Toon posts:

CPU usage limiteren tot 70%

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Is het mogelijk om binnen win8 het CPU usage te limiteren tot 70% bijvoorbeeld ?

Ik merk dat mijn CPU vaak naar 100% gaat, als ik bv een programma opstart, dan gaat de laptop ook gelijk warm worden, fan lawaai etc.
Als ik het zou kunnen limiteren tot 70% dan zou dat niet gebeuren, tuurlijk duurt het dan iets langer voordat het programma opgestart is maar dat is niet echt een probleem.

Is hier een appje voor ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvanderpost
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-04 23:19
Kan je mij de specificaties van je laptop geven? De temperaturen van CPU en GPU? Met welke programma's gebeurd dit? Hoeveel processen draaien er op de achtergrond mee, en welke? Zonder deze info valt er weinig te zeggen over probleem, oorzaak en gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een iets andere route zou het underclocken van je CPU zijn, maar dan moet overclocken en underclocken in de BIOS/UEFI wel een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

vvanderpost schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 03:12:
Kan je mij de specificaties van je laptop geven? De temperaturen van CPU en GPU? Met welke programma's gebeurd dit? Hoeveel processen draaien er op de achtergrond mee, en welke? Zonder deze info valt er weinig te zeggen over probleem, oorzaak en gevolg.
Sorry, dit was mijn post, een maat was ingelogd op mijn laptop.

@ Camacha, ik ga er eigenlijk standaard van uit dat dit niet het geval is. Alleen een Alienware met flinke specs zou zoiets hebben, en ik vermoed dat het hier niet om een alienware gaat ;)

Volgens mij kan je wel in configuratiescherm-> poweroptions-> Advanced options de maximale processorstate aangeven per energie profiel. Maar dat kan niet de bedoeling zijn om het probleem op te lossen.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'