Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Donaties aan GnuPG

Pagina: 1
Acties:

• MLP
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 22:14
Geachte redactie,

het artikel "Facebook doneert tienduizenden euro's aan GnuPG" is in de categorie "de klokken horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.". Ten eerste is de focus op facebook vreemd, in een situatie waarin zowel Facebook als Stripe een soortgelijk bedrag doneren. Ten tweede zijn zij niet de enige, de Linux Foundation doneert maar liefst 60000 dollar! Ten derde is het artikel incorrect in dat de "teller" zoals deze wordt weergegeven op https://gnupg.org/index.html, de donaties van Facebook, Stripe en the Linux Foundation niet mee telt. De ruim 140.000 euro aan donaties zijn allen individuele donaties. Dit alles naar aanleiding van dit http://www.propublica.org...ne-guy-who-is-going-broke artikel. De teller is helaas wat onhandig, aangezien deze nog ruim 35000 euro meetelt aan donaties over 2014. Verder zijn er nog enkele tienduizenden euros aan donaties gedaan via de Wau Holland Foundation en Bitcoin welke ook niet in de teller verwerkt zijn.

Met vriendelijke groet,

MLP

[ Voor 4% gewijzigd door MLP op 06-02-2015 18:30 ]

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11 20:51
Ik koos voor de focus op Facebook, omdat dat bedrijf bekender is dan Stripe in Nederland. Overigens benoem ik in de lead en de eerste alinea van de platte tekst al dat er een ander bedrijf bij betrokken is.

Heb het deel van The Linux Foundation erin verwerkt en het stuk over de teller herschreven. Toch gaat het hier om een eenmalige bijdrage, terwijl die van Facebook structureel is. Dat is een verschil.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• MLP
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 22:14
Ik snap dat Facebook bekender is, maar het klinkt nu meer als goede PR voor facebook, waarbij de overige donaties volledig onderbelicht blijven. Nogmaals de giften van facebook, Stripe en the Linux Foundation tellen helemaal niet mee met de teller. Er is dus ruim 140000 euro opgehaald door particulieren! dit lijkt mij een veel grotere prestatie dan dat Facebook 50000 euro doneert. Wat uiteraard ook gewaardeerd wordt, maar volgens mij niet de kern van het verhaal dient te zijn.

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11 20:51
MLP schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:27:
]Er is dus ruim 140000 euro opgehaald door particulieren! dit lijkt mij een veel grotere prestatie dan dat Facebook 50000 euro doneert. Wat uiteraard ook gewaardeerd wordt, maar volgens mij niet de kern van het verhaal dient te zijn.
Ik begrijp je punt, maar de donatie van Facebook is hier simpelweg de nieuwsaanleiding. Daarnaast is het natuurlijk bijzonder dat een bedrijf als Facebook, dat bekend staat als commercieel, dit bedrag jaarlijks schenkt aan een opensourceproject.

Heb nu wel benadrukt dat het geld van de inzamelingsactie afkomstig is van particulieren :)

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky