Goedkoopst mogelijke HTPC

Pagina: 1
Acties:

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al zegt gaat het om een HTPC. Deze zal in de huiskamer komen staan en mag dus gaan ontzettend bakbeest zijn.
Er zullen enkel films en series mee gestreamed worden met maximaal 1080p kwaliteit. De persoon die dit systeem gaat gebruiken is erg a-technisch dus ik moet een zo simpel mogelijke interface hebben. Voorlopig gaat mijn keuze uit naar popcorn time en een systeem wat direct hier naartoe opstart en verder niks toe laat behalve popcorn time.
De HTPC gaat bedraad aangesloten worden dus op wifi kan bespaard worden.

Dit systeem moet ENKEL popcorn time kunnen draaien en films en series tot 1080p zonder stuttering bedraad kunnen streamen. Ook het menu moet geen vertraging hebben en soepel werken. Verder hoeft dit systeem niks te kunnen.

Ook moet er een draadloos invoer apparaat bij. Welke dit moet zijn en of dit via bluetooth of infrarood moet werken staat nog open.

Overigens is popcorn time geen 100% vereiste. Als iemand een ander systeem weet dat niet meer van de gebruiker vereist dan: Titel invoeren, subtitles selecteren, dan sta ik daar voor open natuurlijk.
In de toekomst gaat dit systeem eventueel netflix draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De kostprijs van dit systeem moet zo min mogelijk worden. Liefst binnen een budget van 150 euro, maar minder is altijd beter.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te kijken naar NUCs van intel, echter komen deze qua prijs inclusief werkgeheugen al snel boven de 150 euro en dan moet er nog opslag bij (sd kaart of USB stick?). Daarnaast zit hier wifi mogelijkheid op waar je natuurlijk wel voor betaald terwijl dit niet gebruikt gaat worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik heb geen ervaring met HTPC's ik weet alleen dat veel mensen positief zijn over de NUC's van intel, maar ik sta overal voor open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst niet te groot/lelijk(subjectief natuurlijk) aangezien het apparaat in het zicht staat. Geluid en energie verbruik liever niet te hoog, maar kostenbesparing ligt hoger op de agenda, dus als een energie vreter veel herrie maakt maar erg goedkoop is, heeft die nog de voorkeur =).

Ga je overklokken?
Nee.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:13
Lees even punt 3 en 4 nog eens door van het DAA beleid en daarna Handleiding Pricewatch.

Ideeën kun je opdoen in andere topics in dit subforum met een vergelijkbaar budget en systeemtype (HTPC) en uiteraard in de BBG's; http://tweakers.net/categ...XSUSpITE8NzqxKVbIyNDCoBQA

Pas daarna je post aan.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-03 16:06

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH Deze is wel goedkoop maar dan moet je uiteraard nog een SSD/2,5"hdd en geheugen. Dus dan zit je al over de 150 euro helaas. Of je moet nog wat hebben liggen.

Er schijnt een project aan de gang te zijn om Popcorn time naar de Raspbery PI(2?) te porten/maken maar wat de staat daarvan is weet ik niet. De RPI2 is een super klein en snel ding van wat ik tot nu toe gezien heb (en hopelijk dit weekend zelf mag ervaren)

De RPI2 is dood stil, de NUC kan onder belasting redelijk geluid maken maar niet extreem afhankelijk van plaatsing e.d.

En ja er zijn meerdere topics over deze 'wens' zelf gebruik ik een 'grotere oplossing' omdat deze toch in mijn TV meubel zit achter een deurtje dus die zie je niet en hoor je niet en ik draai daar W10 tech preview op en gebruik VLC/CCCP(MPC-HT).

Het is maar net wat je precies wilt, wil je dat de 'HTPC' eigen opslag heeft of puur kan streamen, ben je bereid om er een beetje moeite in te steken of moet het 'fool proof' zijn? De meer je zelf bereid bent om te doen de goedkoper je iets kan doen in zekere mate.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Chromecast?

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:29
Een Pipo X7? Draait Windows dus popcorn time, zit al geheugen en een kleine SSD in. Kost rond de 120 dollar en doet exact wat je wilt...

http://www.geekbuying.com...Core---Silver-339668.html

Of zoiets: http://www.megaleecher.ne...ini_HDMI_PC#axzz3QxU4PiPi

[ Voor 41% gewijzigd door Harmsen op 06-02-2015 11:12 ]

What a fine day for Science! | Specs

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:53
Banana Pi of Pro of een MXIII ( S802 ) ?

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo goedkoop mogelijk en popcorn time.

Dan de Banana Pi met Android er op en de popcorntime app.

K400 toetsenbord er aan en gaan.

[ Voor 42% gewijzigd door albino71 op 06-02-2015 11:14 ]

Te koop....

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-03 21:50
K400 tobo is een aanrader! gebruik hem zelf af en toe met latop op tv werkt prima en goed bereik!

Misschien zou je nog eens kunnen kijken naar moederborden met onboard CPU, vaak passief gekoeld, dus lekker stil! Alleen denk ik dat je dan wel je budget wat moet ophogen.
Pagina: 1