Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga binnen kort mijn bedrijf opstarten
en een campagne service voor mijn klanten aanbieden
ik heb inmiddels 40,000 Twitter volgers die uit den haag komen
deze volgers zijn verspreid over verschillende accounts zodat als ik er een verlies, niet gelijk
mijn hele bedrijf failliet zal gaan.

maar stel dat het niet meer mogelijk is om op Twitter websites te promoten, voor wat voor reden dan ook, dan zit ik dadelijk alsnog met groot probleem. daarom ben ik op zoek naar een alternatief(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Probeer je post eens te herschrijven want het is een grote wazige post.
Geef ook aan wat je zelf hebt gevonden om het probleem op te lossen, eigen inzet mag prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 06-02-2015 21:29 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het doel van het hebben van al deze Twitter volgers is om bedrijven in de haag te promoten
zodat hun bijvoorbeeld veel bezoekers krijgen voor hun website en uiteindelijk meer klanten krijgen
ik heb dit voor mijzelf uit geprobeerd en kreeg gelijk al een paar telefoontjes,

nogmaals, mijn vraag is : stel dat dit niet meer mogelijk is om dit te doen om wat voor reden dan ook
dan moet ik een alternatief hebben anders zal mijn bedrijf failliet gaan, welk alternatief platform of strategie kan ik het beste gebruiken inplaats twitter, ik zat zelf eerst aan facebook te denken maar facebook is te streng met adverteren tenzij je er voor betaald (maar dat zal mijn geen winst opleveren,eerder verlies)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:36
Flyeren in stad zelf? huis-aan-huis brengen van folders noem maar op, Facebook (geef iets gratis weg).. dat soort dingen?

Overigens klinkt het wel ernstig dat je failliet gaat... Klink alsof je al flink kosten hebt moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
flyer ontwerpen doe ik ook voor mij klanten maar dit kost te veel tijd, ik kan maximaal 3 flyers per dag ontwerp maar meer niet en vergeet niet dat flyers laten drukker en verspreiden ook geld kost en de meeste klanten bestellen er maar 1000 stuks zonder het te laten verspreiden en zijn daar voor maanden tevreden mee, daarom wil ik mijn meer richten op klanten die en campagne contract bij mij bestellen, dit kost mij minder tijd en levert mij meer op+het kost mij niks+ik wil ze voor voor een paar maanden laten inschrijven zodat iedere maand een bedrijf automatisch een bedrag met korting naar mij overschrijven.

het is niet zo dat ik falliet ga, ik ben nog geneens officeel begonnen :-) maar dit ga ik wel doen,
en ik maak mij alleen zorgen, dat stel deze twitter strategie niet meer mogelijk is, wat ik dan moet...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:00

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Waarschijnlijk kan je met Facebook en Adwords gewoon advertenties plaatsen die alleen verschijnen bij mensen uit de regio Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

In hoeverre heb je een fatsoenlijk ondernemersplan? Dat lijkt me vrij essentieel voor je van start gaat. Goed ondernemerschap bestaat uit 2 dingen: goed vakmanschap en goed ondernemerschap. Als 1 van die 2 ontbreken kun je het wel vergeten.

En iets heel anders wat me echt opvalt, de hoeveelheid taalfouten die je maakt. Als je flyers gaat maken en reclame gaat maken voor bedrijven, dan raad ik je aan om daar wel meer aandacht aan te besteden. Anders kom je niet bepaald professioneel over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat doet jouw bedrijf? Begrijp ik uit je posts goed dat je aan anderen aanbiedt om te adverteren onder jouw 40.000 followers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kurkentrekker schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 23:14:
Wat doet jouw bedrijf? Begrijp ik uit je posts goed dat je aan anderen aanbiedt om te adverteren onder jouw 40.000 followers?
ja precies ja, ik verstuur ongeveer 20 "Tweets" per dag van 8:00 tot 23:00 op deze advertense vermeld ik meestal het telefoon nummer van het bedrijf en het email adres, en daarboven de website url, met een url shortener zodat ik ook het aantal click kan zien en waar ze vandaan komen (als ze niet in nl wonen dan telen ze niet mee voor de klant)

dus een bedrijf besteld bijvoorbeeld 10,000 bezoekers per maand (die bewust op de url geklikt hebben) voor €100 per maand
dit leek mij wel een goede prijs, aangezien facebook ads hetzelde doet voor over de €500

Kijk als er een manier is om 10.000 bezoekers te kopen voor €50 of minder (zodat ik alsnog minimaal €50 winst maak) vind ik dit ook een erg goed idee, maar ik zou niet weten waar of bij wie ik zou moeten zijn
als ik facebook ads zou moeten gebruiken zou ik mijn klanten minimaal €700 moeten vragen en dat zullen mijn klant (bijvoorbeeld: kleine startende bedrijfjes) echt niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Ik mis iets in het verhaal, waar zou je aan failliet gaan? Je hebt toch verder geen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rty schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 01:37:
Ik mis iets in het verhaal, waar zou je aan failliet gaan? Je hebt toch verder geen kosten.
kijk nu gaat het prima, maar ik wil niet 100% afhankelijk zijn van twitter,
stel mijn accounts doen het niet meer of twitter word plotseling heel streng met het delen van links
of mijn hele ip adres word geblokkeerd en ik kan een paar dagen twitter niet gebruiken,
dan zit ik met een heel groot probleem als ik dadelijk veel klanten heb. dan zullen mijn klanten overstappen naar een anders bedrijf

daarom zoek ik ook een andere manier (of ik daar nou voor moet betalen of niet) zodat ik altijd een zekerheid heb, en ik wil twitter dan gebruiken als extra hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rty schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 01:37:
Je moet zelf ook ergens van leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Waarom zouden die 40k volgers dat blijven doen als je 20 spamtweets per dag gaat sturen?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpb102718
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 00:07
ATS schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:28:
Waarom zouden die 40k volgers dat blijven doen als je 20 spamtweets per dag gaat sturen?
Mijn eerste gedachte ook. Om die reden hoop ik juist dat twitter het beleid rond advertenties zal aanscherpen.
Hoe vond je uberhaupt 40K volgers die 20 spamtweets per dag voor lief nemen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Twitter heeft eigenlijk twee mogelijkheden: je kunt tweets versturen die mensen interessant vinden, of je kunt (betaald) een promoted tweet sturen.

Het hele businessmodel lijkt erop gebaseerd om met gratis tweets te concurerren tegen promoted tweets. Vroeger of later ga je in een technology squeeze komen waarbij Twitter gaat winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Een bedrijf wil het denk ik het volgende van je weten

- hoeveel van de 40.000 followers zijn unieke gebruikers (en dus geen bots)
- aantal locale bedrijven
- aantal nationale bedrijven
- aantal internationale bedrijven
- welke doelgroepen vertegenwoordig je? (uiteraard ook aantallen kunnen aangeven)
- hoe maak jij jouw bereik meetbaar en wat levert het daadwerklijk op?

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Denk maar niet dat bedrijven puur op basis van aantal followers jouw dienst gaan afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
t_captain schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:49:
Twitter heeft eigenlijk twee mogelijkheden: je kunt tweets versturen die mensen interessant vinden, of je kunt (betaald) een promoted tweet sturen.

Het hele businessmodel lijkt erop gebaseerd om met gratis tweets te concurerren tegen promoted tweets. Vroeger of later ga je in een technology squeeze komen waarbij Twitter gaat winnen.
Ik ben ook wel bereid om om voor advertenties te betalen, maar het kan natuurlijk niet te duur zijn,
de vraag is niet of het wel of niet de bedoeling is om twitter op deze manier te gebruik, maar welke alternatief ik het best kan gebruiken, dat het vroeg of laat mis zal gaan dat ben ik met u eens, maar op welke goedkope goede manier kan ik campagnes voeren voor mijn klanten en dat het ook nog winst opleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fratti schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:08:
Een bedrijf wil het denk ik het volgende van je weten

- aantal nationale bedrijven
- welke doelgroepen vertegenwoordig je? (uiteraard ook aantallen kunnen aangeven)

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Denk maar niet dat bedrijven puur op basis van aantal followers jouw dienst gaan afnemen.
40,000 unieke twitter volgers
daarvan klikt ongeveer 10,000 op een url
mijn volgers komen uit den haag dus ik richt mij alleen op bedrijven in den haag

de leeftijd en interrese van twitter gebruikers verschillen heel erg, het is niet zo dat alle twitter
gebruiker allemaal van de zelfde leeftijd zijn of alleen in het zelfde geintereseert zijn, daarom zijn er altijd wel twitter gebruikers die geintereerst zijn in wat dan ook

met een url shortner kan de klant zien hoeveel bezoekers ze hebben ontvangen, dit kunnen ze ook zien op hun website hostingpanel

ik kan mijn klanten natuurlijk niet verzekeren of ze ook allemaal iets gaan komen, maar met 10,000 bezoekers lijkt het mij sterk dat er niemand geintereseert zal zijn, en des te meer maandelijkse bezoekers des te hoger hun website word gerankt in google.

maar nogmaals ik wil hier niet mee verder gaan
ik zoek een (betaald) alternatief dit staat ook in mijn eerste post

volgens mij zijn de kosten van facebook veelste hoog om er nog wat aan te verdienen
en de kosten van twitter kon ik niet vinden maar ik denk dat die ook wel hoog zijn

ik vraag mijn dan ook af hoe al die andere bedrijven campagnes voeren voor bedrijven
en daar natuurlijk ook wat aan verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hi arclite86, welkom op Tweakers :)

Dit forum is bedoeld voor discussie en is geen persoonlijke helpdesk die voor jou gaat verzinnen hoe jij je bedrijf kan runnen. Aangezien je er je brood mee wilt verdienen mag ik hopen dat je er zelf al wat meer over hebt nagedacht (zoals SmartDoDo in "campagne voeren" ook al opmerkt). Zo ja, dan zou het de discussie een hoop helpen als je ook aangeeft wat je zelf al bedacht hebt en met wat voor vragen je zit. Zo nee, begin dan daar eens.

Voor een inhoudelijke discussie over internetmarketing en social media kan je trouwens beter terecht in Internetmarketing & Social Media. Dat lijkt me ook een prima startpunt om zelf op onderzoek te gaan naar mogelijke alternatieven.

Conclusie: zorg dat je je eigen voorwerk op orde hebt en mocht je dan nog een discussie willen starten, doe dat dan op de juiste plek, zodat je ook reacties van de juiste mensen krijgt. Algemene discussies over ondernemen kunnen prima hier in Werk&Inkomen, inhoudelijke discussies over internetmarketing horen in het daarvoor bestemde forum.

Dit topic doe ik daarom op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.