Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:20
Tweakers,

Op mijn Samsung Galaxy Alpha gebruik ik de standaard browser van Samsung als Internetbrowser. Deze gebruik ik slechts voor een klein aantal websites zoals Facebook.com, VI.nl, Tweakers.net en NOS.nl. Bij deze laatste site heb ik af en toe dat ik een pop-up krijg. Bijvoorbeeld dat er een ongelezen bericht voor me is; de gebruikelijke onzin pop-ups.
Ook verbruikt de browser erg veel MB's. De eerder genoemde sites hebben in één maand tijd zo'n 640 MB verbruikt. Dit lijkt mij niet normaal?

Kan dit duiden op een virus of iets dergelijks? Ik heb geen virusscanner op mijn telefoon. Wat adviseren jullie?

Ps. Ik heb dit bericht ook in het Samsung Galaxy Alpha-topic gepost, maar daar kreeg ik geen reacties.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
In plaats van tijden te wachten, zou ik gewoon eens een virusscanner erop zetten en de boel laten scannen.
En Chrome erop zetten en gebruiken.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-11 21:19
Download de app malwarebytes voor android en scan inderdaad je device. Heb je de laatste tijd misschien apps buiten de playstore om gedownload ?

Cloud ☁️

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:54
Spierincx schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:16:
De eerder genoemde sites hebben in één maand tijd zo'n 640 MB verbruikt. Dit lijkt mij niet normaal?
Een verbruik van 20MB per dag lijkt mij met een vreselijke site als Facebook geheel normaal.

Geen idee waarom er dan ook anti-virus tips gegeven worden. Refresh die pagina 10x per dag en scroll een beetje en je zit al aan de 600MB per maand. Niets om je zorgen over te maken imho.

Nickname does not reflect reality

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Brad Pitt schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:30:
[...]

Een verbruik van 20MB per dag lijkt mij met een vreselijke site als Facebook geheel normaal.

Geen idee waarom er dan ook anti-virus tips gegeven worden. Refresh die pagina 10x per dag en scroll een beetje en je zit al aan de 600MB per maand. Niets om je zorgen over te maken imho.
Dit. 20MB per dag lijkt me heel reëel met alleen n beetje surfen.

Hoi!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
Ik heb zelf een bundel van 500mb, ik zit soms op het internet en ben er ook zo doorheen hoor.

Mooi voorbeeld is thuis, de maand is net begonnen en ik zit NU al op 1,12gb verbruikt, en ik doe bar weinig maar wel gebruik ik apps als facebook.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:30:
[...]

Omdat hij ook pop ups krijgt wellicht?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:54
Momus schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:39:
Omdat hij ook pop ups krijgt wellicht?
Tijd voor more coffee :$

Dataverbruik: normaal
Pop-ups: niet helemaal (tenzij het de NOS app notificaties zijn maar dat lijkt mij stug)

Nickname does not reflect reality

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:20
Bedankt voor de reacties.
Downloader_NL schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:58:
Download de app malwarebytes voor android en scan inderdaad je device. Heb je de laatste tijd misschien apps buiten de playstore om gedownload ?
Deze zal ik eens downloaden. Ik heb slechts één app gedownload, naast de standaard apps, en dat is WhatsApp.

Maar het rare is dat ik die pop-up alleen op de NOS-site krijg. Deze site gebruik ik dus maar niet meer.
Pagina: 1