|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Verwijderd
400 euro voor een laptop die waarschijnlijk alleen voor internet, en lichte programma's gaat worden gebruikt is best zonde IMO.
Ze heeft een Samsung Galaxy tab 3 of zo en blijkbaar vind ze dat te beperkt of zo? Heb ik verder ook niet naar gevraagd. Ze wil een laptop dus ga ik niet met allerlei vage alternatieven komen maar met een laptopadvies.pwillemske schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 23:11:
Wat je moeder ermee wil doen kan je met iedere laptop, al nagedacht over een ipad?? Werkt volgens mij voor ouderen een stuk handiger (zelf ervaring met mn oma...). Heb je ook geen ge***k met dingen die ze per ongeluk download etc. Op de ipad een spelletje zetten en je oma moeder kan vooruit! Morgen kan ik je verder helpen (mits je nog niet geholpen bent) aangezien ik nu naar bed ga, goede nacht
Tweedehands voldoet niet aan de support eis. Mijn ouders moeten er gewoon mee terug naar de winkel kunnen bij problemen. Of wellicht on-site service.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 23:14:
Hmm, misschien gewoon een simpel tweede hands laptopje aanschaffen?
400 euro voor een laptop die waarschijnlijk alleen voor internet, en lichte programma's gaat worden gebruikt is best zonde IMO.
Ik snap best dat zowat ieder laptop voldoet, dus zoek gewoon de meeste waar voor het geld. Meest future proof zeg maar. Volgens mij is voor dat geld beter te halen, dus zoek ik tips. Meer bang voor minder bucks mag natuurlijk ook!
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Oh sorry! Ik was zo over mn oma aan het vertellen, excuses!evilution schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 23:22:
[...]
Ze heeft een Samsung Galaxy tab 3 of zo en blijkbaar vind ze dat te beperkt of zo? Heb ik verder ook niet naar gevraagd. Ze wil een laptop dus ga ik niet met allerlei vage alternatieven komen maar met een laptopadvies.
[...]
Tweedehands voldoet niet aan de support eis. Mijn ouders moeten er gewoon mee terug naar de winkel kunnen bij problemen. Of wellicht on-site service.
Ik snap best dat zowat ieder laptop voldoet, dus zoek gewoon de meeste waar voor het geld. Meest future proof zeg maar. Volgens mij is voor dat geld beter te halen, dus zoek ik tips. Meer bang voor minder bucks mag natuurlijk ook!
Ik denk dat je met deze laptop de meeste bang for bucks krijgt:
pricewatch: HP 15-r085nd
Een 15,6 inch scherm, celeron cpu (snel genoeg), 4gb ram (geen luxe) en een 500gb hdd. Wat wil je nog meer??
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Of maybe dit ( Quad-Core Celeron ) --> https://www.4launch.nl/sh...6---N2920--500GB/tweakers @ € 269,00 !
Kijk ; http://www.cpubenchmark.n...php?cmp[]=2134&cmp[]=2388
[ Voor 61% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-02-2015 09:22 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou persoonlijk voor de celeron kiezen en dan met de rest van het budget een SSD erin zetten.
In je eigen lijstje staat ook al een Dell laptop maar de prijzen bij Dell zelf zijn een stuk beter en dan kan je er dus ook nog eens 10% korting op krijgen. Ik denk dat je hierdoor de beste bang for buck kan krijgen bij Dell.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 21:12 ]
- Is het te verwachten dat met Windows 10 de systeemeisen zwaarder worden,
- is een touchscreen handig?
Verder ga ik wel wat zoeken naar CPU benchmarks enzo. Bedankt voor de hulp zover!
@Jchan, Apple levert me veel meer gezeik op omdat ik, zoals ik al schreef, samen met m'n pa de eerstelijns helpdesk zijn en beiden geen bal van OSX weten. Windows is hier echt het best op z'n plaats, maar bedankt voor de suggestie.
[ Voor 27% gewijzigd door evilution op 07-02-2015 21:17 ]
Verwijderd
Wist nog dat ik mijn ouders vroeger een pc hadden gekocht en er totaal niet mee om konden gaan. Na vele frustraties verder heb ik het eindelijk maar opgegeven (om de zoveel tijd zat dat ding vol met virussen en vage dingen, heb zelfs Linux geprobeerd om de basisdingen zo simpel mogelijk te houden... pc staat nu stof te happen). Uiteindelijk een iPad voor hun gehaald. Vreemd genoeg ging dat er makkelijker in en kunnen ze nu tenminste met de
kleinkinderen FaceTimen.
Wat mijn punt eigenlijk was is dat je al die moeite en frustraties kan uitbesteden aan een personal trainer. Maar als je daar het geduld voor hebt, dan is het idd niet nodig.
Als je aanraakscherm wilt is de Lenovo flex 2 serie iets om naar te kijken.
Hardware-vereisten voor Windows 10 zijn zelfde als voor W8(.1) dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
[ Voor 66% gewijzigd door MrBB op 08-02-2015 10:24 ]