Toon posts:

config van vuurwerk-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vroeg me ff iets af. Wat is de gemiddelde config van server die bij vuurwerk staan. Dus als je een pakket bij vuurwerk kiest op wat voor config heb je dan..
thx

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Staat volgens mij gewoon op hun site :)

Verwijderd

Topicstarter
dan hebben ze weer lekker onhandig gemaakt, ik kan het niet vinden... :(

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op donderdag 14 juni 2001 19:17 schreef turbop het volgende:
Hoi,

Vroeg me ff iets af. Wat is de gemiddelde config van server die bij vuurwerk staan. Dus als je een pakket bij vuurwerk kiest op wat voor config heb je dan..
thx
Is niet echt belangrijk toch? Als je een pakket neemt krijg je virtual hosting en deel je dus die pc met vele anderen (tientallen meestal). Dus het is niet relevant wat voor bak het op draait of hoeveel schijf en geheugen erin zit... Zij zullen ervoor zorgen dat de load niet te extreem wordt.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 19:29 schreef Burat het volgende:

[..]

Is niet echt belangrijk toch? Als je een pakket neemt krijg je virtual hosting en deel je dus die pc met vele anderen (tientallen meestal). Dus het is niet relevant wat voor bak het op draait of hoeveel schijf en geheugen erin zit... Zij zullen ervoor zorgen dat de load niet te extreem wordt.
Waarschijnlijk bedoelt ie de webserver config.. nou, daar kan ik kort over zijn: kut ;(

Als het nog kan: ga voor een ander, als het niet kan: je komt er nog wel achter >:)

Je moet voor de simpelste dingen allerlei documentatie door gaan spitten voor je eindelijk een klein beetje weet hoe het zit. PHP aan de gang krijgen schijnt een ramp te zijn.

Neem WideXS of 2fast ofzo, die draaien gewoon een doodnormale Apache / PHP / Perl / MySQL config die niet zeurt, en gewoon werkt zoals het hoort: heerlijk :) , en ze zijn volgens mij nog goedkoper ook.

[edit]
Check: http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=51

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 14:09

xshredx

Op donderdag 14 juni 2001 19:47 schreef [nielsonline] het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bedoelt ie de webserver config.. nou, daar kan ik kort over zijn: brak ;(

Als het nog kan: ga voor een ander, als het niet kan: je komt er nog wel achter >:)

En ja, ik heb 'r ervaring mee.
bedoel je dat ze hun servers gewoon niet of enkel slecht geconfigureerd hebben, of vind je die webserver software die zij gebruiken zo slecht?

Verwijderd

xshredx> heb m'n post al ge-edit, ff e.e.a. toegelicht :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

cat /proc/cpuinfo
cat /proc/meminfo ?

of heb je geen shellaccess bij die lui ?

Verwijderd

Topicstarter
hehe,
heb een eigen server bij 2fast staan dus..
en die is wel goed :)

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 21:06
bij een normaal pakket, (ik heb het bussiness pakket) zit een:

pentium iii (katmai) 501.15 MHz
cache size 512 KB
system bogomips 999.42

pci devices:
intel 82371ab piix4 ide
adaptec aic-7890/1
3com unknown device
s3 inc. unknown device

ide devices:
none

scsi devices:
ibm dnes-309170w ( direct-access )

is wel aardig toch? *D
maar is inderdaad wel met veeeeeel (kweet nie hoeveel eigenlijk) mensen...

//

• man-o-script
Op donderdag 14 juni 2001 19:49 schreef xshredx het volgende:

[..]

bedoel je dat ze hun servers gewoon niet of enkel slecht geconfigureerd hebben, of vind je die webserver software die zij gebruiken zo slecht?
ik denk dattie de software bedoelt ja...
is een WN server (is van de week al een topic over geweest)
is ff wennen ja, maar een ramp is het zeker niet hoor,
en PHP aan de praat krijgen is 2 sec. werk...

//

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 22:58 schreef man-o-script het volgende:
maar is inderdaad wel met veeeeeel (kweet nie hoeveel eigenlijk) mensen...
tja doen ze overal...ook bij :r widexs...maargoei...

• man-o-script
kep geen idee hoeveel het er zijn..
maar met de loads ofzo hebbik geen problemen, komen zelden boven de 1 uit ofzo

//

• paulu013
  • Laatst online: 16-12-2025
Als je je website plaatst bij Vuurwerk komt ie standaard op een van de WN servers te staan. Maar als je hier niet tevreden mee bent dan kun je hun gewoon even bellen en dan vertel je dat je over wilt op apache en dan verhuizen ze je site gratis naar een van hun apache servers. Draait je site een dag later op een apache server (met Frontpage extensies, PHP3 en MySQL). Ik snap nog steeds niet waarom dat ze eigenlijk nog WN servers hebben maarja..

• man-o-script
ja kweet het ook niet...
tis een keuze geweest...

frontpage extensies? krijg je erbij? :?

en is PHP4 volgens mij.. tenminste op de WN wel...

//

Verwijderd

PHP3? Mwuuuuwhahahahaha, sukkels :P

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Ik snap niet waarom al die cheapos gaan liggen zeiken als ze een server met veel mensen moeten delen.
Het heet niet voor niks een Virtueel server account.
Als je voor een paar tientjes altijd maar weer op de eerste rij wilt zitten dan heb je in dat geval vette pech.

Op een willekeurige WideXS server waar ik nog een account heb, zie ik de load nooit boven 0.5 uitkomen.
De server heeft dus i.p.v. 2 vingers in zijn neus er nog maar 1....

Verwijderd

Bij WideXS worden zware sites niet toegelaten op een virtualserver (zo ook mybegin.com, maar wat daar nu mee is weet ik niet), die draaide later op een dedicated server en NOG kon ik dat ding 3x per dag rebooten (enorm zware cgi-script, load was af en toe rond de 20.00).

Zo'n ramp zal het dus niet zijn. Ik heb ongeveer een jaar op s169 gezeten, werkte geweldig.. hoewel co-located op een server met vrijwel allemaal HTML sites toch een stuk sneller is *D

Verwijderd

486 >:)
Pagina: 1