Toon posts:

Twee domeinnamen bij één webhost

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben al een tijdje een domeinnaam en hostingpakket bij een webhoster. Dat bevalt op zich prima. Nu wil ik een nieuwe naam registreren en leek het mij handig om dit bij dezelfde provider te regelen. Ik ben echter een beetje in twijfel gebracht door tegenstrijdige berichten die ik links en rechts heb gehoord en begin me af te vragen of dat wel zo verstandig is.

Mijn huidige webhost biedt de mogelijkheid om meerdere domeinnamen aan één hostingpakket te koppelen. Het gaat dan om zogenaamde redirects / aliassen die doorverwijzen naar de oorspronkelijke domeinnaam.
Volgens mij moet ik ook zelf de DNS records kunnen aanpassen vanuit het control-panel.

Ik dacht dat het dan mogelijk zou moeten zijn om de nieuwe domeinnaam bijvoorbeeld naar mijn thuis-servertje te laten verwijzen. (of een andere website elders gehost)
Dit schijnt echter niet mogelijk te zijn heb ik me laten vertellen. De nieuwe naam verwijst onder water altijd naar het bestaande domein volgens de servicedesk van mijn webhost. (www.test.com -> www.test.nl en test.com zal dan dus nooit naar mijn thuis-servertje kunnen verwijzen of een andere website, zoals tweakers,net/mijnprofiel)

Volgens mij zou dit toch in de DNS records moeten kunnen worden gewijzigd? Daar heb je volledige toegang toe als het goed is. Of is dit een beperking van virtual hosting? (de goedkope hosting voor particulieren, dus geen virtual-servers etc.)
Als ik dan toch een extra hosting pakket moet afnemen hiervoor, dan kan ik het nieuw te registreren domein net zo goed bij een andere host parkeren en laten doorverwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Misschien is het handig om te vermelden bij welke hoster je zit!

Ik zelf heb 8 domijn namen (zonder server) bij hostnet.nl ik kan de DNS zelf aanpassen naar een bepaalde server / IP nummer.
Ik heb er nog 1 lopen bij Sohosted maar dan met webserver, deze kan ik ook gewoon aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:58
Het kan inderdaad verschillen per hostingprovider of je toegang hebt tot DNS beheer. Zelf heb ik mijn website bij nuhosten.nl staan en kan mijn DNS records beheren binnen het hostingcontrolepaneel Directadmin.

Binnen Directadmin is het altijd mogelijk een siteredirect te doen naar een andere webpagina ergens op internet.

Maar nogmaals dit kan sterk verschillen per provider en of u toegang heeft tot het beheren van de DNS records / redirects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben helemaal gelijk. Ik was vergeten om de host te vermelden.

Het betreft pcextreme.nl. Daar ben ik enkele jaren terug naar toe gegaan, omdat ze toen goedkoop waren met goede reviews en heel belangrijk, daar kon ik SVN draaien met ssh toegang.

Ik heb net eens even gekeken naar andere hosts. Vroeger had je een website waar bijna alle hosts van nederland in stonden met waarderingen en revieuws. Die website kan ik nu niet meer terug vinden.
Er zijn wel vergelijkingssites maar daar kun je niet zoeken op ssh ondersteuning bijvoorbeeld.

Pcextreme heeft overigens een controlpanel van waaruit je de DNS records kunt aanpassen:
https://community.pcextreme.nl/wiki/DNS

Je kunt tot 10 domeinnamen registreren bij één hostingpakket.
Zou je dan misschien alleen de DNS van je 1ste domeinnaam kunnen aanpassen? Anders zou het toch wel mogelijk moeten zijn om het nieuwe domein naar een thuisserver of andere website te laten verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Als je zeker wil weten dat het goed gaat registreer dan je URL op BV https://www.hostnet.nl/
.NL kost het eerste jaar 49 cent, daarna 10,- per jaar geloof ik.
Ik kan daar dus elke domein die ik heb apart aanpassen naar een andere IP!

Met 49 cent zul je wel niet failliet gaat :)

Ik had binnen een uur mijn gegevens en me domein naam werkte meteen!

[ Voor 26% gewijzigd door kmichael op 07-02-2015 11:44 ]