• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb vanavond mijn computer in elkaar gezet. Na alle dubbel checks heb ik het systeem aangezet.

I7 4790K
MSI Z97 Gaming 7
Asus strix 970
Seasonic S12G 450W
Scythe Mugen MAX
etc.

Bij het opstarten kreeg ik geen signaal over hdmi en naar zo'n 10 seconden stopten de fan (fractal r4) de processorkoeling en de de fans van de gpu, om 2 seconden later weer aan te springen en te blijven draaien, muv de gpu fans. De gpu is al getest en doet het. Natuurlijk had ik nog geen signaal.

Na wat rond zoeken op tweakers en andere fora, heb ik is wat ram eruit gehaald de batt van t mobo gereset. Signaal proberen te krijgen zonder de gpu, maar met de gpu die in de cpu zit. Dit alles werkte niet en toen heb ik vervolgens de koeling er af gehaald en nog is gekeken bij de cpu, die eruit gehaald met dit als resultaat:

http://imgur.com/bPIrqZF

Defect of valt het nog redden.

• CrapperDeCrap
Vergeten te vermelden. Ik hoorde geen piepjes vanuit het moederbord, met wat van variatie dan ook qua aangesloten hardware.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:08

Zorian

What the fox?

Je kan hem proberen te fixen met bijvoorbeeld een hele kleine platte schroevendraaier of iets als een bankpas, mits je EXTREEM voorzichtig bent. Er staan tutorials over hoe je iets als dit kan fixen op YouTube.

RMA kan je vergeten i.v.m. gebruikersschade in elk geval, geen 1 winkel neemt dit bord nu nog terug.

Wat betreft je probleem qua uitvallen; Weet je zeker dat alle kabels vast zaten? Niet per ongeluk bijvoorbeeld de 8-pins CPU power vergeten?

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 07-02-2015 00:26 ]

• CrapperDeCrap
Ja alles was goed aangesloten. In ieder geval bedankt voor je tip. Dat ene pinnetje lijkt echter helemaal te missen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmm, volledig missende pinnetjes zijn niet goed. Ik denk dat je hier niet veel meer mee kunt. Je kunt groundpins vaak wel missen, maar weet zo niet uit m'n hoofd of dit een groundpin is, maar gezien het feit dat hhet nu niet werkt, lijkt me dat pinnetje wel essentieel.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Als de hele pin mist kan het nog weleens een productie fout zijn als de pin er nog wel zit, pak een scalpel die zijn dun en goed puntig.

• CrapperDeCrap
Pin mist. Is kijken wat er valt te regelen. Cheers voor de tips

• Zorian

Zorian

What the fox?

De pin mistte al toen je de CPU eruit trok of heb je de CPU in de socket laten kletteren waardoor de pin kapot ging? In het eerste geval kan je dus wel RMA claimen. Ik dacht dat je het 2e had gedaan namelijk.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Zorian schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:24:
De pin mistte al toen je de CPU eruit trok of heb je de CPU in de socket laten kletteren waardoor de pin kapot ging? In het eerste geval kan je dus wel RMA claimen. Ik dacht dat je het 2e had gedaan namelijk.
Als je een cpu in de socket laat vallen heb je nog wel iets meer schade.
Het is vrij lastig om 1 pin eruit te trekken zonder de rest eromheen niet te beschadigen.

Ervaringsdeskundige hier op het gebied van rechtbuigen pins socket.

• Zorian

Zorian

What the fox?

TRAXION schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:48:
[...]

Als je een cpu in de socket laat vallen heb je nog wel iets meer schade.
Het is vrij lastig om 1 pin eruit te trekken zonder de rest eromheen niet te beschadigen.

Ervaringsdeskundige hier op het gebied van rechtbuigen pins socket.
Het is mij ook wel eens overkomen. Het ligt er maar net aan hoe die valt. :p

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

* Lip denkt : Proberen 5 of 8 tientjes te besparen op assemblage, en nu met de gebakken peren zitten. Een PC in elkaar schroeven is nog niet zo makkelijk, als het lijkt.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• CrapperDeCrap
Nee CPU is niet gevallen. Ik kijk wel uit met zo'n duur kreng. Alles is uiterst voorzichtig gegaan

• Zorian

Zorian

What the fox?

CrapperDeCrap schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:02:
Nee CPU is niet gevallen. Ik kijk wel uit met zo'n duur kreng. Alles is uiterst voorzichtig gegaan
Aanmelden voor RMA dus.
Pagina: 1