Spphire R9 290 werkt niet met scherm

Pagina: 1
Acties:

• Jordyvd
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-02-2025
Hallo,

Ik heb zojuist mijn PC in elkaar gezet en heb nu het volgende probleem.
Als ik via de HDMI van de videokaart met mijn tv probeer te connecten, dan werkt deze niet. Wanneer ik de videokaart ontkoppel en de HDMI direct op het moederbord aansluit, dan krijg ik wel beeld.

Ik ben hiermee naar een locale computerwinkel geweest en daar kreeg ik wel beeld via de videokaart op meerdere schermen.

Mijn huidige setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 76,95€ 76,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU€ 68,09€ 68,09
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,22€ 13,22
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 55,90€ 55,90
1Crucial M550 2,5" 256GB€ 101,90€ 101,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 373,01

+ Intel Core i7-4790
+ Sapphire r9 290 Tri-X OC (Refurbished van V&A)

MIjn TV is een Panasonic TX32AS500

Weet iemand een oplossing voor dit problem?

Groeten, Jordy

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Lijkt mij dus een probleem met de TV. Wat voor modi zitten er op de TV? Zit er een "computermodus" of "computerstand" op? Dat wil soms nog wel eens helpen.

Heb je beide HDMI poorten op de TV al geprobeerd?

Als je eerst de resolutie van het beeld op 1366x768 zet en hem dan op de tv aansluit, werkt hij dan wel?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Jordyvd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:36:
Wanneer ik de videokaart ontkoppel en de HDMI direct op het moederbord aansluit, dan krijg ik wel beeld.
Dat klopt niet, want dat hoort normaal gesproken niet te kunnen. Normaal gesproken wordt de IGP uitgeschakeld als je een videokaart in het systeem plaatst. Werkt de videokaart wel gewoon of doet die helemaal niks? Als die wel gewoon werkt heb je dan misschien in de UEFI staan dan die van de IGP moet opstarten?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

-The_Mask- schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 00:13:
[...]

Dat klopt niet, want dat hoort normaal gesproken niet te kunnen. Normaal gesproken wordt de IGP uitgeschakeld als je een videokaart in het systeem plaatst. Werkt de videokaart wel gewoon of doet die helemaal niks? Als die wel gewoon werkt heb je dan misschien in de UEFI staan dan die van de IGP moet opstarten?
Bij mijn Z87 Deluxe moest ik de IGP handmatig uitschakelen maar alsnog werkte de output (DVI) van mijn 290x wel gewoon, Ik kan geloof ik via mijn IGP al 3 schermen aansluiten en deze doen het allemaal ook als 2de output (of 3de als ik Crossfire uitschakel waardoor ik theoretisch 9 schermen tegelijk zou moeten kunnen aansturen 6 werkt in ieder geval meer schermen heb ik niet).

Het kan zijn dat je in de bios/UEFI eerst moet kiezen voor je 'hoofd output' en ik heb ook gemerkt dat ik eerst met DVI of DVI->VGA adapter moest opstarten en dan pas de HDMI kabel aansluiten om dat scherm te vinden. Direct booten wilde bij mij ook niet werken naar HDMI misschien is dit een AMD kwaal? Ik weet het niet, met het systeem waar ik nu op tik had ik precies hetzelfde probleem, IGP via HDMI gaf geen beeld, VGA naar TV werkte wel, toen HDMI er in en VGA los en voila het werkt ineens?!

Het blijft een beetje aanklooien met HDMI op computer gebied, zelfs mijn raspberry PI heeft er last van..

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Jordyvd
Bedankt voor de snelle reacties! Alleen snap ik niet echt wat jullie bedoelen.. ik heb de PC ook aangesloten op een ander beeldscherm, namelijk een oude Medion. Deze had een VGA aansluiting, dus heb ik er een zo'n VGA naar HDMI verloopstuk tussen gezet. Ook dit werkte niet.

Het rare is dat we de eerste keer wel beeld kregen op de tv.. soms krijg ik wel verticale strepen met allemaal kleuren op de tv..

Link naar de strepen: http://i57.tinypic.com/r9id60.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Jordyvd op 07-02-2015 08:52 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
prutser001 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 00:22:
[...]

Het blijft een beetje aanklooien met HDMI op computer gebied, zelfs mijn raspberry PI heeft er last van..
Ja HDMI werkt vaak niet echt probleemloos met een PC.
Jordyvd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 08:39:
Bedankt voor de snelle reacties! Alleen snap ik niet echt wat jullie bedoelen.. ik heb de PC ook aangesloten op een ander beeldscherm, namelijk een oude Medion. Deze had een VGA aansluiting, dus heb ik er een zo'n VGA naar HDMI verloopstuk tussen gezet. Ook dit werkte niet.
HDMI naar VGA verloopje kan ook niet werken, HDMI is een digitaal signaal en VGA een analoog signaal. Je zult dus een actieve converter moeten hebben.

Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/img/pb/354/102/624/624102354_020.
Dit werkt dus niet.

Afbeeldingslocatie: http://img.diytrade.com/cdimg/1921329/26369957/0/1340001723/HDMI_Male_to_VGA_Female_converter_cable_with_audio.jpg
Zo'n ding waar ook elektronica bij in zit werkt wel, dit is een actieve converter.
Het rare is dat we de eerste keer wel beeld kregen op de tv.. soms krijg ik wel verticale strepen met allemaal kleuren op de tv..

Link naar de strepen: http://i57.tinypic.com/r9id60.jpg
Zou zeggen dat de videokaart stuk is. Heb je niet een andere videokaart die je in het systeem kan plaatsen of kun je de videokaart testen in een andere PC?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Jordyvd
Nee, helaas niet. Maar waarom krijg ik dan wel beeld in de computerwinkel, waar ze de PC op een beeldscherm aansloten?

• Jordyvd
Hetzelfde als hoe ik het thuis heb gedaan. Ik heb hem opgestuurd naar alternate. Gelukkig zit er nog garantie op:)

• Jordyvd
Edit: ik heb het forum doorgelezen en het lijkt erop dat meerdere mensen problemen hebben met de R9 200-serie ( waaronder ook de R9 290 Tri-X OC die ik heb).

De kaart is inmiddels opgestuurd naar Alternate. Ik heb voor het opsturen nog een videokaart swap gedaan. Hierdoor kreeg ik thuis ook gewoon beeld. Echter kreeg ik geen beeld meer toen ik de R9 290 er in stopte.

Zou het probleem nergens anders kunnen liggen dan in de videokaart?
Pagina: 1