik neem aan dat je niet de desktop gaat clonen op alle schermen.

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je een pixel uitrekt heb je toch een grotere pixel :?

Iperf

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Jullie sluiten elkaar niet echt uit, behalve dat jezzer met zijn eerste twee alinea's geen antwoord geeft op de gestelde vraag. Het beeld gaat er inderdaad niet uitgetrokken uitzien, maar wordt netjes 1 op 1 geprojecteerd op een groter oppervlak.

Daarnaast denk ik dat Granis de volgende kaart heeft in plaats van degene die hij linkt: http://www.geforce.com/ha...e-gtx-980m/specifications
Ook die zal niet echt problemen hebben met een hoge resolutie.

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
Heeft de laptop ook daadwerkelijk 2 HDMI aansluitingen? En kan de laptop überhaupt wel 4 schermen aansturen?
Pagina: 1