Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internet, mail, 1080p mkv bestanden afspelen, online trading, database postgressql programma's runnen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk
[b]Scherm std dvi aansluiting, zat met mini DVI aan mn macbook (dus die kabel heb ik al)[/i]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn Macbook had een i5 + 8gb (macbook pro 15" 2010), hiermee runde ik alles okish maar kon wel wat sneller, tho het windos gedeelte (waar ik deze pc voor zoek) was gezet op max 2 cores + 3gb....
Dus ik denk dat een i5 + 8gb voldoende moet zijn
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein en stil, heb geen ruimte voor een mega tower. Zoek meer iets als een mac mini formaat.
Daarnaast is het belanrijk dat het ding stil is, zo stil mogelijk (binnen alle redelijkheid natuurlijk). (
Ga je overklokken?
Nee
Edit:
Zit zelf aan zoiets te denken:
pricewatch: Gigabyte BRIX GB-XM11-3337
Of deze:
pricewatch: Intel NUC Kit D54250WYKH Core i5-4250U
Maar beide zijn nog niet volledig als ik het goed begrijp moet je bij die NUC nog je eigen ram, wifi module en sdd/hdd instaleren ?
Nu heb ik zelf al een hdd 2.5" die ik zou kunnen gebruiken.
Maar het zal nog iets duurder worden dan.
Graag zou ik willen weten wat het kost om een i5 te hebben, 8gb, ok graphics (ga niet gamen).
+ stille behuizing, en dan het liefst zo klein mogelijk.
Stel ik zou zelf gaan bouwen dan wordt het waarschijnlijk een mini-itx build vanwege de vorm factor.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
- Welke processor is goed ? i5 zijn ook zoveel soorten van
- Of is die Celeron G1850 voldoende voor wat ik wil, met ingebouwde GPU...
- Hoe zorg ik dat het ding stil blijft, welke voeding, welke fan's, heeft de behuizing goede airflow.
of produceerd de gekoze cpu teveel warmte ?
Als iemand ideeen heeft graag!
Internet, mail, 1080p mkv bestanden afspelen, online trading, database postgressql programma's runnen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk
[b]Scherm std dvi aansluiting, zat met mini DVI aan mn macbook (dus die kabel heb ik al)[/i]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn Macbook had een i5 + 8gb (macbook pro 15" 2010), hiermee runde ik alles okish maar kon wel wat sneller, tho het windos gedeelte (waar ik deze pc voor zoek) was gezet op max 2 cores + 3gb....
Dus ik denk dat een i5 + 8gb voldoende moet zijn
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein en stil, heb geen ruimte voor een mega tower. Zoek meer iets als een mac mini formaat.
Daarnaast is het belanrijk dat het ding stil is, zo stil mogelijk (binnen alle redelijkheid natuurlijk). (
Ga je overklokken?
Nee
Edit:
Zit zelf aan zoiets te denken:
pricewatch: Gigabyte BRIX GB-XM11-3337
Of deze:
pricewatch: Intel NUC Kit D54250WYKH Core i5-4250U
Maar beide zijn nog niet volledig als ik het goed begrijp moet je bij die NUC nog je eigen ram, wifi module en sdd/hdd instaleren ?
Nu heb ik zelf al een hdd 2.5" die ik zou kunnen gebruiken.
Maar het zal nog iets duurder worden dan.
Graag zou ik willen weten wat het kost om een i5 te hebben, 8gb, ok graphics (ga niet gamen).
+ stille behuizing, en dan het liefst zo klein mogelijk.
Stel ik zou zelf gaan bouwen dan wordt het waarschijnlijk een mini-itx build vanwege de vorm factor.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
- Welke processor is goed ? i5 zijn ook zoveel soorten van
- Of is die Celeron G1850 voldoende voor wat ik wil, met ingebouwde GPU...
- Hoe zorg ik dat het ding stil blijft, welke voeding, welke fan's, heeft de behuizing goede airflow.
of produceerd de gekoze cpu teveel warmte ?
Als iemand ideeen heeft graag!
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 13:59 ]