Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Goedenavond heren (en misschien ook een paar technische ladies)

Al een tijdje ben ik aan het experimenteren met een windows 2012 server icm Windows deployment services.

Nu heb ik de afgelopen dagen heel veel gelezen over het feit dat het door middel van pxe linux mogelijk zou moeten zijn om ook bijvoorbeeld een iso te booten (bijvoorbeeld hirens boot , of hdclone).

Nu heb ik al een PXE linux boot voor kickstart van linux installaties werkend , helaas krijg ik het niet voor mekaar om ISO's te booten na het chainloaden.

Heeft iemand hier ervaring mee , is het werkbaar ? of zouden jullie zeggen blijf maar bij bootable usb sticks voor specifieke escalaties ?

Indien u als reageerder/lezer hier ervaring mee heeft zou u kunnen reageren of het bijvoorbeeld de moeite waard is om het op te zetten of dat er veel haken en ogen aanzitten.

Dank

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Het toeval wil dat ik hier onlangs een paar avonden mee heb lopen stoeien.
Chainloaden van ISO's lukt wel, maar om nou 4 GB in het geheugen te proppen van een client is nou niet bepaald snel zeg maar.

We hadden een bestaande setup met alleen MS WDS.
Hier heb ik een bootmenu voor gezet (zie hier: https://thommck.wordpress...he-ultimate-network-boot/ of http://www.syslinux.org/wiki/index.php/WDSLINUX )

Vervolgens heb ik een Linux bakje er naast gezet die ook PXE aanbied (doorkoppelen in het 1e menu naar de 2e machine).
code:
1
2
3
4
LABEL linuxpxe
  MENU LABEL PXE v2
  KERNEL pxechain.com
  APPEND 10.1.1.64::pxelinux.0

Voorbeeld om een chainload te doen van ISO's:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
LABEL ntpass
 MENU LABEL NT Password Reset
 KERNEL memdisk keeppxe
 append iso raw initrd=Images/ISO/Windows-password-recovery.iso

LABEL pfsense215
 MENU LABEL pfSense 2.1.5
 KERNEL memdisk keeppxe
 append iso raw initrd=Images/ISO/pfSense-LiveCD-2.1.5-RELEASE-i386-20140825-0744.iso

LABEL memtest
 MENU LABEL MEMTest86
 KERNEL memdisk keeppxe
 append iso raw initrd=Images/ISO/Memtest86-5.1.0.iso

Deze advertentieplaats is te huur!