Gegroet,
Ik wil ter vervanging van mijn inmiddels verouderde PC een up to date systeem aanschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel vaak MOBA games (league of legends bijv.) ~ hiervoor moet de PC zeer geschikt voor zijn.
Daarbij speel ik af en toe casual games (ASC Unity) ~ hiervoor hoeft de PC niet optimized te worden, maar het moet wel mogelijk zijn om het te spelen.
Grasfisch werk zoals: het maken van simpele cinema 4D scenes, fotobewerking in photoshop en renderen van videos in After Effects of Sony Vegas. ~ hiervoor moet de PC zeker op amateuristisch niveau aardig meedraaien, maar het hoeft niet het neusje van de zalm te zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 900 euro.
Inclusief extra kosten maximaal 1100 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Slechts mijn Razer Naga Expert muis en een beeldscherm met HDMI aansluiting waarvan ik het merk en type momenteel niet weet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil sowieso 1TB HDD en een 256GB SSD, verder staan er componenten waarvan ik denk dat ze nodig zijn in mijn wenslijst die later volgt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, hoewel betrouwbare componenten natuurlijk wel op prijs worden gesteld.
Ik sta open voor andere merken indien gerechtvaardigd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alles betreft formaat, geluid en energieverbruik toegestaan indien niet buitensporig. Ik heb onder mijn bereau meer dan genoeg ruimte. Als iets daarentegen stiller/zuiniger kan, zonder veel te compromeren, dan zeg ik daar geen nee tegen.
Ik noteer ook even dat uiterlijk en estethiek geen essentiële rol spelen bij mijn keuzes.
Ga je overklokken?
Aanvankelijk niet, misschien na 2 jaar.
Na suggesties ben ik tot dit systeem gekomen:
Ik wil graag weten of:
1) Dit systeem gaat voldoen aan mijn eisen
2) Alle componenten compatibel zijn
3) Er geen onnodige kosten worden gemaakt. Ik weet bijvoorbeeld niet of de extra cooler, de cooler master hyper 212 EVO nodig is.
4) Jullie nog algemeen advies kunnen geven om de kosten te verminderen of gebruikersgemak te verbeteren.
5) Eventuele aanraders met betrekking tot aanschaffen. Waar kopen? Zelf bouw of assemblage?
Zelf dacht ik aan SWW computer http://shop.sww.nl waarbij ik de pc laat assembleren, maar zelf windows intstalleer. Iemand ervaring?
Alvast bedankt voor reacties,
Sorane
Ik wil ter vervanging van mijn inmiddels verouderde PC een up to date systeem aanschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel vaak MOBA games (league of legends bijv.) ~ hiervoor moet de PC zeer geschikt voor zijn.
Daarbij speel ik af en toe casual games (ASC Unity) ~ hiervoor hoeft de PC niet optimized te worden, maar het moet wel mogelijk zijn om het te spelen.
Grasfisch werk zoals: het maken van simpele cinema 4D scenes, fotobewerking in photoshop en renderen van videos in After Effects of Sony Vegas. ~ hiervoor moet de PC zeker op amateuristisch niveau aardig meedraaien, maar het hoeft niet het neusje van de zalm te zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 900 euro.
Inclusief extra kosten maximaal 1100 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Slechts mijn Razer Naga Expert muis en een beeldscherm met HDMI aansluiting waarvan ik het merk en type momenteel niet weet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil sowieso 1TB HDD en een 256GB SSD, verder staan er componenten waarvan ik denk dat ze nodig zijn in mijn wenslijst die later volgt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, hoewel betrouwbare componenten natuurlijk wel op prijs worden gesteld.
Ik sta open voor andere merken indien gerechtvaardigd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alles betreft formaat, geluid en energieverbruik toegestaan indien niet buitensporig. Ik heb onder mijn bereau meer dan genoeg ruimte. Als iets daarentegen stiller/zuiniger kan, zonder veel te compromeren, dan zeg ik daar geen nee tegen.
Ik noteer ook even dat uiterlijk en estethiek geen essentiële rol spelen bij mijn keuzes.
Ga je overklokken?
Aanvankelijk niet, misschien na 2 jaar.
Na suggesties ben ik tot dit systeem gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 178,- | € 178,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 76,95 | € 76,95 |
| 1 | Club3D Radeon R9 280 royalKing | € 183,95 | € 183,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 53,50 | € 53,50 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,- | € 26,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 66,25 | € 66,25 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 96,95 | € 96,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 846,55 | |
Ik wil graag weten of:
1) Dit systeem gaat voldoen aan mijn eisen
2) Alle componenten compatibel zijn
3) Er geen onnodige kosten worden gemaakt. Ik weet bijvoorbeeld niet of de extra cooler, de cooler master hyper 212 EVO nodig is.
4) Jullie nog algemeen advies kunnen geven om de kosten te verminderen of gebruikersgemak te verbeteren.
5) Eventuele aanraders met betrekking tot aanschaffen. Waar kopen? Zelf bouw of assemblage?
Zelf dacht ik aan SWW computer http://shop.sww.nl waarbij ik de pc laat assembleren, maar zelf windows intstalleer. Iemand ervaring?
Alvast bedankt voor reacties,
Sorane
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 22:01 ]