Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Ik heb gemerkt dat de luidspreker van de Lumia 735 ruis produceert als er geluid wordt afgespeeld. Bij lage volumes is de ruis zelfs even hard als het geluid zelf.
Je kan dit goed testen met een rustige ringtone. Deze korte video geeft het probleem goed weer: https://www.youtube.com/watch?v=V5szdK3J4os

Nu wil ik weten of het nut heeft om hiermee terug te gaan naar de winkel.
- Heeft iedereen dit met zijn 735/730 (of eventueel andere Lumia)? Of zijn er 735/730 toestellen zonder dit probleem? Als je dit probleem NIET hebt, wat is uw HW en SW revision?
- Zijn er andere Lumia's met dit probleem? Maw, kan het ook een software fout zijn (sound processing in WP8.1)
- Hoe storend is dit bij dagelijks gebruik?

Op internet (en ook in het 730/735 topic) lees ik veel mensen met dit probleem en sommigen geven aan dat als ze het toestel omruilen, het nieuwe toestel ook dit probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:14
Mijn Lumia 720 heeft hier ook last van. Ook vind ik het volume op 1/30 veel te luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114732

Op een 630 hoor ik lichte ruis op standje 1 bij luisteren naar beltoon maar niet zo erg als in de video.

[ Voor 165% gewijzigd door Anoniem: 114732 op 07-02-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-06 04:30

FCC

Lumia 735 (Denim), HW revision 1.0.0.0, FW revision 02040.00019.14484.24003
Bij ringtones hoor ik de ruis als ik de speaker van het toestel dicht bij mijn oor hou, op een afstand van ongeveer 20 cm hoor ik de ruis niet meer terwijl ik de ringtone nog goed hoor. (Volume op 3/10)
Bij muziek helemaal geen last van.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
@FCC-gast: hoewel de 735 al met de Denim update geleverd komt was het versienummer verschillend van het uwe. Blijkbaar was er nog een extra update beschikbaar.
Na installatie lijkt het probleem al veel beter. Nog niet helemaal verdwenen maar exact zoals je beschrijft.
Veel info over die update is er niet te vinden, behalve:
"Additional improvements to stability, performance, audio quality, WiFi connectivity, and more"
Hopelijk krijgen ze met een volgende update de ruis zo goed als helemaal weg, maar nu is het ten minste niet meer storend.

Thx om te testen!