Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Scherm van 70 inch ipv beamer?

Pagina: 1
Acties:

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 09:29
Hallo,

Even een korte situatie schets.

Ik vergader een paar keer per week in een zaal. Zaal is iets van 12 meter breed bij 20 meter lang, met zo'n 100 stoelen. Hierin staat een podium waar lezingen gehouden worden. Omdat er naast lezingen ook steeds meer presentaties met video komen, willen we hier een voorziening voor hebben. We twijfelen tussen een beamer en een tv. Het gaat erom dat we bv vanaf een tablet een video of presentatie kunnen afspelen die dan getoond wordt op de tv of beamer.

Een beamer is het goedkoopst. Het nadeel hiervan is wel, dat als we een beamer gebruiken, de spreker elke keer bij een video de standaard met microfoon moet neerleggen, zodat de beamer op de muur achter de spreker kan schijnen.
Een tv zou naast de spreker aan een muur kunnen hangen, met een uitklapbare beugel richting zaal.

Zoals gezegd. Een beamer is goedkoper, maar is er een 70 inch scherm dat betaalbaar is (onder de 2000 euro)? Want als voordeel van een tv zie ik bv dat er geen opwarmtijd is, spreker kan blijven staan tijdens de video, ook tijdens de zomer (meer licht in de zaal) zal het beeld goed zijn omdat een tv licht geeft, ipv een beamer die donker nodig heeft. En waar kan ik kijken voor deze tv's qua prijzen? Ik neem 70 inch aan omdat het wel ook achter in de zaal goed zichtbaar moet zijn.

Zie ik iets over het hoofd?

Alvast super bedankt voor jullie hulp!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 17:10

lasharor

7 december 2004

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je even met de filters in de Pricewatch gespeeld zou hebben, zou je al snel gezien hebben dat het aantal tv's van 70 inch en groter tot € 2.000 beperkt is tot eigenlijk maar 1 daadwerkelijk leverbaar model.

Volgens mij kun je beter het beamer alternatief verder uitzoeken.

Ten slotte nog een verhuizing naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 20:46

_Arthur

blub

Je zou met een kleiner scherm formaat voor + 2 kleinere schermen in het midden van de zaal kunnen werken. Sluit je de drie schermen aan op een hdmi splitter en dit weer op een AppleTV (als voorbeeld).

Voor 2000euro voor de drie schermen, splitter en wat los grut moet je dan wel klaar kunnen zijn.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je zou ook met een speciaal lightdoorlatend projectiescherm vanaf de achterkant kunnen projecteren, in combinatie met de korte-afstand beamer hierboven.

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 09:29
En hebben jullie nog meer voor- en nadelen voor een tv of beamer. Ik denk aan betere aansluitmogelijkheden voor een tv, en een langere opstarttijd voor een beamer.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
mister9 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:53:
En hebben jullie nog meer voor- en nadelen voor een tv of beamer. Ik denk aan betere aansluitmogelijkheden voor een tv, en een langere opstarttijd voor een beamer.
Betere aansluitmogelijkheden, wat heb je nodig? Dit zal ook heel erg per apparaat verschillen.
De beamer hierboven heeft maar 1280x1024, is wel een puntje met een groot scherm, een tv heeft wel FHD.
Langere opstarttijd, volgens mij is dat er niet? Misschien dat de volle brightness even duurt maar beeld heb je wel snel. Je hebt meestal wel een cooldown van een paar minuten.
Is de ruimte goed te verduisteren?
Kan zo'n grote TV door de deur, trap op?
Heb je ruimte voor projectie?

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:45

Illusion

(the art of)

Denk je dat 70inch uberhaupt groot genoeg is voor een kijkafstand van 20m?
Ik denk dan al snel aan een scherm van ca 3m breed* 2m hoog = 3,6m diagonaal = 141 inch...

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 20:46

_Arthur

blub

mister9 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:53:
Met een beamer heb je altijd last van daglicht.

Maak eens een schetsje van de ruimte inclusief ramen & deuren.
Pagina: 1