Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Hoi Tweakers,

Ik heb een Asus RT-AC68U gekocht. Voornamelijk doordat in het topic [Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit termen als 'monster' in combinatie met de naam van deze router hebben mij overgehaald ;)

Even als voorgeschiedenis, ik heb een Ziggo abonnement met 90Mbit/s download en 9Mbit/s upload en geen glasvezel. Ik heb een Ziggo Ubee modem/router in combinatie met een homeplug van TPlink (WPA4220KIT). Ik was niet helemaal tevreden over de snelheid en stabiliteit. Regelmatig werd de netwerk verbinding onderbroken, was er plots geen snelheid etc. en dat wilde ik gewoon niet... dus besloot ik om een flinke upgrade te doen door een nieuwe router te kopen.

Nu ben ik alles behalve een digibeet en ik ben niet te vies om in instellingen te prutsen. Maar wat betreft routerinstellingen ben ik dus echt een nitwit. Ik heb niet eens een idee waar ik beginnen moet. Hier hoop ik dus een beetje op jullie hulp. Ik wil namelijk mijn snelheden wat verhogen, want ik vind de snelheidsboost nu amper/niet merkbaar en dat vind ik zonde van het geld… De router staat ook buiten de meterkast, op advies van velen ;)

Op dit moment heb ik de volgende apparaten in huis die gebruik maken van het netwerk:

Smartphone Oneplus One (AC max) 29Mbit/s gemeten met AC68U via Ookla test recht naast de routers staande.
Chinaphone THL W200 (N max ??)
Tablet iPad 2 (N max)
Laptop Macbook Pro 2012 (N max) 23Mbit/s gemeten met AC68U via Ookla test, recht naast de router staande.
Laptop Acer, oud, vermoed (G/N Max)
Desktop met een Linksys WMP600N – PCI-kaart (N max) 39Mbit/s gemeten met AC68U via Ookla test op zo’n 5/8 meter afstand, 1 muur ertussen.
PS3 (??? Geen idee, vermoed (G/N max)
Chromecast (N max)
HD ontvanger Humax (N max)

Nu heb ik de volgende vragen om mee te beginnen:
Hoe maak ik van mijn Ubee modem/router alleen een modem? (heb gehoord dat dit snelheid op kan leveren)
Hoe verklaren jullie de grote snelheidsverschillen in de gemeten apparaten?
Met welke handelingen/instellingen denken jullie dat ik de meeste snelheidswinst kan maken?

Als ik nog iets moet vermelden om goede hulp te krijgen, zeg het mij dan a.u.b.
Alvast bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:40
https://www.ziggo.nl/klan...nnen/router-achter-router
Hier zou ik zelf de ziggo wifi uitzetten, 2x wif kan storen als ze dicht bij elkaar zijn.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=47404

Of je zet de ziggo router in bridge mode.

voor snelheid,
alle kanalen proberen,
20/40 mhz proberen,
5 mhz aanzetten in router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
jan99999 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:45:
https://www.ziggo.nl/klan...nnen/router-achter-router
Hier zou ik zelf de ziggo wifi uitzetten, 2x wif kan storen als ze dicht bij elkaar zijn.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=47404

Of je zet de ziggo router in bridge mode.

voor snelheid,
alle kanalen proberen,
20/40 mhz proberen,
5 mhz aanzetten in router.
Dat eerste heb ik al gedaan. Alleen dan; router in bridge modus zetten, hier word het voor mij al sketchy. Ook veel termen in die link die je mij stuurden komen dichter bij chinees dan iets anders... :?

Dat met die kanalen ga ik proberen zodra ik thuis ben.

Wat denken jullie trouwens gezien de gegevens die ik gaf, wat de maximale snelheid gaat zijn die ik kan halen? Dan weet ik een beetje waar ik op mikken moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 13:19

lier

MikroTik nerd

Wat jan99999 al zegt: activeer/gebruik de 5GHz band. Deze is minder gevoelig voor storing maar heeft helaas ook een lagere dekking.

Voor de snelheid en verwachtingen:
http://www.smallnetbuilde...rt-ac68u?showall=&start=2

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 11:54
Om het ubee modem in bridge mode te zetten moet je even met de Ziggo helpdesk bellen, dat kan je niet zelf doen.

Wat betreft je snelheden, ik zou even je deskop bekabeld aansluiten en kijken wat de snelheid dan is. WiFi is gewoon redelijk slecht in een constant hoge doorvoersnelheid. Als je bekabeld wel je 90Mbit haalt, dan kan je gaan kijken wat er mogelijk is op wifi:
- gebruik 5 Ghz ipv 2.4
- kijk naar de plaatsing van je AP/router
- kijk naar het kanaal dat je gebruikt, en kijk hoe druk het daar is. De voorkeur gaat over het algemeen uit naar 1, 7 of 13 op de 2.4Ghz band

Ik heb thuis precies hetzelfde Ziggo abbonnement, en omdat ik Ziggo wifi sport wil gebruiken, staat wifi aan op het ubee modem. Mijn eigen router heb ik in geconfigureerd als DMZ, en dat werkt eigenlijk prima. Bekabeld haal ik gewoon strak 90Mbit/s, en over de wifi kom ik daar redelijk in de buurt, als de afstand tussen mijn laptop en het AP niet te groot is. Ik gebruik overigens een Netgear WNDR3700 (oud beestje) met OpenWRT erop.

Gezien jouw setup zou ik zeggen dat je makkelijk hogere snelheden moet kunnen halen, maar nogmaal, test eens met een kabel, om uit te sluiten dat je ziggo verbinding, en/of een van de routers roet in het eten gooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 07:06
90 Mbit is haalbaar op dual chain N 5Ghz.

Bridge het modem
5ghz
Alle trage apparaten op 2.4
Zet 5Ghz op N only
Update wifi drivers
Zorg dat je laptop verbind op 5Ghz, preferente zetten op 5Ghz band in de advanced adapter settings of 2 ssids maken voor 2.4 en 5 GHz.

Kijk hoe het dan gaat

[ Voor 29% gewijzigd door Pakjebakmeel op 06-02-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Moet ik meerdere netwerken aanmaken op de Router (dus een 2,5 en een 5ghz) of 1 gecombineerde? want dat laatste heb ik nu.. Begrijp nu dat dat al fout nr. 1 is?

Dankjewel trouwens allemaal alvast, ik ga een hoop van deze dingen proberen zodra ik thuis ben!

[ Voor 23% gewijzigd door Jouel op 06-02-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Jouel schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:07:
Moet ik meerdere netwerken aanmaken op de Router (dus een 2,4 en een 5GHz) of 1 gecombineerde? want dat laatste heb ik nu.. Begrijp nu dat dat al fout nr. 1 is?
De clients bepalen bij een gelijk SSID zelf met welk netwerk ze verbinden (op basis van instellingen, signaalsterkte en voorkeuren).

Als je zekerheid wil kan je twee verschillende SSID's gebruiken zodat je zelf bewust een keuze kan maken.

Overigens heeft de maximale wireless throughput uiteraard ook te maken met de client hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
lier schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:37:
[...]

De clients bepalen bij een gelijk SSID zelf met welk netwerk ze verbinden (op basis van instellingen, signaalsterkte en voorkeuren).

Als je zekerheid wil kan je twee verschillende SSID's gebruiken zodat je zelf bewust een keuze kan maken.

Overigens heeft de maximale wireless throughput uiteraard ook te maken met de client hardware.
Ja ik wil voor mijn desktop sowieso al een AC stickie/kaart halen. Wil met de Macbook gewoon het hoogst haalbare eruit halen via N. Was voor de desktop aan het denken aan:
pricewatch: Gigabyte WB867D-I
of
pricewatch: Asus USB-AC56

Dat zou ook al moeten schelen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Hoi,

Nu net thuis een uurtje zitten klikken. Nieuwste firmware staat erop, 2 ssid's aangemaakt; eentje 2,4 eentje 5 ghz. Nu nogsteeds is het maximale ergens rond de 45 mbit/s ... zowel op macbook als computer... zowel bedraad als via wifi, welke instelling ik ook pak (geloof me ik heb me wat afgeklikt en reset en ga maar door)

Het lijkt wel of het aan iets anders ligt? ben ten einde raad :( heb de neiging om de router dan eerder terug te brengen. Deze snelheden haalde ik ook ongeveer met mijn Ubee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646678

Jouel schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:58:
Hoi,

Nu net thuis een uurtje zitten klikken. Nieuwste firmware staat erop, 2 ssid's aangemaakt; eentje 2,4 eentje 5 ghz. Nu nogsteeds is het maximale ergens rond de 45 mbit/s ... zowel op macbook als computer... zowel bedraad als via wifi, welke instelling ik ook pak (geloof me ik heb me wat afgeklikt en reset en ga maar door)

Het lijkt wel of het aan iets anders ligt? ben ten einde raad :( heb de neiging om de router dan eerder terug te brengen. Deze snelheden haalde ik ook ongeveer met mijn Ubee...
Wat is de snelheid als je de draad vanaf je computer direct op het modem aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Direct op het modem dan zit ik op 70/75 mbit/s ... Wel klote zeg dus het zit m ergens tussen de router en het modem... enige wat daar tussen zit is t standaard ethernet kabeltje wat bij de asus in de doos zat...?

Of ben ik een cruciaal ding vergeten aan/uit te zetten... of heb ik per ongeluk in mijn lompigheid iets uit gezet wat absoluut aan moet staan?

[ Voor 86% gewijzigd door Jouel op 06-02-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:37
Ook niet onbelangrijk welk kanaal heb je het draadloos gedeelte staan, je kan et een programma als inSSIDer mooi opzoeken welk kanaal het drukst is en welke juist het rustigst.

Heb je je computer ook al direct aangesloten(via en kabel) gehad op je nieuwe router. Dus dan met de router natuurlijk direct gekoppeld via een kabel aan de router.
En wat is de snelheid dan?

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 06-02-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Even met een andere kabel testen (om deze uit te sluiten).

@freaky35: goede opmerking...maar wel even lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Hier met ziggo, haal ik draadloos ook ongeveer 45(met n verbinding), dus kan zijn dat dit het maximale is.

Ligt aan je hardware(wifi) van je laptop/pc. Zorg dat je wifi ook vlugger kan, dus koop goede/snelle wifi.

Misschien kun je je router instellen zodat deze meerdere kanalen samen gebruikt, zoek eens testen/reviews van je router, en lees deze zorgvuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:37
lier schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:34:
Even met een andere kabel testen (om deze uit te sluiten).

@freaky35: goede opmerking...maar wel even lezen ;)
inderdaad 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 .

Maximale van n zit wel hoger ,ik haal hier met een Netgear Nighthawk AC1900, in combnatie met een laptop met wifi link 5100
agn kaartje en die haalt wel 90 mb/s.

[ Voor 24% gewijzigd door freaky35 op 06-02-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Ok,

Ik heb nu net gebeld met Ziggo. Zij vonden het heel vreemd dat ik 75 haalde op t modem en 45 op de router (met kabel) en ze adviseerde me een andere kabel te halen om ertussen te leggen (zoals hier dus ook al werd gesuggereerd) en als dat niet werkte de router te ruilen/terug te brengen... En natuurlijk het standaard riedeltje van stekker eruit erin en router terug naar fabriekinstellingen.

Heb ook het programmatje inSSIDer gedownload en daarmee geklooit, maar dat is meer voor wanneer mijn kabelinternet via de router boven de 45Mbit uitkomt heb ik het idee... Fijn programma overigens, waarvoor dank, maar schiet er in mijn situatie even niets mee op. Een auto van 100 naar 200 PK brengen maar nogsteeds de begrenzer erop hebben, ga je nog niet harder ;)

Ik vind het echter zo vreemd dat een kabel bij een router van 180 euro niet goed zou zijn, maar dat ben ik dan misschien? Wat ik ook nogsteeds enorm vreemd vind is dat het lijkt alsof de snelheid bewust begrensd word door iets tot 45 Mbit/s.

Nouja bottom line is, ik heb nu geen kabel dus morgen dan maar even naar de mediamarkt.Is er iets waar ik op moet letten bij het kopen van een utp-kabel? Zijn er verschillende versies in snelheden o.i.d.??

[ Voor 17% gewijzigd door Jouel op 06-02-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Kan je eens een ipconfig /all posten als de pc bedraad verbonden is met de router en een als de pc bedraad verbonden is met het modem? Ben benieuwd of er sprake is van verschillende netwerksegmenten.

Standaard CAT5E kabeltje voldoet prima, zou er niet te veel voor uit geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
jan99999 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:42:
Hier met ziggo, haal ik draadloos ook ongeveer 45(met n verbinding), dus kan zijn dat dit het maximale is.

Ligt aan je hardware(wifi) van je laptop/pc. Zorg dat je wifi ook vlugger kan, dus koop goede/snelle wifi.

Misschien kun je je router instellen zodat deze meerdere kanalen samen gebruikt, zoek eens testen/reviews van je router, en lees deze zorgvuldig.
Ok interessant... dus jij hebt ook een soort begrenzer erop zitten van 45Mbit/s ... misschien dan toch een AC usb stick halen... kan ik die naast mijn huidige Linksys N pci kaart steken of krijgt de router daar hoofdpijn van?

Mijn Oneplus One telefoon heeft trouwens wel AC! kan ik dan daarmee niet al testen of het aan de ontvangende kant ligt? Of is zon AC module in een telefoon nooit zo geweldig?

Zou jij misschien eens kunnen kijken wat jij met de draad haalt uit jouw router? En wat voor een router heb je? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jouel op 06-02-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Ok nieuwe ontwikkeling!

Ik was net bezig weer om via bekabeld te switchen tussen router en modem en vica versa en nu net springt hij sowieso vanaf mn modem al op 89Mbit/s (was een verbetering is t.o.v. 75) en via de router klapt hij richting de 80/75 en dan vervolgens weer terug richting de 45mbit/s waardoor Ookla zegt: 47,6mbit/s. Ok, 2 mbit/s is niet heel bijzonder, maar het is wel bijzonder dat hij laat zien dat hij blijkbaar ook boven de 45mbit/s uit kan komen.

Kan het ermee te maken hebben dat mijn utp kabel tussen de router en het modem een beetje klem zit tussen een deurtje? Dit had ik gedaan omdat het de enige manier is om de router buiten de meterkast te zetten. Kan dit klem zitten van het kabeltje ook daadwerkelijk mijn internet beklemmen?

EDIT: ik voel me zo'n lulletje want het ligt het dus volgens mij aan het beklemde kabeltje... Ik haal nu net via wifi 70mbit/s Het was de stroomkabel die klem zat... helemaal vreemd... de UTP kabel liep wel door een vrij gat... In elk geval dat was het dus... Moet zorgen dat alle kabels vrij zijn en dan is het ok. Hopelijk heeft iemand er nog iets aan... had niet gedacht dat het zoiets onnozels zou zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Jouel op 06-02-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 09:36
Gewoon even beide UTP kabels uitsluiten (omwisselen voor een nieuwe dus).
Rechtstreeks op je kabelmodem dien je gewoon +/- 90 mbit/s te halen met of zonder bridge mode.

Kan je wellicht ook eens met een andere pc/laptop/netwerkkaart testen?
Als dit alles niet helpt post dan eens je docis signaalwaarden van het modem, die kan je vinden via 192.168.178.1 ook met bridge mode ingeschakeld. De klantenservice checkt die waardes lang niet altijd als een klant opbelt.

[ Voor 48% gewijzigd door andy88 op 06-02-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Vandaag zitten boren en een mooi schapje gemaakt zodat geen ene kabel klem zit. (ondertussen niets meer aan de instellingen gedaan) de router weer netjes aangesloten met alle kabels helemaal vrij....

Wat denk je? Hoppa, ik zit weer op de 45,5 mbit/s bij Speedtest Ookla. Snap er niets meer van... Waar ik gister nog 75/80 mbit/s draadloos haalde, is het nu weer helemaal weg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:15
Test eens de snelheid op de test-server van Ziggo zelf.

Beschrijf eens hoe e.e.a. aan elkaar geknoopt is. Nieuwe router ingesteld als AP?

Gebruik je een beveiligde verbinding? Om wifi-N snelheden te halen, moet er minimaal een WPA beveiliging ingesteld worden.

Bekijk met InSSiDer welke kanalen je buurtgenoten gebruiken, en ga zelf op het minst drukke kanaal zitten.

[ Voor 98% gewijzigd door Masimo op 07-02-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
http://azerty.nl/11-3760/draadloos.html
Hier zie verschillende wifi usb.
Als je bij n snelheid kijkt, dan zie je,
150 Mbps
300 Mbps
en 600 heb je ook nog.
Dus 45 is normaal voor 150 n.
Dus het ligt aan wat voor hardware je hebt in je pc/laptop etc.
Je snelheid is normaal voor wifi n.
Zelf denk ik dat alles bij je in orde is, dus koop snellere usb wifi voor je hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
jan99999 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:19:
150 Mbps
300 Mbps
en 600 heb je ook nog.
Zelf denk ik dat alles bij je in orde is, dus koop snellere usb wifi voor je hardware.
Heb volgems mij een 600n kaart van linksys heb even moeite met copy paste op mn telefoon, maar de volledige naam staat in de openings post naast mn desktop. Heb net een gesprek (ben op n feestje) die zegt dat ik alleen via AC mijn 90 kan halen via wifi omdat N mijn maximale signaal altijd halveert tot 45. Dus de oplossing is in feite een AC kaart te halen.. Dan haal ik in elk geval via mijn desktop de 90mbit/s... Wel nog steeds raar dat ik via mijn telefoon op de 30mbit/s blijf hangen terwijl die AC is... Zelfs als ik recht naast de router sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Is dit wat:
pricewatch: Gigabyte WB867D-I

Of hebben jullie een beter alternatief voor rond deze prijs? USB stick?

Edit: toch nog even terugkomend op:
jan99999 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:19:
150 Mbps
300 Mbps
en 600 heb je ook nog.
Maar geld dat dan ook voor de AC module in mijn Oneplus telefoon? want ook daar haal ik maar tussen de 35/45 maximaal.

Het lijkt me dat de router misschien wat instabiel is. Of de routerpoort o.i.d. want ik blijf via het modem namelijk wel 90mbit/s trekken via de kabel en zodra ik hem dan bekabeld aan de router leg zaktie weer naar 45mbit/s. Na een aantal keer met de kabel wiebelen, in/uitsteken, resetten van modem zowel als router, komt hij bekabeld via de router uiteindelijk op 80/90mbit/s... en dan vervolgens via de Wifi weer op 45... dan wil ik weer de kabel proberen en dan is het weer 45 via de kabel (uiteraard met alle wifi uitgeschakeld)... ? Dit is toch vreemd?!

[ Voor 76% gewijzigd door Jouel op 08-02-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Op dit moment doet op mijn Macbook het op 90mbit/s. Op mijn desktop blijft hij hangen rond de 68/70mbit/s maar dat kan aan de kaart erin liggen heb ik nu wel min of meer voor mezelf geconcludeerd.

Het vreemde is dat bij elke aanraking van de router waarbij een utp-kabel erin of eruit word gehaald, of zelfs een poort word aangestoten zodat hij ietsjes (hiermee bedoel ik fracties van een millimeter) anders zit, de snelheid weer zakt naar 45mbit/s, zowel op bedraad als op de Wifi.

Om dit te herstellen moet ik vervolgens weer mijn modem en mijn router resetten en alle kabels her-aansluiten tot het weer werkt (moest zojuist tot wel 3 keer toe).

Nu werkt het dus en blijf er met mijn klauwen wel vanaf... maar dit kan toch niet?? Of zijn de utp-kabels dermate gevoelig dat het dit soort vertragingen in je hele netwerk kan veroorzaken?

Ben heel benieuwd naar de conclusie van de wat meer ervaren netwerkers... of wat ik nog eventueel kan doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Jouel op 08-02-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646678

Jouel schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:58:
Op dit moment doet op mijn Macbook het op 90mbit/s. Op mijn desktop blijft hij hangen rond de 68/70mbit/s maar dat kan aan de kaart erin liggen heb ik nu wel min of meer voor mezelf geconcludeerd.

Het vreemde is dat bij elke aanraking van de router waarbij een utp-kabel erin of eruit word gehaald, of zelfs een poort word aangestoten zodat hij ietsjes (hiermee bedoel ik fracties van een millimeter) anders zit, de snelheid weer zakt naar 45mbit/s, zowel op bedraad als op de Wifi.

Om dit te herstellen moet ik vervolgens weer mijn modem en mijn router resetten en alle kabels her-aansluiten tot het weer werkt (moest zojuist tot wel 3 keer toe).

Nu werkt het dus en blijf er met mijn klauwen wel vanaf... maar dit kan toch niet?? Of zijn de utp-kabels dermate gevoelig dat het dit soort vertragingen in je hele netwerk kan veroorzaken?

Ben heel benieuwd naar de conclusie van de wat meer ervaren netwerkers... of wat ik nog eventueel kan doen?
Wat geeft de 'General log' op het moment dat je snelheid drastisch verminderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Ik heb om eerlijk te zijn niet meer gekeken. Internet werkt nu maar ik had iets geweldigs verwacht gezien de prijs en review maar besef me dat de indeling van mijn huis zich hier niet voor leent... De router staat beneden in een halletje (heb een bovenwoning) en er is geen praktische manier om kabels weg te werken om de router de woonkamer in te manoeuvreren.

Ben nu aan het twijfelen een andere router (Archer C7/C8 ofzo met 1750AC) te gebruiken in combinatie met een homeplug... die homeplug zorgde toch voor prima bereik in mijn huiskamer. Misschien niet het snelste, maar écht turbo internet heb ik niet echt nodig voor wat filmpjes op youtube en smartphone browsing. Met die router bereik ik dan wel mijn desktop zodat ik daar snelheid heb (die haal ik denk ik ook wel uit een C7/C8)... en bespaart me tevens zo'n 70/80 euro. Lijkt mij de beste keus?

[ Voor 4% gewijzigd door Jouel op 09-02-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Ik heb nu een Archer C8 (gekocht voor 77 euro bij Wehkamp) aangesloten en alles werkt meteen. Hele makkelijke installatie en had geen resets nodig zoals bij de Asus wel nodig was. Bereik puur op 5ghz is BETER (85mbit/s) dan de 150 euro kostende Asus (75mbit/s)! Op de 2,4 Ghz band komt nu met de homeplug overal in huis bereik op zon 35mbit/s, maar dat is natuurlijk niet een fair vergelijking.

Misschien had ik gewoon een beetje een buggy unit van Asus ontvangen maar ik ben nu tevreden en heb me ruim 70 euro bespaard :)
Pagina: 1