"Wi-Fi hardeschijf / uploaddisk voor B&O Beosound 5 Encore"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciprymuu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-05 14:13
Beste Tweakers,

Momenteel probeer ik iets voor mijn vader op te zetten in zijn huis maar kom ik er zelf niet uit. Het gaat over het volgende:
- Mijn vader heeft een Beosound 5 Encore met daaraan (via een kabel die door de muur naar de meterkast gaat) een externe harde schijf hangen via een USB kabel met daarop al zijn muziek.
- Wat hij nu graag wil is dat hij draadloos vanuit zijn laptop muziek kan "uploaden" naar deze hardeschijf zodat hij niet elke keer de hdd uit de meterkast hoeft te halen, muziek per kabel over hoeft te zetten en dat vervolgens de Beosound weer alle muziek in moet gaan lezen (duurt lang!).
- De hdd mag vervangen worden door een andere. Ik vroeg mij af of er zoiets bestond als een Wifi hdd? Ik heb er op gegoogled en in de pricewatch gekeken, maar ik kom dan vooral hdd's tegen die streamen náár mobiele apparaten, en waar je content op moet zetten via een usb kabel. Ik moet dus juist andersom hebben (erop met wifi, lezen via kabel naar Beosound).
- Ik krijg niet in de instellingen van de Beosound gevonden of zoiets als een NAS (die je dus koppelt aan de router via een kabel) uit te lezen valt door de Beosound. Ik kan namelijk niet echt een locatie selecteren waar de Beosound zijn muziek vindt.

Ik hoop dat jullie iets kunnen bedenken om me verder te helpen!

Groeten, Evert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Ik heb even vlugjes de handleiding erbij genomen en zie daar toch wel aanwijzingen staan hoe je dat ding configureert i.c.m. een NAS.

Daarom mijn vraag: Wat heb je zelf al geprobeerd? En heb je de handleiding al uitgeplozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciprymuu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-05 14:13
Ik moet zeggen dat ik de handleiding niet heb uitgeplozen nee! Dat vooral omdat ik tot nu toe dacht dat een "Shared Folder" via mijn netwerk ook afdoende zou zijn, waarbij dan de hdd gekoppeld zou worden aan een laptopje wat 24/7 aan zou staan. Dit was blijkbaar door de B&O-man al eens geprobeerd en daarbij werd toen niet alle muziek gelezen door de Beosound.
Een NAS leek mij echter ook wel wat radicaal aangezien er verder eigenlijk geen apparaten verbinding mee zullen maken. Als dat de oplossing is zou het echter wel kunnen.

EDIT: de handleiding erop nageslagen. Ik kan nu inderdaad een NAS aansluiten als ik wil.

Is er echter een andere optie mogelijk zoals ik die in bovenstaande berichten beschrijf?

[ Voor 68% gewijzigd door Ciprymuu op 06-02-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Geen idee, je zou zeggen dat de B&O Dealer waar je vader de installatie heeft gekocht, het antwoord zou moeten weten.

Dus je wilt een WiFi HDD in plaats van een NAS? Zoveel verschil in prijs zal er niet zijn.

Met wat geluk weet die dealer een NAS dat goed werkt met die B&O.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 06-02-2015 21:22 ]