Sonos connect voordelen boven DS audio icm Denon airplay

Pagina: 1
Acties:

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik ben al een tijdje na aan het denken om een Sonos connect op mijn receiver aan te sluiten. Echter ontdekte ik dat mijn receiever (denon 2312) ook gewoon airply ondersteunt. Icm mijn synology NAS en DS audio lijkt een Sonos connect (gedeeltelijk) overbodig aangezien ik met mijn duidige combinatie ook muziek kan streamen en radio stations kan luisteren. Enige nadeel is dat er een kleine vertraging in de verbinding zit (2 seconde).

Wat zijn andere voordelen van een Sonos connect in vergelijking met mijn huidige systeem (afgezien van de multi-room support van sonos?

• daanodinot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-01 19:18
Niet om deze thread the hijacken, maar ik denk dat ik een vergelijkbare vraag heb. Ik maak gebruik van de DS Audio app om muziek te streamen van de NAS naar de Denon Piccolo N4. Ik denk dat de kwestie met name is hoe de gebruikservaring van de DS Audio zich verhoudt tot die van de Sonos app, waarbij je de NAS als share toevoegd.

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat de ervaring van de Sonos app beter is, omdat DS Audio 'taylor-made' is voor de Synology NAS en het in de Sonos app gewoon een generieke share is.

Ik ben echter zeer nieuwsgierig om een video, screenshots oid te zien van de gebruikservaring van de Sonos app icm de Synology NAS.

Als direct antwoord op de vraag van de OP. Ik zie eigenlijk alleen maar nadelen.

Misschien wel het grootste probleem is dat Sonos zijn eigen ecosysteem heeft opgezet binnen één app. Dit ecosysteem heeft veel voordelen, maar wat nou als je muziek van je NAS ook van je koptelefoon wil luisteren? Dit zou betekenen dat je voor muziek uit de speakers de Sonos app moet openen en de muziek op je Synology via de share luistert. Als je echter wil switchen naar de koptelefoon, moet je alsnog de DS Audio app gebruiken. Met de Airplay oplossing kies je er gewoon voor om de muziek van de NAS naar de iPhone te sturen ipv de receiver. Dit kan allemaal in de DS Audio app.

Een ander probleem is dat door gebruik van de share ipv de app, bepaalde functies van Audio Station verdwijnen. Zo maakt Audio Station het mogelijk om muziek in je persoonlijk map te zetten en tegelijkertijd muziek voor alle gebruikers beschikbaar te maken in een gedeelde map. In DS Audio zie ik dan mijn persoonlijke muziek + gedeelde muziek en een andere gebruiker ziet zijn persoonlijke muziek + gedeelde muziek. Ik geloof niet dat dit realiseerbaar is met Sonos.

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-01 20:17
Goeie vragen wel, waar ik ook al langere tijd mee zit.

Ik gebruik momenteel een mooie Marantz PM80 MK2 versterker zonder Airplay, en heb hier een Sonos Connect op aangesloten. Ook heb ik een Synology NAS.

Vraag is of ik een nieuwe versterker met Airplay moet kopen en heel mijn nieuwe huis met Airplay moet gaan bedienen, of verder ga met de Sonos. Stel dat ik ooit nog eens een nieuwe versterker koop zit er ongetwijfeld Airplay op, waar dan voor te kiezen?