Dilemma:
Had een tijdje geleden een nieuwe pc samengesteld.
Maar nu begin ik toch een beetje te twijfelen. Niet zo zeer qua budget, maar meer om de gekozen componenten zelf.
Neem bijv de processor: 6-core, DDR4 ondersteuning. Leuk. Maar ik weet niet of dat verstandig is.
Tot voor kort koos ik (bijna) altijd componenten die op dat moment beste van het beste waren, binnen mijn budget
Ik betaalde bijvoorbeeld graag €200,- meer voor slechts 200MHz meer.. Daar wil ik vanaf.
Snap dat dit een lastige vraag is. Ik moet er tenslotte zélf op werken. En misschien ben ik zelf degene die er antwoord op moet kunnen geven.. Wat ik me eigenlijk afvraag is of iemand misschien tips/advies heeft waar ik zelf niet aan gedacht heb.
Aan de andere kant kan ik bijvoorbeeld ook kiezen voor het volgende systeem:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over 't algemeen 3d- en ander grafisch werk (3ds Max, Zbrush, Photoshop, After Effects). Daarnaast ook af en toe gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Samengesteld systeem ligt nu op bijna €1600. Zit nog wel wat speling in maar niet veel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een Dell U2410 die mee gaat. En daarnaast toetsenbord, HDs van oude pc, muis en speakers. Gaat me dus alleen om een nieuwe kast.
Tevens is er een NAS met HDs in bestelling.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Systeemkast met de bijbehorende ingrediënten. Alles behalve.. zie hierboven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinig, stil en zuinig². PC komt onder m'n bureau, dus vanaf m'n bureaustoel wil ik de pc eigenlijk niet horen.
Ga je overklokken?
In het verleden wel 's geprobeerd om te overklokken, maar al gauw opgegeven. Misschien dat ik bij dit systeem ook een poging doe. De (beide) configuratie(s) leent zich er immers wel voor.
Had een tijdje geleden een nieuwe pc samengesteld.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 393,95 | € 393,95 |
| 1 | MSI X99S SLI PLUS | € 209,95 | € 209,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 351,95 | € 351,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA | € 199,12 | € 199,12 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 184,95 | € 184,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.545,32 | |
Maar nu begin ik toch een beetje te twijfelen. Niet zo zeer qua budget, maar meer om de gekozen componenten zelf.
Neem bijv de processor: 6-core, DDR4 ondersteuning. Leuk. Maar ik weet niet of dat verstandig is.
Tot voor kort koos ik (bijna) altijd componenten die op dat moment beste van het beste waren, binnen mijn budget
Ik betaalde bijvoorbeeld graag €200,- meer voor slechts 200MHz meer.. Daar wil ik vanaf.
Snap dat dit een lastige vraag is. Ik moet er tenslotte zélf op werken. En misschien ben ik zelf degene die er antwoord op moet kunnen geven.. Wat ik me eigenlijk afvraag is of iemand misschien tips/advies heeft waar ik zelf niet aan gedacht heb.
Aan de andere kant kan ik bijvoorbeeld ook kiezen voor het volgende systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 332,95 | € 332,95 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 139,50 | € 139,50 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 351,95 | € 351,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 120,95 | € 120,95 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 184,95 | € 184,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.335,70 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over 't algemeen 3d- en ander grafisch werk (3ds Max, Zbrush, Photoshop, After Effects). Daarnaast ook af en toe gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Samengesteld systeem ligt nu op bijna €1600. Zit nog wel wat speling in maar niet veel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een Dell U2410 die mee gaat. En daarnaast toetsenbord, HDs van oude pc, muis en speakers. Gaat me dus alleen om een nieuwe kast.
Tevens is er een NAS met HDs in bestelling.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Systeemkast met de bijbehorende ingrediënten. Alles behalve.. zie hierboven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinig, stil en zuinig². PC komt onder m'n bureau, dus vanaf m'n bureaustoel wil ik de pc eigenlijk niet horen.
Ga je overklokken?
In het verleden wel 's geprobeerd om te overklokken, maar al gauw opgegeven. Misschien dat ik bij dit systeem ook een poging doe. De (beide) configuratie(s) leent zich er immers wel voor.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.