Toon posts:

KPN Digitenne: antennedoos veroorzaakt storing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik Digitenne aangeschaft. Eerst de binnenantenne een tijdje in de huiskamer gehad, maar daar was de ontvangst niet optimaal. Daarom heb ik via een loze leiding een coax kabel naar de zolder getrokken. Op de zolder de antenne met een f-connector direct op de coax kabel aangesloten. In de huiskamer heb ik een antennedoos in de muur ingebouwd (Hisrchmann FS1 BNL). Hierop de bijgeleverde kabel van digitenne aangesloten. Op deze manier geen tot zeer slechte ontvangst. Als eerste heb ik de antennedoos er van tussen gehaald en de coaxkabel met een coaxstekker aangesloten op de bijgeleverde kabel van digitenne. Nu perfect beeld. Probleem is dat de afwerking nu niet netjes is (een gat in de muur met een kabel die eruit steekt.

Waarom is de antennedoos niet geschikt? Zijn er speciale antennedozen hiervoor? Ik weet dat er mensen zijn die de antenne op zolder zetten, dus het zou toch moeten kunnen.

Ik hoor graag jullie reactie

grtn

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat bedoel je met antennedoos?

Edit: ben nog niet wakker.

Edit2: misschien omdat er verschil zit tussen coax Antenne en coax Kabel. Daarnaast kan de antenne gewoon met 10m kabel aangesloten worden.

[ Voor 87% gewijzigd door True op 06-02-2015 09:18 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente | Proton $20 referral

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01 22:36
Zit er in de einddoos soms een condensator (en spoeltje?) Misschien krijgt de antenne wel voedingsspanning via de coax kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of er een condensator in zit. De antenne krijgt idd spanning via de coax kabel.

Ik heb geen verstand van einddozen, ik vraag me af of er een geschikte bestaat.

• MuzenJaap
Wat dacht je van open maken en kijken wat erin zit ? Beetje Tweaker heeft wel een schroevendraaier >:)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaza.nl/L4414017/1/CAI-Antenne-Einddoos-Hirschmann-FS-1-Nieuw-4414017.jpg
Zal inderdaad wel een condensator of zo inzitten onder dat schroefje, voor de radio output (?).

• MuzenJaap
Kijk eens aan de achterkant, er kan vast een dekseltje open !

Verwijderd

Topicstarter
zal er een foto van posten, zodra ik even tijd heb

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-wQow0dVQOPY/VNUcE2nIDYI/AAAAAAAAAss/DNtXSOJd3wc/s1600/100_5490.JPG
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-dVw8TUPIU_I/VNUcFEPrk6I/AAAAAAAAAsw/AvbLW1J4nPE/s1600/100_5491.JPG

Hierbij foto's van de betreffende einddoos / antennedoos. Aan de achterzijde zit een afneembaar deksel.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 19:38
De KPN antenne wordt met 5V uit de ontvanger gevoed en het lijkt er op dat die hirschmann doos die voeding tegenhoud met een filter. Die zou je dus moeten overbruggen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• MuzenJaap
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:00:
[afbeelding]
[afbeelding]

Hierbij foto's van de betreffende einddoos / antennedoos. Aan de achterzijde zit een afneembaar deksel.
Dit vraagt om een kleine tweak
Printplaat eruit en een direkte verbinding maken tussen het aansluipunt van de middenader van de coax en de middenpoot van de aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
@MuzenJaap: we zitten blijkbaar op dezelfde lijn. Zonder jou reply gelezen te hebben, heb ik gisteren inderdaad de printplaat eruit gehaald en een verbinding gesoldeerd. Het werkt prima en alles is netjes afgewerkt in de muur.
Pagina: 1