Fratti schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:08:
Een bedrijf wil het denk ik het volgende van je weten
- hoeveel van de 40.000 followers zijn unieke gebruikers (en dus geen bots)
- aantal locale bedrijven
- aantal nationale bedrijven
- aantal internationale bedrijven
- welke doelgroepen vertegenwoordig je? (uiteraard ook aantallen kunnen aangeven)
- hoe maak jij jouw bereik meetbaar en wat levert het daadwerklijk op?
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Denk maar niet dat bedrijven puur op basis van aantal followers jouw dienst gaan afnemen.
- hoeveel van de 40.000 followers zijn unieke gebruikers (en dus geen bots)
40,000 unieke twitter volgers
daarvan klikt ongeveer 10,000 op een url
- aantal locale bedrijven
- aantal internationale bedrijven
mijn volgers komen uit den haag dus ik richt mij alleen op bedrijven in den haag
- welke doelgroepen vertegenwoordig je? (uiteraard ook aantallen kunnen aangeven)
de leeftijd en interrese van twitter gebruikers verschillen heel erg, het is niet zo dat alle twitter
gebruiker allemaal van de zelfde leeftijd zijn of alleen in het zelfde geintereseert zijn, daarom zijn er altijd wel twitter gebruikers die geintereerst zijn in wat dan ook
- hoe maak jij jouw bereik meetbaar en wat levert het daadwerklijk op?
met een url shortner kan de klant zien hoeveel bezoekers ze hebben ontvangen, dit kunnen ze ook zien op hun website hostingpanel
ik kan mijn klanten natuurlijk niet verzekeren of ze ook allemaal iets gaan komen, maar met 10,000 bezoekers lijkt het mij sterk dat er niemand geintereseert zal zijn, en des te meer maandelijkse bezoekers des te hoger hun website word gerankt in google.
maar nogmaals ik wil hier niet mee verder gaan
ik zoek een (betaald) alternatief dit staat ook in mijn eerste post
volgens mij zijn de kosten van facebook veelste hoog om er nog wat aan te verdienen
en de kosten van twitter kon ik niet vinden maar ik denk dat die ook wel hoog zijn
ik vraag mijn dan ook af hoe al die andere bedrijven campagnes voeren voor bedrijven
en daar natuurlijk ook wat aan verdienen