Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 10:04
Hallo mede-tweakers,

Sinds kort heb ik een nieuwe telefoon.
Echter wil ik enkele data die nu nog op mijn oude telefoon aanwezig is over gaan zetten naar mijn nieuwe telefoon.
Mbv google kom ik een grote hoeveelheid manieren tegen, echter elke manier gebruikt weer een andere app voor het overzetten van de data. En bij geen enkele manier wordt iets gezegd over de betrouwbaarheid van de manier van overzetten.

De apps die ik o.a. heb gevonden voor het overzetten zijn:
  • Helium app sync and backup
  • Titanium backup
Weet iemand wat de beste en meest betrouwbare manier is om data van de oude telefoon over te zetten naar een nieuwe telefoon? Misschien handig om te vermelden dat gebruik makend van een sd-kaart geen optie is. Mijn telefoons hebben namelijk geen sd-aansluiting

Voor de zekerheid een kleine vermelding over data die op de lijst staat om over te zetten:
Sms-berichten (Hangouts)
Foto's (Galerij)
Whatsapp

De rest kan ik allemaal makkelijk overzetten met de hand (contacten stonden op de nominatie om toch een keer nagelopen te worden).

Alvast bedankt!

Mvg, zoek34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:40
Ik heb zelf goede ervaringen met Titanium backup, je kan dan ook je backup extern laten uploaden (bijv. naar dropbox of google drive). Op je nieuwe telefoon installeer je Titanium backup en dan haal je je backup binnen om deze te herstellen.

Enige waar ik niet zeker van weet of het ook meegaat in de backup zijn foto's. Maar sms-berichten en whatsapp gaan zeker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Contacten kun je syncen met Google
Voor foto's is Dropbox wel handig (alleen laten syncen via wifi)
En Apps komen ook automatisch als je weer hetzelfde google account gebruikt.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:49
De apps die op je oude telefoon staan worden gewoon uit google play geinstalleerd, de daarbijhorende data ben je dan kwijt. Daarvoor zijn Helium en Titanium goede tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:51

TommieW

Numa numa.

Als beide toestellen geroot zijn, is Titanium Backup Inderdaad een goede optie. Zo ver ik weet zijn er ook niet veel andere manieren dan Titanium Backup om app data over te zetten.
Foto's zou je handmatig over moeten zetten, bijvoorbeeld via USB. TB zou ook om moeten kunnen gaan met smsjes.
Om WhatsApp gesprekken over te zetten, raad ik je aan om de WhatsApp folder op je virtuele sd kaart over te zetten. Als je WhatsApp dan opnieuw installeert, zou deze als het goed is automatisch je gesproken overzetten. Eventueel moet je nog een handmatige back-up maken van je gesproken in de instellingen van WhatsApp.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Bedankt voor de antwoorden tot dusver.

Dan voor de zekerheid nog een vraagje mbt foto's overzetten via bijvoorbeeld Dropbox:
Op mijn oude telefoon heb ik twee mappen: de gewone camera map en de map "Whatsapp images".

Zit in de Whatsapp backup ook de foto's of niet?
Heb het antwoord hierop ook nog niet weten te vinden online :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:49
Staat een hele map "whatsapp" op je sd kaart of interne opslag, daar zitten de berichten en foto's en dergelijke allemaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
HTC en Samsung hebben apps in de playstore om data over te zetten tussen 2 android telefoons.
Die van samsung heet SmartSwitch, die van HTC ben ik even kwijt maar zal vast ook zo'n snazzy naampje hebben.

Scheelt je een hoop geklier door in die apps aan te geven wast er over moet worden gezet, via BT of WiFi direct is het vaak zo klaar..

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Ben inmiddels al een tijdje bezig.

Titanium backup werkt helaas niet (geen root).
Helium backup zou moeten werken, maar niet helemaal.

Helium ziet hangouts niet en de berichten app (default SMS app voor Android 4.0) is niet geschikt voor Android 5.0.

Ik probeer nu een andere app die specifiek is bedoeld voor SMS overzetten

EDIT: met SMS Backup & Restore is het uiteindelijk wel gelukt.

Nu alleen nog Whattsapp en de foto's :)

[ Voor 14% gewijzigd door zoek34 op 06-02-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:51

TommieW

Numa numa.

WhatsApp kan je het beste doen via een filemanager als ES File Explorer.
Als je het echt fancy wil doen, kan je met ES File explorer een FTP server opzetten (knopje Remote access o.i.d.), en op je andere telefoon verbinden met die FTP server.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Whatsapp data overzetten geeft in ieder geval nog problemen.

Ik volg exact de stappen zoals Whatsapp zelf aangeeft.
Echter mijn nieuwe telefoon is niet browsebaar in dezelfde modus als mijn oude telefoon.

Via mijn computer kan ik op mijn nieuwe telefoon kan ik alleen de cameramappen bekijken.De rest is niet zichtbaar. Om daar omheen te komen heb ik het via dropbox naar mijn nieuwe telefoon gekopieerd. Daarna Whatsapp geinstalleerd en whatsapp ziet het backup bestand en vraagt of ik het wil herstellen.

Ik op herstellen drukken, echter krijg ik vrij snel de melding dat herstellen is mislukt (reden is onbekend).

Iemand een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Alle back-ups verwijderen en handmatig een nieuwe back-up maken vanuit whatsapp? (Op je oude toestel)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Ga ik morgenochtend dan even proberen.

Heb nu in ieder geval de meeste telefoonfuncties werkende op mijn nieuwe telefoon (bellen en sms is op mijn nieuwe telefoon, whatsapp nog op mijn oude :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Whatsappdata (berichten) is gelukt. Nu alleen nog de media meekrijgen

Heb gewoon exact dezelfde stappen als gisteren uitgevoerd en nu werkte het wel!
Pagina: 1