Beste tweakers,
Voor een vriend ben ik een systeem aan het samenstellen. Hij wil er vooral videobewerking ed (premiere) mee gaan draaien voor opnames die hij zelf maakt. Hij is starter en 'bang for bucks' is dus erg belangrijk.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat dus vooral voor videobewerking gebruikt worden (Premiere).
Zelf twijfel ik tussen een i5 of een i7, denk dat de laatste qua budget niet uit kan. Een nvidia videokaart lijkt me een waardevolle toevoeging, of zou een i7 zonder videokaart ook een optie zijn?
Er wordt vooral naar Nvidia videokaarten verwezen voor videobewerking vanwege CUDA, zou een AMD videokaart (openCL) een optie zijn?
Qua beeldscherm kom ik er niet helemaal uit, lastig om te kiezen en het meeste boven het budget. Misschien moet er dan wat van de prijs van de overige componenten af..
Wat mag het systeem gaan kosten?
niet te duur max 800 Euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Veel ram en rekenkracht.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang for bucks en energiezuinig is altijd mooi!
Ga je overklokken?
nee
Voor een vriend ben ik een systeem aan het samenstellen. Hij wil er vooral videobewerking ed (premiere) mee gaan draaien voor opnames die hij zelf maakt. Hij is starter en 'bang for bucks' is dus erg belangrijk.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat dus vooral voor videobewerking gebruikt worden (Premiere).
Zelf twijfel ik tussen een i5 of een i7, denk dat de laatste qua budget niet uit kan. Een nvidia videokaart lijkt me een waardevolle toevoeging, of zou een i7 zonder videokaart ook een optie zijn?
Er wordt vooral naar Nvidia videokaarten verwezen voor videobewerking vanwege CUDA, zou een AMD videokaart (openCL) een optie zijn?
Qua beeldscherm kom ik er niet helemaal uit, lastig om te kiezen en het meeste boven het budget. Misschien moet er dan wat van de prijs van de overige componenten af..
Wat mag het systeem gaan kosten?
niet te duur max 800 Euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Veel ram en rekenkracht.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang for bucks en energiezuinig is altijd mooi!
Ga je overklokken?
nee
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 200,50 | € 200,50 |
| 1 | Asus B85M-G (C2) | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB (v1) | € 134,25 | € 134,25 |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 33,95 | € 33,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 120,95 | € 120,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,22 | € 13,22 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 96,95 | € 96,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 725,77 | |