Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

17" Gaming Laptop - graag hulp met keuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gamen: met name Diablo3

Wat is je budget?
1,000 - 1,200 euries
Na wat meer comments en reviews gelezen te hebben laat ik dit budget maar los.
Wil nu graag een lap[top met de GT(X) 970M erin.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nope .. gewoon thuis aan de ketting (stekker)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ben zelf eigenlijk een Asus fan maar sta overal voor open.

Al heel wat gelezen enzo.
Deze drie komen wel goed uit de bus dacht ik zo.
Iemand die me nog even een duwtje kan geven de juiste richting op.

* ASUS N751 JK - T7120H
* MSI Gaming Series GE702PC-443XNL
* MSI GY70 Destroyer 3CC-283NL

Alvast bedank!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2015 10:33 ]

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11 09:00
ok, en wat wil meneer er mee doen?

Want als je toch aan de ketting hangt, koop dan gewoon een itx game-pc.

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Ja idd voor die prijs heb je een fatsoenlijke vaste game PC die veel veel krachtiger dan een laptop zal zijn.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Heb zelf de Asus bevalt prima maar of je er goed op kan gamen vraag ik me toch af.

Verwijderd

Topicstarter
Gamen doen we halfl iggende op de bank .. vandaar de laptop :)

Verwijderd

Wat voor'n prestaties verwacht je voor die prijs?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Voor Diablo 3 is het van belang een snelle SSD (verkorten van de laadtijden), een fatsoenlijke CPU en in minder mate een snelle videokaart. Diablo 3 is een DX9 game.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
OK tx daar kan ikw at mee... hoeveel moet ik er bij leggen naar jullie mening om er 1 te kopen waar ik 3-4 jaar mee vooruit kan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:53:
OK tx daar kan ikw at mee... hoeveel moet ik er bij leggen naar jullie mening om er 1 te kopen waar ik 3-4 jaar mee vooruit kan?
Elk jaar 1200. Gaming laptops gaan eenmaal nou gewoon niet echt mee... Tenzij je snapt dat je concessies moet doen. (over 3jaar op low spelen waar je nu nieuwe spellen op high speelt, etc)

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk snap ik dat ik volgende jaar en jaar 3 zeker consessies zal moeten doen,

Mijn vraag was meer van .... is de volgende stap met 400-500 EUro het waard in die context?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:56:
Natuurlijk snap ik dat ik volgende jaar en jaar 3 zeker consessies zal moeten doen,

Mijn vraag was meer van .... is de volgende stap met 400-500 EUro het waard in die context?
benchmarks, Benchmarks & benchmarks. Kijk anders ook even naar de nieuwe BTO laptops, iets boven 1200, maar wel met nieuwe 970 met 6GB geheugen, veel betere koeling als de vorige (zelf last van, maar 1 fan was niet genoeg) en de service is fijn aangezien het een nederlands bedrijf is.

Verwijderd

Topicstarter
hmm voor dat geld komen er weer meer leuke dingen in beeld.
Keuzes keuzes :)

Verwijderd

Tip, zoek niet op reviews van youtubers en van 'profs' maar van mensen diet het ding echt een tijd hebben gebruikt, linus heeft na 3u gebruik echt geen flaue idee hoe zon ding in elkaar steekt behalve specs.

Verwijderd

Als je nu een laptop met een GTX970m of een GTX980m neemt met een quadcore ben je toch best redelijk voorbereid op de toekomst zou ik zeggen zelfs na 3 jaar, je kunt nu spellen op ultra spelen, en over 3 jaar toch echt niet zo laag als low lijkt mij, de nieuwe generatie GTX mobile kaarten zit een stuk dichter bij de desktopkaarten dan voorheen de GTX980m is te vergelijken met de GTX770 desktop geloof ik dus dat loopt wel los momenteel.

Koop je een laptop bij BTO of een andere clevoreseller dan is de start prijs rond de 1450 euro voor een 970m,
Ik heb zelf de afweging gemaakt om van een 860m naar een 970m te upgraden vanwege de betere preformance van de nieuw reeks kaarten
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
rond de 75% tot 100% ten opzichte van elkaar
Het kost je nu wat meer maar daarintegen zit je over 1.5 jaar niet te mopperen op de graphics ldie je maximaal kan draaien lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Merci ... \Arthur. Zit op dezelde lijn als jouw te denken.

Verwijderd

Daar heb je gelijk in, maar toch blijf ik erbij dat een grafische kaart, hoe goed ook, geen toekomst bied. Je weet nooit wat ze volgend jaar verzinnen en wat voor'n antwoord je krijgt van de gameproducers.

Èn dat is nou het probleem van laptops, je kunt niet zomaar je graka aanpassen.

Ik zou TS bijna aanraden om te denken aan een goeie PC, en een 'goedkopere' laptop om games te streamen, maar dan zit je al gauw op 2000+

Verwijderd

Stel dat ze volgend jaar 'iets verzinnen', dan nog zullen ontwikkelaars hun games voor een zo breed mogelijk publiek uitbrengen.
Systeemeisen lopen uiteraard altijd op (gemiddeld genomen), met een 970 of 980 kun je zeker een aantal jaar vooruit. Maar goed, dan zul je wel ca. 1500 euro neer moeten tellen.
De vraag is kun je dan niet beter voor een desktop kan gaan, als je hem toch niet meeneemt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:30:
Stel dat ze volgend jaar 'iets verzinnen', dan nog zullen ontwikkelaars hun games voor een zo breed mogelijk publiek uitbrengen.
Systeemeisen lopen uiteraard altijd op (gemiddeld genomen), met een 970 of 980 kun je zeker een aantal jaar vooruit. Maar goed, dan zul je wel ca. 1500 euro neer moeten tellen.
De vraag is kun je dan niet beter voor een desktop kan gaan, als je hem toch niet meeneemt..
TS wil op de bank kunnen gamen, met het ding op schoot. Vandaar mss game streaming, een ITX kast op je schoot is ook niet alles :+

Verwijderd

Topicstarter
Ben eigenlijk nog maar net van de desktops af en wil zeker niet terug naartoe.
We games vaak samen op de bank terwijl we TV kijken :)

Dus net maar even startpost aangepast.
Budget losgelaten .. denk nu serieus aan 1tje met 970 kaart erin.

MSI and Alienware lijken we teveel kosten voor wat je krijgt (natuurlijk met Alienware altijd zo geweest :) ).
Op de pricewatch lijst pronken echter bijna enkel maar MSI's.

Nog goede tips iemand? :)
Alvast merci.
Wil niet over 1 nacht ijs gaan .. moet namelijk 2 laptops kopen en best wel een uitgaaf.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Misschien eens hier kijken kun je laptops helemaal zelf samenstellen http://www.xnotebooks.nl

Verwijderd

Op de bank gamen oke. Maar met een 17 inch beestje van 4 kilo is dat ook niet erg comfortabel voor langere sessies weet ik uit eigen ervaring.
Rond de 1500 euro kom je uit bij een MSI model, zoals deze; http://tweakers.net/price...dominator)/specificaties/
Of anders bij BTO, nieuwe model schijnt beter te zijn. Vorige veel koelproblemen.

Verwijderd

MerryB je hebt gelijk dat een laptop uiteraard niet aan een desktop zou kunnen tippen, alhoewel bij gaming er steeds mer gebruik word gemaakt van de processor waar eerst games eigenlijk alleen gebruik maakte van de GPU dus in dat opzicht een goede ontwikkeling.

Wat voor formaat zit je te denken ? 15 of 17 inch trouwens kan het niet uit je post halen

heb zelf de P705 gekocht met een GTX970M op www.mysn.eu die komt morgen binnen, zelf meer geheugen liggen en een SSD, Tijgert heeft een review op tweakers staan hiervan die heeft hem bij www.bto.eu gehaald maar uiteindelijk is het een CLEVO barebone

review
http://www.notebookcheck....book-Review.134178.0.html

Owners lounge
http://forum.notebookrevi...uts-review.765376/page-23
owner lounge van zijn kleine broertje de P650SE/P505, er is ook een owners lounge van de grotere broer de P670Se/P670SA van clevo.

PM me maar als je meer over de P705 wil weten

trouwens MSI gebruikt volgens mij dezelde barebones van CLEVO als ik het goed heb.
De enige ASUS met een GTX970m of GTX980m zijn de ROG series, extreem duur in Nederland als je het mij vraagt, en op notebookreview komen ze niet zo heel goed uit de verf, zelf ook naar gekeken om aan te schaffen, wifi kaart werkt niet altijd even goed en de afwerking laat schijnbaar ook te wensen over.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2015 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wil een 17 inch.
Gewicht vind ik niet erg .. ook niet bij langere sessies.
Heb er ook vaak nog een ventilatie kastje onder liggen.

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 20:51
Je hebt ook een keuze uit deze laptop http://www.laptopplus.nl/...sg-gtx900-series/1029095/. Is wat goedkoper dan de p705 en volgens mij is de behuizing ook hetzelfde.

980M loopt zeker niet in de buurt van de GTX 770. Ik heb zelf de 980M en hij is zowiezo sneller dan de radeon 280x wat je ook kan waarnemen op de benchmarks van notebookcheck. Hij komt meer in de buurt van de radeon 290. 970M komt meer in de buurt van de GTX 770 en de 280x.

Verwijderd

Als je al voor een clevo/sager barebone gaat, ga dan voor BTO of een andere nederlandse dealer, niet alternate zoals ik. Hun garantie gaat namelijk via sager zelf, in duitsland. Klein probleempje? Meteen 3 maanden laptop kwijt.

BTO heeft goede klantservice, en je kan er naar toe mocht er echt was mis zijn!

Verwijderd

Ik heb zelf bij XMG besteld omdat ik in Finland woon en zij hebben een uitstekende europese dekking ( alle kosten worden betaald ook het terugsturen ) heb zelf ook naar laptopplus gekeken trouwens toen, en toen ook naar de reviews gekeken .... nu wil dit niet alles zeggen maar ik had er geen goed gevoel bij na het lezen van de webshopreviews.

Zij krijgen hun spullen ook vanuit BTO volgens mij dus uiteindelijk kun je dan net zo goed bij BTO bestellen.
BTO is met hun geleverde specs goedkoper €1465,- + draagtas dan laptopplus €1539,-als je de specs gelijk trekt
Laptopplus geeft je wel weer de keus om zonder enig geheugen of harde schijf te leveren wat je weer wat kosten kan besparen.

beetje offtopic: Sager is de grootste amerikaanse reseller van CLEVO maar blijft een reseller van CLEVO het is een branded CLEVO ten alle tijden.
Sager maakt de onderdelen niet, zij zet ze alleen in elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Topic mag dicht .. heb inmiddels de Asus besteld .. wel nog 850 kaart maar stuk goedkoper,
Geven over 2 jaar deze laptops wel aan de kids zodat wij nieuwe kunnen halen weer :)

Tx allemaal voor feedback/advies!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:31
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:40:
MSI and Alienware lijken we teveel kosten voor wat je krijgt (natuurlijk met Alienware altijd zo geweest :) ).
Op de pricewatch lijst pronken echter bijna enkel maar MSI's.

Nog goede tips iemand? :)
Alvast merci.
Wil niet over 1 nacht ijs gaan .. moet namelijk 2 laptops kopen en best wel een uitgaaf.
Ik zou alienware niet meteen afschrijven als zijn de te duur voor wat je krijgt. Ik ben het er mee eens dat de upgrades soms belachelijk duur zijn voor wat je krijgt maar als je een beetje goed zoekt en bereid bent zelf wat erin te bouwen kun je voor redelijk goed geld een uitstekende laptop bouwen met uitmuntende bouwkwaliteit. Ik bezit ondertussen mijn tweede Alienware laptop waar ik zelf het geheugen en SSD in heb gezet en dan wijk ik qua specs niet af van de vergelijkbare Asus toen G750 laptop en dan heb ik nog een truelife 120hz 3d beeldscherm.

Nickname KasPlantje.

Verwijderd

Topicstarter
Tx GerGio .. zal ik in de volgende overweging meenemen :)

• theUgly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Idd. Kijk eens voor een Alienware

Ik heb sinds februari 2012 een Alienware laptop en doet het nog steeds perfect. De aan-huis support van Dell is fantastisch.

Het toetsenbord is heerlijk. Het touchpad ook. Als ik eens op de laptop van een ander zit dan mis ik gelijk de kwaliteit van Alienware.

Wat GerGio ook al aangeeft is dat je zelf makkelijk overal bij kunt. Het is supersimpel een ssd te plaatsen en om bij je geheugen te komen.

De bouwkwaliteit is gewoon erg goed. Afgezien van krassen op de lid is alles nog punt-gaaf. De scharnieren van het scherm zijn nog net zo stevig als 3 jaar geleden.

Hiervoor had ik een gamer laptop van Asus maar vergeleken met Alienware was die bouwkwaliteit gewoon erg zwak/slecht.

Je kunt aan Dell ook zeggen welke keyboard layout je wilt hebben. Een must-have was voor mijn het Amerikaanse layout. (lange linker-shift en platte enter). Ik gaf dit aan op de offerte van Dell en geen probleem voor hun.
Pagina: 1