Allen,
Na jaren trouwe dienst wordt het tijd om mijn oude pc te gaan vervangen met een nieuwe gaming pc.
Mijn vorige pc was zelf in elkaar gezet en is erg goed bevallen voor het budget dat ik er destijds voor had.
Echter heb ik toen de fout gemaakt dat ik niet om advies heb gevraagd bij anderen.
Hierdoor bleken bepaalde onderdelen toch niet zo geweldig te zijn als ik voorheen dacht.
Deze fout laat ik me niet nog een keer overkomen, vooral gezien ik nu een behoorlijk stuk meer tot mijn beschikking heb (qua budget).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is bedoelt om er sowieso de komende 5 jaar mee te kunnen gamen en het liefst op een zo hoog mogelijke setting.
Denk hierbij aan The Witcher 3, Skyrim met veel mods en dergelijke games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een exacte max is er niet, alhoewel ik wel de ideaal prijs rond de 1500 euro inschat.
Dit is puur de PC, geen toetsenbord, muis of scherm.. deze haal ik er nog wel allemaal bij, maar staan buiten deze kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Puur met het oogpunt op toekomst bestendig zoek ik een systeem dat 4k resolutie aankan met een uitstekende performance.
Gezien het hier om een gaming setup gaat, lijkt me een quad core processor meer dan genoeg.
Verder dacht ik aan 2 videokaarten, minimaal 16 gb ram, een 128 tot 256 gb SSD, een 2 TB normale HDD.
Daarnaast wordt de PC ook gebruikt voor LAN parties bij kameraden die niet altijd genoeg kabel aansluitingen heeft, dus een netwerk kaart die zowel draadloos als bedraad kan.
Dit is de lijst die ik zelf heb samengesteld met de gestelde eisen, echter zit ik met deze lijst wel lichtelijk over mijn gewenste budget heen. Daarnaast zit hier nog geen wireless netwerk kaart bij, maar zat in dit geval te denken aan een Wireless usb dongel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er is geen voorkeur qua merk, zolang ze maar aan de eisen voldoen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te zwaar en het liefst niet te luidruchtig.
Ga je overklokken?
Nee, er zijn hier geen plannen voor.
Wat wil je precies weten?
1) Zijn er voor het budget betere onderdelen te halen (Best bang for buck)
2) Zijn er, met het oog op de minimale 5 jaar levensduur van de pc, betere onderdelen voor een minimaal hogere prijs?
3) Gaat het systeem zoals deze is opgesteld uberhaubt wel werken.
4) Ander advies dat men wil geven, altijd welkom
.
Na jaren trouwe dienst wordt het tijd om mijn oude pc te gaan vervangen met een nieuwe gaming pc.
Mijn vorige pc was zelf in elkaar gezet en is erg goed bevallen voor het budget dat ik er destijds voor had.
Echter heb ik toen de fout gemaakt dat ik niet om advies heb gevraagd bij anderen.
Hierdoor bleken bepaalde onderdelen toch niet zo geweldig te zijn als ik voorheen dacht.
Deze fout laat ik me niet nog een keer overkomen, vooral gezien ik nu een behoorlijk stuk meer tot mijn beschikking heb (qua budget).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is bedoelt om er sowieso de komende 5 jaar mee te kunnen gamen en het liefst op een zo hoog mogelijke setting.
Denk hierbij aan The Witcher 3, Skyrim met veel mods en dergelijke games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een exacte max is er niet, alhoewel ik wel de ideaal prijs rond de 1500 euro inschat.
Dit is puur de PC, geen toetsenbord, muis of scherm.. deze haal ik er nog wel allemaal bij, maar staan buiten deze kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Puur met het oogpunt op toekomst bestendig zoek ik een systeem dat 4k resolutie aankan met een uitstekende performance.
Gezien het hier om een gaming setup gaat, lijkt me een quad core processor meer dan genoeg.
Verder dacht ik aan 2 videokaarten, minimaal 16 gb ram, een 128 tot 256 gb SSD, een 2 TB normale HDD.
Daarnaast wordt de PC ook gebruikt voor LAN parties bij kameraden die niet altijd genoeg kabel aansluitingen heeft, dus een netwerk kaart die zowel draadloos als bedraad kan.
Dit is de lijst die ik zelf heb samengesteld met de gestelde eisen, echter zit ik met deze lijst wel lichtelijk over mijn gewenste budget heen. Daarnaast zit hier nog geen wireless netwerk kaart bij, maar zat in dit geval te denken aan een Wireless usb dongel.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 217,95 | € 217,95 |
| 1 | Asus Z97-A | € 144,82 | € 144,82 |
| 2 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 369,95 | € 739,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | G.Skill F3-12800CL10D-16GBXL | € 130,- | € 130,- |
| 1 | Seasonic M12II Evo 750W | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 63,95 | € 63,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.632,42 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er is geen voorkeur qua merk, zolang ze maar aan de eisen voldoen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te zwaar en het liefst niet te luidruchtig.
Ga je overklokken?
Nee, er zijn hier geen plannen voor.
Wat wil je precies weten?
1) Zijn er voor het budget betere onderdelen te halen (Best bang for buck)
2) Zijn er, met het oog op de minimale 5 jaar levensduur van de pc, betere onderdelen voor een minimaal hogere prijs?
3) Gaat het systeem zoals deze is opgesteld uberhaubt wel werken.
4) Ander advies dat men wil geven, altijd welkom